Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 12:48:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 12:46:02
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Besselspoor
Vandaag om 12:43:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door bask185
Vandaag om 12:41:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 12:25:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:10:25
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:07:06
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 11:42:24
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:24:42
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:17:54
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door RetroJack
Vandaag om 10:47:51
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 10:39:08
Roco modellen op aliexpress door Arjan6511
Vandaag om 10:28:37
verschil in montage plaat dieselmotor wagen door edwin1974
Vandaag om 10:28:02
Märklin 2025 door Corné81
Vandaag om 09:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:59:35
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 08:35:34
De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 08:27:38
Duits transport, waar in NL? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:35:25
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 07:13:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:27:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 01:29:54
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
  

Auteur Topic: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim  (gelezen 1543 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Op de oostverbinding reden de getrokken treinen Hoofddorp - Enschede en de internationale treinen via Bad Bentheim naar Duitsland.
Ik begin met de treinen van 1993 tot en met 1995, latere jaren volgen nog.

13-07-1993 trein 1637 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1312
50 84 10-77 608-4 ICR A
50 84 20-77 751-0 ICR B
50 84 20-77 748-6 ICR B
50 84 20-70 841-6 ICR B
50 84 82-70 933-6 ICR BKD

12-08-1993 trein 1641 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1124
50 84 10-77 634-0 ICR A
50 84 82-70 914-6 ICR BKD
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 756-9 ICR B
50 84 20-70 852-3 ICR B

12-08-1993 trein 1648 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1312
50 84 20-77 722-1 ICR B
50 84 20-77 714-8 ICR B
50 84 20-77 761-9 ICR B
50 84 82-70 956-7 ICR BKD
50 84 10-77 616-7 ICR A

26-08-1993 trein 1665 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1316
50 84 10-70 645-3 ICR A
50 84 82-70 912-0 ICR BKD
50 84 20-77 728-8 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 708-0 ICR B
50 84 20-77 742-9 ICR B
50 84 21-37 453-1 Plan W
50 84 82-70 958-3 ICR BKD
50 84 10-77 617-5 ICR A
50 84 10-77 604-3 ICR A

28-08-1993 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1308
50 84 10-70 646-1 ICR A
50 84 21-37 531-4 Plan W
50 84 21-37 461-4 Plan W
50 84 21-37 501-7 Plan W
50 84 20-77 744-5 ICR B
50 84 20-70 832-5 ICR B
50 84 20-77 763-5 ICR B
50 84 82-70 921-1 ICR BKD
50 84 10-77 622-5 ICR A

28-10-1993 trein 1649 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1314
50 84 10-77 607-6 ICR A
50 84 82-70 913-8 ICR BKD
50 84 20-70 864-8 ICR B
50 84 20-70 815-0 ICR B
50 84 20-77 711-4 ICR B
50 84 21-37 472-1 Plan W
50 84 82-70 927-8 ICR BKD

20-12-1993 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1314
50 84 20-77 753-6 ICR B
50 84 10-77 627-4 ICR A
50 84 20-77 755-1 ICR B
50 84 20-70 572-7 ICR B
50 84 20-77 735-3 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 82-70 948-4 ICR BKD
50 84 10-77 621-7 UCR A

28-12-1993 trein 1660 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1307
50 84 21-37 511-6 Plan W
50 84 20-77 758-5 ICR B
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 766-8 ICR B
50 84 82-70 935-1 ICR BKD
50 84 10-77 611-8 ICR A

05-02-1994 trein 2347 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1654
51 50 10-40 304-3 DB Am (ex DR)
51 50 88-70 217-7 DB WRm (ex DR)
51 50 21-50 092-8 DB Bom (ex DR)
51 50 21-50 096-9 DB Bm (ex DR)
51 50 21-50 115-7 DB Bom (ex DR)
51 50 21-50 123-1 DB Bom (ex DR oranje/creme)
51 50 82-80 011-8 DB BDomsb (ex DR)
50 84 82-70 942-7 ICR BKD
50 84 20-77 718-9 ICR B
50 84 10-70 668-5 ICR A
50 84 21-37 516-5 Plan W

21-02-1994 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1305
50 84 21-37 525-6 Plan W
50 84 10-77 615-9 ICR A
50 84 20-77 702-3 ICR B
50 84 20-77 765-0 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 20-77 755-1 ICR B
50 84 82-70 934-4 ICR BKD
50 84 10-77 602-7 ICR A

07-04-1994 trein 2346 (Hannover -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1624
51 50 10-40 295-3 DB Am
51 80 85-91 011-6 DB ARkimbz
51 50 21-50 153-8 DB Bom
51 50 21-50 117-6 DB Bom
51 50 21-50 085-2 DB Bom
51 50 21-50 116-5 DB Bom
51 50 82-80 057-1 DB BDomsb

16-04-1994 trein 2245/2345 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1603
51 50 10-40 304-3 DB Am
51 80 85-91 024-9 DB ARkimbz 262.3
51 50 21-50 123-1 DB Bom (oranje/creme)
51 50 21-50 088-6 DB Bom
51 50 21-50 100-9 DB Bom
51 50 21-50 093-6 DB Bm
51 50 82-80 056-3 DB BDomsb
50 84 82-70 951-8 ICR BKD

23-04-1994 trein 1652 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1313
50 84 20-77 724-7 ICR B
50 84 20-70 831-7 ICR B
50 84 20-70 836-6 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 82-70 932-8 ICR BKD
50 84 10-70 645-3 ICR A

23-06-1994 trein 2345 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1614
51 80 10-91 041-3 DB A
51 80 85-91 009-0 DB BD
51 80 22-91 164-9 DB B
51 80 22-91 260-5 DB B
51 80 22-91 263-9 DB B
51 80 22-91 251-4 DB B
51 80 84-90 020-9 DB B
50 84 82-70 953-4 ICR BKD

16-10-1994 trein 1677 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1210
50 84 10-77 604-3 ICR A
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 731-2 ICR B
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 20-77 703-1 ICR B
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 20-70 808-5 ICR B

27-02-1995 trein 2345 Hoofddorp - Bad Bentheim (- Berlin)
1305 + DB IR
51 80 10-91 035-5
51 80 85-91 003-3
51 80 22-90 056-8
51 80 22-91 251-4
51 80 22-91 261-3
51 80 22-91 259-7
51 80 84-90 025-8

24-03-1995 trein 2346 (Hannover -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1651 + DB IR
51 80 84-90 009-2
51 80 22-91 240-7
51 80 22-91 254-8
51 80 22-91 261-5
51 80 22-91 072-4
51 80 85-91 024-9
51 80 10-91 040-5

15-04-1995 trein 1637 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1203
50 84 10-77 608-4 ICR A
50 84 82-70 906-2 ICR BKD
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 20-77 748-6 ICR B
50 84 20-77 722-1 ICR B
50 84 21-37 475-4 Plan W
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« Reactie #1 Gepost op: 03 December 2016, 21:04:26 »
Volgende etappe 1997 tot en met 2001, het tijdperk van de IR-kleuren:

28-10-1997 trein 2343 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1144 + DB IR
51 80 84-90 020-9
51 80 22-91 126-8
51 80 22-91 265-4
51 80 22-91 234-0
51 80 22-91 164-9
51 80 85-91 021-5
51 80 10-91 209-6

28-10-1997 trein 2344 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1144 + DB IR
51 80 10-91 227-8
51 80 85-91 059-5
51 80 22-91 153-2
51 80 22-91 232-4
50 80 22-91 122-7
50 80 22-91 317-3
50 80 84-90 009-2

29-07-1998 trein 2340 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1650 + DB IR
51 80 10-91 210-4
51 80 85-91 024-9
51 80 22-91 165-6
51 80 22-91 231-6
51 80 22-91 181-3
51 80 22-91 251-4
51 80 84-90 024-1

01-05-2000 trein 2347 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1770 + DB IR
51 80 84 90 023-3
51 80 22-91 306-6
51 80 22-91 122-7
51 80 22-91 226-6
51 80 22-91 261-3
51 80 10-91 231-0
61 80 85-91 057-7

15-08-2000 trein 2341 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1742 + DB IR
51 80 84-90 024-1
51 80 22-91 281-1
51 80 22-91 130-0
51 80 22-91 276-1
51 80 22-91 180-5
61 80 85-91 007-2
51 80 10-91 029-8

30-07-2001 trein 2341 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin)
1851 + DB IR
51 80 84-90 036-5
51 80 22-91 295-1
51 80 22-91 261-3
51 80 22-91 299-3
61 80 85-91 022-1
51 80 10-91 223-7

15-08-2001 trein 2340 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol
1747 + DB IR
51 80 10-91 232-8
61 80 85-91 056-9
51 80 22-91 219-1
51 80 22-91 281-1
51 80 22-91 306-6
51 80 84-90 016-7
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« Reactie #2 Gepost op: 03 December 2016, 22:03:43 »
Ergens tussen 2001 en 2004 maakten de IR kleuren plaats voor de IC kleuren, die we thans ook nog kennen.
Eerst reed de trein in Nederland met 6 rijtuigen (de rest bleef in Bad Bentheim achter, of kwam er in Bad Bentheim bij), later werd met 9 rijtuigen doorgereden in Nederland.

12-02-2004 trein 140 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1757 + DB IC
61 80 19-91 349-9
61 80 85-91 721-8
73 80 21-90 922-6
61 80 20-91 515-2
73 80 84-91 905-4
61 80 20-91 364-5

21-01-2005 trein 141 Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1758 + DB IC
61 80 20-91 533-5
73 80 84-91 905-4
61 80 20-91 530-1
73 80 21-90 922-6
61 80 85-91 723-4
61 80 19-91 503-1

23-01-2005 trein 140 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1781 + DB IC
61 80 19-91 502-3
61 80 85-91 722-6
73 80 21-90 925-9
61 80 20-91 509-5
73 80 84-91 903-9
61 80 20-91 528-5

05-06-2006 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1746 + DB IC
61 80 19-91 502-3
61 80 85-91 719-2
73 80 21-90 922-6
61 80 29-91 302-6
73 80 84-91 902-1
61 80 20-91 514-5

01-12-2007 trein 146 (Hannover -) Bad Bentheim - Utrecht (werkzaamheden Hvs):
1830 + DB IC
61 80 19-91 521-3
73 80 21-90 920-0
61 80 29 91 304-2
73 80 84-91 900-5
61 80 20-91 536-8
61 80 20-91 525-1
61 80 20-91 541-8
61 80 20-91 506-1
(inmiddels verlengd van 6 naar 9 rijtuigen, maar deze keer een rijtuig manco want maar 8?)

03-08-2008 trein 143 Amsterdam - Bad Bentheim (- Szczecin):
1772 + DB IC
61 80 20-91 526-9
61 80 20-91 509-5
61 80 20-91 520-2
61 80 20-91 502-0
61 80 84 91 908-2
61 80 29-91 305-9
61 80 21-90 912-1
61 80 85-91 757-2
61 80 19-91 525-4

03-08-2008 trein 142 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1772 + DB IC
61 80 19-91 517-1
61 80 85-91 706-9
73 80 21-90 922-6
61 80 29-91 304-2
61 80 84-91 909-0
61 80 20-91 536-8
61 80 20-91 507-9
61 80 20-91 529-3
61 80 20-91 522-8

07-08-2011 trein 144 (Berlin -) Bad Bentheim - Utrecht (werkzaamheden Hvs):
1767 + DB IC
61 80 19-91 506-4   Avmz 109.5
61 80 85-91 510-5   ARkimbz 266.5
61 80 21-90 917-0   Bvmsz 186.9
61 80 29-91 300-0   Bpmbz 295.3
61 80 20-91 517-8   Bpmz 294.5
61 80 20-91 531-9   Bpmz 294.5
61 80 20-91 516-0   Bpmz 294.5
61 80 84-91 903-3   Bpmdz 295.9

03-03-2012 trein 141 Schiphol - Bad Bentheim (- Berlin):
1746
61 80 19-91 506-4   Avmz 109.5
61 80 85-91 505-5   ARkimbz 266.5
61 80 21-90 926-1   Bvmsz 186.9
61 80 29-91 308-3   Bpmbz 295.3
61 80 20-91 514-5   Bpmz 294.5
61 80 20-91 510-3   Bpmz 294.5
61 80 20-91 542-6   Bpmz 294.5
61 80 20-91 539-2   Bpmz 294.5
61 80 84-91 901-7   Bpmdz 295.9
(stam in omgekeerde volgorde)

08-08-2015 trein 145 Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover wegens werkzaamheden)
E186 148 + DB IC
61 80 84-91 906-6
61 80 20-91 599-6
61 80 20 91 598-8
61 80 20-91 531-9
61 80 20-91 520-2
61 80 29-91 775-3
61 80 21-90 910-5
61 80 85-91 508-9
61 80 19-91 701-1
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« Reactie #3 Gepost op: 03 December 2016, 22:07:32 »
Vanaf december 2006 werd ICB, later ICL genoemd, geïntroduceerd tussen Amsterdam en Amersfoort en in de spits door naar Deventer).
Aanvankelijk hadden deze rijtuigen nog de Duitse nummers en ook de Duitse kleuren (zowel de IR als IC kleuren kwamen voor).
Later kregen ze Nederlandse nummers en Nederlandse kleuren.
Wegens een tekort aan eersteklas rijtuigen werden de tien Avmz's van NS ook in het geel/blauw gestoken.
Omdat de rijtuigen met dienstruimte en rolstoeltoegankelijkheid nog verbouwd moesten worden, werd lange tijd een ICK BD gebruikt.

19-06-2007 Amsterdam - Amersfoort:
1858
51 80 22-91 276-1 ICL Bimz 264.1
51 80 10-91 215-3 ICL Aimz 261.5
51 80 84-90 018-3 ICL Bimdz 268.3
51 80 22-91 291-0 ICL Bimz 264.5
51 80 22-91 265-4 ICL Bimz 264.7
50 84 82-37 067-5 ICK BD
51 80 22-91 342-1 ICL Bimz 264.5
51 80 22-91 232-4 ICL Bimz 264.5
61 84 19-90 256-3 Avmz 111.5
1733

15-09-2007 pendeltrein Amsterdam - Zaanstraat wegens open dag:
1747
61 84 19-90 251-4 Avmz
51 80 22-91 342-1 ICL Bimz
51 80 22-91 232-4 ICL Bimz
50 84 82-37 067-5 ICK BD
51 80 22-91 211-8 ICL Bimz
51 80 22-91 238-1 ICL Bimz
1749

29-12-2007 Amsterdam - Amersfoort:
1753
61 84 19-90 256-3 Avmz
50 84 22-91 232-1 ICL Bimz
50 84 22-91 256-0 ICL Bimz
50 84 82-37 053-5 ICK BD
50 84 22-91 177-8 ICL Bimz
50 84 22-91 344-4 ICL Bimz
50 84 84-90 018-0 ICL Bimdz
50 84 22-91 330-3 ICL Bimz
1748

12-02-2008 Deventer - Amsterdam
1829
61 84 19-90 256-3 Avmz
50 84 22-91 335-2 ICL Bimz
50 84 22-91 319-6 ICL Bimz
50 84 82-37 068-3 ICK BD
50 84 22-91 272-7 ICL Bimz
50 84 22-91 068-9 ICL Bimz
50 84 22-91 313-9 ICL Bimz
50 84 10-91 205-1 ICL Aimz
50 84 22-91 096-0 ICL Bimz
1739

12-02-2008 Amsterdam - Amersfoort:
1828
50 84 22-91 265-1 ICL Bimz
50 84 10-91 224-2 ICL Aimz
50 84 22-91 717-1 ICL Bimz
50 84 22-91 118-2 ICL Bimz
50 84 22-91 311-3 ICL Bimz
50 84 22-91 709-8 ICL Bimz
50 84 22-91 106-7 ICL Bimz
61 84 19-90 253-0 Avmz
1743

13-06-2008 Amersfoort - Amsterdam
1777
61 84 19-90 258-9 Avmz
50 84 22-91 313-9 ICL Bimz
50 84 22-91 274-3 ICL Bimz
50 84 82-37 068-3 ICK BD
50 84 22-91 294-1 ICL Bimz
50 84 22-91 230-5 ICL Bimz
50 84 22-91 707-2 ICL Bimz
50 84 10-91 200-2 ICL Aimz
50 84 22-91 106-7 ICL Bimz
1779

13-06-2008 Amsterdam - Amersfoort:
1767
61 84 19-90 253-0 Avmz
50 84 22-91 720-5 ICL Bimz
50 84 82-37 062-6 ICK BD
50 84 22-91 233-0 ICL Bimz
50 84 22-91 265-1 ICL Bimz
50 84 22-91 126-5 ICL Bimz
50 84 22-91 718-9 ICL Bimz
50 84 10-91 701-9 ICL Aimz
50 84 22-91 317-0 ICL Bimz
1752
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein