Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:11
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronald Halma
Vandaag om 16:46:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:16:49
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
Vandaag om 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 15:52:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 15:45:01
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
Vandaag om 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 14:58:44
Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 14:55:16
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
Vandaag om 14:51:13
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Wim1969
Vandaag om 14:50:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
Vandaag om 14:14:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door StefanNL_Plays
Vandaag om 13:42:59
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
Vandaag om 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:58:11
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 12:35:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door gdh
Vandaag om 12:16:48
foto's van "Nederlandse" Tds'en door Wies
Vandaag om 11:52:20
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:46:27
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door Jos B.
Vandaag om 11:40:33
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 11:14:41
Modelwensen 2026 door Forever Rocofan
Vandaag om 11:05:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:40:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 09:47:09
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
24 December 2025, 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
24 December 2025, 21:02:29
  

Auteur Topic: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim  (gelezen 1588 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
Op de oostverbinding reden de getrokken treinen Hoofddorp - Enschede en de internationale treinen via Bad Bentheim naar Duitsland.
Ik begin met de treinen van 1993 tot en met 1995, latere jaren volgen nog.

13-07-1993 trein 1637 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1312
50 84 10-77 608-4 ICR A
50 84 20-77 751-0 ICR B
50 84 20-77 748-6 ICR B
50 84 20-70 841-6 ICR B
50 84 82-70 933-6 ICR BKD

12-08-1993 trein 1641 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1124
50 84 10-77 634-0 ICR A
50 84 82-70 914-6 ICR BKD
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 756-9 ICR B
50 84 20-70 852-3 ICR B

12-08-1993 trein 1648 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1312
50 84 20-77 722-1 ICR B
50 84 20-77 714-8 ICR B
50 84 20-77 761-9 ICR B
50 84 82-70 956-7 ICR BKD
50 84 10-77 616-7 ICR A

26-08-1993 trein 1665 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1316
50 84 10-70 645-3 ICR A
50 84 82-70 912-0 ICR BKD
50 84 20-77 728-8 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 708-0 ICR B
50 84 20-77 742-9 ICR B
50 84 21-37 453-1 Plan W
50 84 82-70 958-3 ICR BKD
50 84 10-77 617-5 ICR A
50 84 10-77 604-3 ICR A

28-08-1993 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1308
50 84 10-70 646-1 ICR A
50 84 21-37 531-4 Plan W
50 84 21-37 461-4 Plan W
50 84 21-37 501-7 Plan W
50 84 20-77 744-5 ICR B
50 84 20-70 832-5 ICR B
50 84 20-77 763-5 ICR B
50 84 82-70 921-1 ICR BKD
50 84 10-77 622-5 ICR A

28-10-1993 trein 1649 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1314
50 84 10-77 607-6 ICR A
50 84 82-70 913-8 ICR BKD
50 84 20-70 864-8 ICR B
50 84 20-70 815-0 ICR B
50 84 20-77 711-4 ICR B
50 84 21-37 472-1 Plan W
50 84 82-70 927-8 ICR BKD

20-12-1993 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1314
50 84 20-77 753-6 ICR B
50 84 10-77 627-4 ICR A
50 84 20-77 755-1 ICR B
50 84 20-70 572-7 ICR B
50 84 20-77 735-3 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 82-70 948-4 ICR BKD
50 84 10-77 621-7 UCR A

28-12-1993 trein 1660 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1307
50 84 21-37 511-6 Plan W
50 84 20-77 758-5 ICR B
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 766-8 ICR B
50 84 82-70 935-1 ICR BKD
50 84 10-77 611-8 ICR A

05-02-1994 trein 2347 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1654
51 50 10-40 304-3 DB Am (ex DR)
51 50 88-70 217-7 DB WRm (ex DR)
51 50 21-50 092-8 DB Bom (ex DR)
51 50 21-50 096-9 DB Bm (ex DR)
51 50 21-50 115-7 DB Bom (ex DR)
51 50 21-50 123-1 DB Bom (ex DR oranje/creme)
51 50 82-80 011-8 DB BDomsb (ex DR)
50 84 82-70 942-7 ICR BKD
50 84 20-77 718-9 ICR B
50 84 10-70 668-5 ICR A
50 84 21-37 516-5 Plan W

21-02-1994 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1305
50 84 21-37 525-6 Plan W
50 84 10-77 615-9 ICR A
50 84 20-77 702-3 ICR B
50 84 20-77 765-0 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 20-77 755-1 ICR B
50 84 82-70 934-4 ICR BKD
50 84 10-77 602-7 ICR A

07-04-1994 trein 2346 (Hannover -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1624
51 50 10-40 295-3 DB Am
51 80 85-91 011-6 DB ARkimbz
51 50 21-50 153-8 DB Bom
51 50 21-50 117-6 DB Bom
51 50 21-50 085-2 DB Bom
51 50 21-50 116-5 DB Bom
51 50 82-80 057-1 DB BDomsb

16-04-1994 trein 2245/2345 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1603
51 50 10-40 304-3 DB Am
51 80 85-91 024-9 DB ARkimbz 262.3
51 50 21-50 123-1 DB Bom (oranje/creme)
51 50 21-50 088-6 DB Bom
51 50 21-50 100-9 DB Bom
51 50 21-50 093-6 DB Bm
51 50 82-80 056-3 DB BDomsb
50 84 82-70 951-8 ICR BKD

23-04-1994 trein 1652 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1313
50 84 20-77 724-7 ICR B
50 84 20-70 831-7 ICR B
50 84 20-70 836-6 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 82-70 932-8 ICR BKD
50 84 10-70 645-3 ICR A

23-06-1994 trein 2345 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1614
51 80 10-91 041-3 DB A
51 80 85-91 009-0 DB BD
51 80 22-91 164-9 DB B
51 80 22-91 260-5 DB B
51 80 22-91 263-9 DB B
51 80 22-91 251-4 DB B
51 80 84-90 020-9 DB B
50 84 82-70 953-4 ICR BKD

16-10-1994 trein 1677 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1210
50 84 10-77 604-3 ICR A
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 731-2 ICR B
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 20-77 703-1 ICR B
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 20-70 808-5 ICR B

27-02-1995 trein 2345 Hoofddorp - Bad Bentheim (- Berlin)
1305 + DB IR
51 80 10-91 035-5
51 80 85-91 003-3
51 80 22-90 056-8
51 80 22-91 251-4
51 80 22-91 261-3
51 80 22-91 259-7
51 80 84-90 025-8

24-03-1995 trein 2346 (Hannover -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1651 + DB IR
51 80 84-90 009-2
51 80 22-91 240-7
51 80 22-91 254-8
51 80 22-91 261-5
51 80 22-91 072-4
51 80 85-91 024-9
51 80 10-91 040-5

15-04-1995 trein 1637 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1203
50 84 10-77 608-4 ICR A
50 84 82-70 906-2 ICR BKD
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 20-77 748-6 ICR B
50 84 20-77 722-1 ICR B
50 84 21-37 475-4 Plan W
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« Reactie #1 Gepost op: 03 December 2016, 21:04:26 »
Volgende etappe 1997 tot en met 2001, het tijdperk van de IR-kleuren:

28-10-1997 trein 2343 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1144 + DB IR
51 80 84-90 020-9
51 80 22-91 126-8
51 80 22-91 265-4
51 80 22-91 234-0
51 80 22-91 164-9
51 80 85-91 021-5
51 80 10-91 209-6

28-10-1997 trein 2344 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1144 + DB IR
51 80 10-91 227-8
51 80 85-91 059-5
51 80 22-91 153-2
51 80 22-91 232-4
50 80 22-91 122-7
50 80 22-91 317-3
50 80 84-90 009-2

29-07-1998 trein 2340 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1650 + DB IR
51 80 10-91 210-4
51 80 85-91 024-9
51 80 22-91 165-6
51 80 22-91 231-6
51 80 22-91 181-3
51 80 22-91 251-4
51 80 84-90 024-1

01-05-2000 trein 2347 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1770 + DB IR
51 80 84 90 023-3
51 80 22-91 306-6
51 80 22-91 122-7
51 80 22-91 226-6
51 80 22-91 261-3
51 80 10-91 231-0
61 80 85-91 057-7

15-08-2000 trein 2341 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1742 + DB IR
51 80 84-90 024-1
51 80 22-91 281-1
51 80 22-91 130-0
51 80 22-91 276-1
51 80 22-91 180-5
61 80 85-91 007-2
51 80 10-91 029-8

30-07-2001 trein 2341 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin)
1851 + DB IR
51 80 84-90 036-5
51 80 22-91 295-1
51 80 22-91 261-3
51 80 22-91 299-3
61 80 85-91 022-1
51 80 10-91 223-7

15-08-2001 trein 2340 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol
1747 + DB IR
51 80 10-91 232-8
61 80 85-91 056-9
51 80 22-91 219-1
51 80 22-91 281-1
51 80 22-91 306-6
51 80 84-90 016-7
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« Reactie #2 Gepost op: 03 December 2016, 22:03:43 »
Ergens tussen 2001 en 2004 maakten de IR kleuren plaats voor de IC kleuren, die we thans ook nog kennen.
Eerst reed de trein in Nederland met 6 rijtuigen (de rest bleef in Bad Bentheim achter, of kwam er in Bad Bentheim bij), later werd met 9 rijtuigen doorgereden in Nederland.

12-02-2004 trein 140 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1757 + DB IC
61 80 19-91 349-9
61 80 85-91 721-8
73 80 21-90 922-6
61 80 20-91 515-2
73 80 84-91 905-4
61 80 20-91 364-5

21-01-2005 trein 141 Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1758 + DB IC
61 80 20-91 533-5
73 80 84-91 905-4
61 80 20-91 530-1
73 80 21-90 922-6
61 80 85-91 723-4
61 80 19-91 503-1

23-01-2005 trein 140 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1781 + DB IC
61 80 19-91 502-3
61 80 85-91 722-6
73 80 21-90 925-9
61 80 20-91 509-5
73 80 84-91 903-9
61 80 20-91 528-5

05-06-2006 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1746 + DB IC
61 80 19-91 502-3
61 80 85-91 719-2
73 80 21-90 922-6
61 80 29-91 302-6
73 80 84-91 902-1
61 80 20-91 514-5

01-12-2007 trein 146 (Hannover -) Bad Bentheim - Utrecht (werkzaamheden Hvs):
1830 + DB IC
61 80 19-91 521-3
73 80 21-90 920-0
61 80 29 91 304-2
73 80 84-91 900-5
61 80 20-91 536-8
61 80 20-91 525-1
61 80 20-91 541-8
61 80 20-91 506-1
(inmiddels verlengd van 6 naar 9 rijtuigen, maar deze keer een rijtuig manco want maar 8?)

03-08-2008 trein 143 Amsterdam - Bad Bentheim (- Szczecin):
1772 + DB IC
61 80 20-91 526-9
61 80 20-91 509-5
61 80 20-91 520-2
61 80 20-91 502-0
61 80 84 91 908-2
61 80 29-91 305-9
61 80 21-90 912-1
61 80 85-91 757-2
61 80 19-91 525-4

03-08-2008 trein 142 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1772 + DB IC
61 80 19-91 517-1
61 80 85-91 706-9
73 80 21-90 922-6
61 80 29-91 304-2
61 80 84-91 909-0
61 80 20-91 536-8
61 80 20-91 507-9
61 80 20-91 529-3
61 80 20-91 522-8

07-08-2011 trein 144 (Berlin -) Bad Bentheim - Utrecht (werkzaamheden Hvs):
1767 + DB IC
61 80 19-91 506-4   Avmz 109.5
61 80 85-91 510-5   ARkimbz 266.5
61 80 21-90 917-0   Bvmsz 186.9
61 80 29-91 300-0   Bpmbz 295.3
61 80 20-91 517-8   Bpmz 294.5
61 80 20-91 531-9   Bpmz 294.5
61 80 20-91 516-0   Bpmz 294.5
61 80 84-91 903-3   Bpmdz 295.9

03-03-2012 trein 141 Schiphol - Bad Bentheim (- Berlin):
1746
61 80 19-91 506-4   Avmz 109.5
61 80 85-91 505-5   ARkimbz 266.5
61 80 21-90 926-1   Bvmsz 186.9
61 80 29-91 308-3   Bpmbz 295.3
61 80 20-91 514-5   Bpmz 294.5
61 80 20-91 510-3   Bpmz 294.5
61 80 20-91 542-6   Bpmz 294.5
61 80 20-91 539-2   Bpmz 294.5
61 80 84-91 901-7   Bpmdz 295.9
(stam in omgekeerde volgorde)

08-08-2015 trein 145 Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover wegens werkzaamheden)
E186 148 + DB IC
61 80 84-91 906-6
61 80 20-91 599-6
61 80 20 91 598-8
61 80 20-91 531-9
61 80 20-91 520-2
61 80 29-91 775-3
61 80 21-90 910-5
61 80 85-91 508-9
61 80 19-91 701-1
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2528
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« Reactie #3 Gepost op: 03 December 2016, 22:07:32 »
Vanaf december 2006 werd ICB, later ICL genoemd, geïntroduceerd tussen Amsterdam en Amersfoort en in de spits door naar Deventer).
Aanvankelijk hadden deze rijtuigen nog de Duitse nummers en ook de Duitse kleuren (zowel de IR als IC kleuren kwamen voor).
Later kregen ze Nederlandse nummers en Nederlandse kleuren.
Wegens een tekort aan eersteklas rijtuigen werden de tien Avmz's van NS ook in het geel/blauw gestoken.
Omdat de rijtuigen met dienstruimte en rolstoeltoegankelijkheid nog verbouwd moesten worden, werd lange tijd een ICK BD gebruikt.

19-06-2007 Amsterdam - Amersfoort:
1858
51 80 22-91 276-1 ICL Bimz 264.1
51 80 10-91 215-3 ICL Aimz 261.5
51 80 84-90 018-3 ICL Bimdz 268.3
51 80 22-91 291-0 ICL Bimz 264.5
51 80 22-91 265-4 ICL Bimz 264.7
50 84 82-37 067-5 ICK BD
51 80 22-91 342-1 ICL Bimz 264.5
51 80 22-91 232-4 ICL Bimz 264.5
61 84 19-90 256-3 Avmz 111.5
1733

15-09-2007 pendeltrein Amsterdam - Zaanstraat wegens open dag:
1747
61 84 19-90 251-4 Avmz
51 80 22-91 342-1 ICL Bimz
51 80 22-91 232-4 ICL Bimz
50 84 82-37 067-5 ICK BD
51 80 22-91 211-8 ICL Bimz
51 80 22-91 238-1 ICL Bimz
1749

29-12-2007 Amsterdam - Amersfoort:
1753
61 84 19-90 256-3 Avmz
50 84 22-91 232-1 ICL Bimz
50 84 22-91 256-0 ICL Bimz
50 84 82-37 053-5 ICK BD
50 84 22-91 177-8 ICL Bimz
50 84 22-91 344-4 ICL Bimz
50 84 84-90 018-0 ICL Bimdz
50 84 22-91 330-3 ICL Bimz
1748

12-02-2008 Deventer - Amsterdam
1829
61 84 19-90 256-3 Avmz
50 84 22-91 335-2 ICL Bimz
50 84 22-91 319-6 ICL Bimz
50 84 82-37 068-3 ICK BD
50 84 22-91 272-7 ICL Bimz
50 84 22-91 068-9 ICL Bimz
50 84 22-91 313-9 ICL Bimz
50 84 10-91 205-1 ICL Aimz
50 84 22-91 096-0 ICL Bimz
1739

12-02-2008 Amsterdam - Amersfoort:
1828
50 84 22-91 265-1 ICL Bimz
50 84 10-91 224-2 ICL Aimz
50 84 22-91 717-1 ICL Bimz
50 84 22-91 118-2 ICL Bimz
50 84 22-91 311-3 ICL Bimz
50 84 22-91 709-8 ICL Bimz
50 84 22-91 106-7 ICL Bimz
61 84 19-90 253-0 Avmz
1743

13-06-2008 Amersfoort - Amsterdam
1777
61 84 19-90 258-9 Avmz
50 84 22-91 313-9 ICL Bimz
50 84 22-91 274-3 ICL Bimz
50 84 82-37 068-3 ICK BD
50 84 22-91 294-1 ICL Bimz
50 84 22-91 230-5 ICL Bimz
50 84 22-91 707-2 ICL Bimz
50 84 10-91 200-2 ICL Aimz
50 84 22-91 106-7 ICL Bimz
1779

13-06-2008 Amsterdam - Amersfoort:
1767
61 84 19-90 253-0 Avmz
50 84 22-91 720-5 ICL Bimz
50 84 82-37 062-6 ICK BD
50 84 22-91 233-0 ICL Bimz
50 84 22-91 265-1 ICL Bimz
50 84 22-91 126-5 ICL Bimz
50 84 22-91 718-9 ICL Bimz
50 84 10-91 701-9 ICL Aimz
50 84 22-91 317-0 ICL Bimz
1752
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein