Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 21:22:55
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 21:18:42
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Rob Ellerman
Vandaag om 21:15:55
NS-1000 in spoor-1 door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:29
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:05:59
Raadplaatje door henk
Vandaag om 21:01:53
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 20:59:44
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Spoor010
Vandaag om 20:56:07
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
Vandaag om 20:50:02
Materieel ombouw, aanpas en verbouw zooi. door Simplex
Vandaag om 20:48:26
Pendel module door Te 2/2
Vandaag om 20:41:15
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door sneek
Vandaag om 20:30:11
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door Mar-Cas
Vandaag om 20:25:55
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 20:17:32
Gewoon wat busfoto's door R1954
Vandaag om 20:14:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:52:10
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:45:21
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door puntenglijder
Vandaag om 19:34:29
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 19:31:57
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door RobVille
Vandaag om 19:02:28
Sprinter SLt Big scale Trains door Reinout van Rees
Vandaag om 18:44:38
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 17:36:51
Ketelwagens, welke hebben jullie? door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:12
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 17:13:54
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door niels1093
Vandaag om 17:05:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:05:02
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:48:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biesje
Vandaag om 16:42:49
Raadplaatje: in wat voor treinstel sta ik hier? door spoorzeven
Vandaag om 16:31:42
Klein stukje spoor na wissel door Falkenberg
Vandaag om 13:52:51
  

Auteur Topic: Het vervolg van het project ... team Timaximus  (gelezen 45407 keer)

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #45 Gepost op: 02 October 2006, 21:33:55 »
Je zult het toch minstens aan één zijde los moeten maken en opnieuw bevestigen of doorknippen en weer aanelkaar zetten.
Dit houdt toch in dat je het zeker voor de helft opnieuw moet doen.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #46 Gepost op: 02 October 2006, 22:19:23 »
och, blijf gerust dromen... maar als de luiheid toeslaat, zeg dan niet dat ik je niet gewaarschuwd had  ;D

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #47 Gepost op: 02 October 2006, 22:35:45 »
Floris

Ik begrijp (huh ???) precies wat je bedoelt. even gauw een draadje trekken naar dat een seintje wat niet goed werkt.
Ah dat hoeft nog even niet zo netjes is voor een eeuwige tijdelijkheid  ;D

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #48 Gepost op: 02 October 2006, 22:42:47 »
Wat wordt het toch prachtig (met vertrouwen in de aanpassingen in d elektrische verbindingen)!
Wat betreft foto 1; dat grote keyboard onderaan de foto, is dat voor de wisselstraten?  ;D Amai, dan zit er wel muziek in!
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #49 Gepost op: 02 October 2006, 22:48:36 »
;D
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #50 Gepost op: 07 October 2006, 15:56:14 »
[off-topic]

Amateur: :)

http://home.iae.nl/users/peterk1/images/116-1642_IMG.JPG

(Nog in het oude huis en met een hele oude computer.)

[/off-topic]

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #51 Gepost op: 07 October 2006, 17:34:50 »
Zo, dubbelspoor?  ;D

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #52 Gepost op: 07 October 2006, 19:06:50 »
Ik heb de vitrine wat aangepast.
In plaats van twee rijen komt er een rij met schuiframen.



De profi glasrails (zoiets) wordt in een apart kozijn bevestigd dat weer tegen de huidige kast aangezet wordt.

Er is zo plaats voor 10 rijen van 2,6 meter rails voor het plaatsen van treinen.

Timaximus
« Laatst bewerkt op: 12 October 2006, 18:20:15 door Timaximus »
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #53 Gepost op: 12 October 2006, 18:23:41 »

Het resultaat na 2 keer gronden

Als het mee zit kan zaterdag afgelakt worden.
Morgen eerst maar ff kijken of ik 27 meter ROCO flex rail kan scoren voor weinig.

Timaximus
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #54 Gepost op: 18 October 2006, 16:54:30 »
Onze EPS snijder voor slechts €0,-


De EPS snijder wordt op een tafel gemonteerd.

Foto 2

Timaximus
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Jan Huchshorn

  • Offline Offline
  • Berichten: 248
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #55 Gepost op: 18 October 2006, 18:48:57 »

Altijd leuk, zelf gemaakt gereedschap. Vertel er eens wat meer over.
Wat voor een trafo, wat voor draad en waar kun je hout voor €0,- krijgen.

Groeten Jan.

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #56 Gepost op: 18 October 2006, 19:17:29 »
Al de houtresten liggen nog op het balkon.
Het hout is deels van een oude IKEA snijplank en een stukje multiplex.
De oude transformator is een 24 Volt 150 VA exemplaar.
Het draad is een soort bind draad (geen idee wat de samenstelling is).

Het geheel is in 5 minuten in elkaar getimmerd en werkt nog aardig ook.
De temperatuur kan opgevoerd worden door de draad in te korten (experimenteren).



De gewenste levenduur is 27 meter EPS. ;)

Het eerste exemplaar, gemaakt van een figuurzaag beugel, is in vlammen opgegaan door slechte isolatie ;D

Foto

Timaximus
« Laatst bewerkt op: 18 October 2006, 19:28:15 door Timaximus »
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #57 Gepost op: 18 October 2006, 21:35:51 »
Weerstandsdraad



Mvg, Dolf

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #58 Gepost op: 19 October 2006, 22:38:10 »
... Weerstanddraad ...

Vader heeft het binddraad (volgens de verpakking) in 2005 uit die voordeelbakken bij de GAMMA gepakt omdat hij het mooi draad vond voor het maken van een hek.
We hebben het inmiddels ook toegepast in het hek op het viaduct.

En nu hebben we het ook toegepast als snijdraad (weerstanddraad) en het werkt.
De draad wordt “gloeiend” heet en de trafo blijft licht warm.
De lengte hebben we proefondervindelijk bepaald (de streepjescode staat nog op onze vingers).

MvG,

Timaximus
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
« Reactie #59 Gepost op: 20 October 2006, 15:05:39 »
De binnenkant van de vitrine is nu twee keer geverfd en klaar!
Alleen het kozijn voor de glazen schuifdeuren moet nog geschuurd en geverfd worden.

Morgen starten we alvast met het snijden van de EPS platen voor de trap interieur.



Misschien dat de vitrine dan volgende week klaar is, afhankelijk van de levertijd van de glazen deuren.

Vader wil graag de treinen van rijspanning voorzien, dus worden het toch K-rails (30 Flex en 10 aansluitrails).

Timaximus
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet