Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 17:23:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 17:20:01
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 16:37:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 16:05:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30

Auteur Topic: Marklin Gottardo  (gelezen 36721 keer)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
Re: Marklin Gottardo
« Reactie #75 Gepost op: 01 December 2007, 21:45:08 »
Denken we even aan mijn laatste bericht, en de laatste regel ?  ;)

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #76 Gepost op: 01 December 2007, 22:45:37 »
Korte samenvatting van het hieraan voorafgaande:

"MODELSPOOR IS EMOTIE...."
Tbinnebarretije…

Markyboy

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 01 December 2007, 23:08:24 »
Citaat
Want voor wie het nog niet in de gaten heeft, een reden dat de hobby een kleiner aantal beoefenaars heeft dan twintig jaar geleden is dat de modelspoorder veel kritischer is geworden. Modeltreinen zijn niet langer speelgoed.

En dat is nu juist het probleem. Wil de hobby groeien zal er naar mijn mening juist weer meer gespeelt moeten worden. De detaillering van de huidige modellen is werkelijk prachtig (ik heb het niet over de Gottardo), echter het is geen speelgoed voor een kind om mee te beginnen.

Ik heb de liefde van de modelspoorhobby ontdekt doordat ik als jong kereltje met de treinen mocht spelen.

En eerlijk gezegd vind ik dat nog steeds leuk om te doen.

Zo gaat een ieder op zijn eigen manier met zijn eigen systeem om met onze fantastische hobby.

Dus ja modelsporen is emotie, gevoel.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #78 Gepost op: 02 December 2007, 00:14:08 »
of dit allemaal nog zo ontopic is weet ik zo niet, maar kijk eens naar de hobby-modellen die de laatste tijd flink opkomen? Ik noem bijvoorbeeld een ICE3 of een hondekop van piko, minder gedetailleerd misschien maar heel betaalbaar en veel trein voor je geld. En je kunt er prima mee spelen.

stig

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 02 December 2007, 00:39:29 »
Of een beetje pimpen. 8)  Ook leuk!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

rloop

• Offline Offline
« Reactie #80 Gepost op: 02 December 2007, 14:55:09 »
op marktplaats staat de 1e al
Mvg Ronald

ucsdcom

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 02 December 2007, 16:32:55 »
In de discussie wordt herhaaldelijk gesproken over verzamelaars die allen van Märklin haast ongezien kopen. Leuk om daar de discussie op af te schuiven, ik denk dat juist die personen minder snel op internet de forums afstruinen. Ik verwacht dan ook niet dat ik hier vooral kapitaalkrachtige verzamelaars tegen kom. De personen die je aanspreekt zijn dus vooral de gewone 3 rail rijders. Ik ben ook een 3 rail rijder en ben juist van 2 rail naar 3 rail overgestapt vanwege de goede rijeigenschappen.

(helaas gedwongen tot "tapijtrijden" en daarvoor voldoet de C-rail goed, ik koop trouwens alleen slanke wissels, en zou Märklin adviseren die meer te gaan tonen op hun showbanen. Opvallend is dat er nu slanke wissels standaard meegeleverd worden in de duurste digitale startset. Eigenlijk zou ik ze haast willen adviseren om die niet slanke modellen maar helemaal te schrappen. De introductie van de C-rail was daarvoor een mooi moment geweest.)

Die Gottardo leek mij erg mooi, maar was gezien de prijs al buiten bereik. Nu ik de wielstellen en wagenovergangen heb gezien heb ik plaatsvervangende schaamte voor wat Mä op de markt heeft gezet. Het lijkt mij dat ze dat zelf achteraf ook zullen zien.
Gelukkig worden 3 rail rijders steeds beter bediend door met name Roco, Pico  en Mehano. Ik ben dus blij dat we keus hebben. Voor Märklin zal die opkomende concurrentie als het goed is een steeds stevigere prikkel moeten worden. Compromissen kennen we allemaal. Acceptabele compromissen zijn bij mij die zaken waardoor optisch als geheel toch een goed beeld ontstaat. Märklin herintroduceert nu de voorheen door Lima aangehangen wagon tussenruimte van ca. "1 meter". De prijs prestatie verhouding is daarmee bij dit model dus gewoon zoek!

Zowel haters als liefhebbers zullen het daar denk ik wel mee eens zijn. Misschien tijd dat Märklin een klantenpanel opzet om dit in de toekomst te voorkomen.

Gert1

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 03 December 2007, 12:36:33 »
Daar komt nog bij dat bij de lancering van het model (Neurenberg) als zgn handmonster gebruik gemaakt is van een Lemaco (super)model. Later was het zelfde "model" ook op Intermodellbau te zien. (met eigen ogen aanschouwd) Met wekte daarmee hoge verwachtingen die ze met het productie model duidelijk niet waar maken. Ik noem dat bedrog en misleiding (deze uitspraak neem ik voor mijn rekening een ander hoeft er niet eens mee te zijn) en dat neem ik ze kwalijk.

Ik ben het met Johan eens. Hoewel dit model helemaal niet op mijn verlanglijstje stond, heb ik er uit pure belangstelling in Dortmund ook even naar gekeken. Ik voel me als modelspoorder niet serieus genomen als nu blijkt dat Märklin leentjebuur speelt bij merken die beter in staat zijn om een model realistisch neer te zetten.

Gevolg: volgende keer dat ik de vitrines van Märklin op een grote beurs zie, zal ik wat ik daar waarneem met een korreltje zout nemen.
En, belangrijker nog, ik zal mijn budget niet zou gauw afstemmen op wat daar te zien is. Dat doe ik dan liever op basis van wat andere merken vertonen die tenminste hun eigen voorserie-modellen tonen!

mvg,
Gert

Blausee_Mitholz

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 03 December 2007, 22:00:10 »
Vandaag gleed de EA (Eisenbahn Amateur) in de bus en kijk hem net even door . Achterzijde van het blad is gereserveerd voor een Märklin advertentie. Je raad het al de Gotthardo echter de foto van het model toont.............. een model zonder beweegbare schortdelen bij de draaistellen.
Juist ja het Lemaco "handmonster" op de foto i.p.v. het echte productiemodel. De verlakkerij gaat dus door  :shock: valt mij erg tegen van tante M  :(

Terzijde, ben verbolgen op TNT post. Het mooie blad was nat en de bladzijden plakten op de randen aan elkaar. Thx TNT voor het vernaggelen van een mooi blad  >:( Overweeg een klacht in te dienen...................

Mvg, Johan
« Laatst bewerkt op: 03 December 2007, 22:02:45 door Blausee-Mitholz »

stig

• Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 03 December 2007, 22:03:23 »
Geen zorgen Johan, het blad was toch al bezoedeld met een wanstaltige advertentie... :-X
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #85 Gepost op: 03 December 2007, 22:22:24 »
Vandaag gleed de EA (Eisenbahn Amateur) in de bus en kijk hem net even door . Achterzijde van het blad is gereserveerd voor een Märklin advertentie. Je raad het al de Gotthardo echter de foto van het model toont.............. een model zonder beweegbare schortdelen bij de draaistellen.
Juist ja het Lemaco "handmonster" op de foto i.p.v. het echte productiemodel. De verlakkerij gaat dus door  :shock: valt mij erg tegen van tante M  :(

Zo langzamerhand wordt bij mij de indruk gewekt dat Märklin zich schaamt voor dit model.

Terzijde, ben verbolgen op TNT post. Het mooie blad was nat en de bladzijden plakten op de randen aan elkaar. Thx TNT voor het vernaggelen van een mooi blad  >:( Overweeg een klacht in te dienen...................

En het heeft vandaag niet eens geregend..... ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: 04 December 2007, 12:23:38 »
En het heeft vandaag niet eens geregend..... ;D

Kennelijk vond de postbode die Märklin-advertentie ook om te huilen!
 ;)

mvg,
Gert

stig

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 04 December 2007, 13:03:52 »
 ;D

Paul Stolk

• Offline Offline
  • Big Boy rides again!
« Reactie #88 Gepost op: 05 December 2007, 12:54:23 »
Dit onderwerp blijft mij toch bezighouden,ook al zou ik zelf het model niet in de collectie willen hebben,ik heb de laatste TEE Ram van M al en dat is genoeg.
Marklin zou een handmonster van Lemaco gebruikt hebben om het eigen model aan te prijzen.
Als dit zo is,dan zal dat toch met toestemming van Lemaco gedaan zijn?
Lijkt mij dat Marklin zich een schending van copyright niet kan veroorloven.
Is de rijdende Trix versie ook al gesignaleerd?
Wellicht verschilt de Trix versie van de Marklin versie,je weet het niet,toch?
En,heeft iemand de nieuwe catalogus al ingezien,op het duitse Stummi wordt beweerd dat deze catalogus op de IMA in Munchen verkrijgbaar was,ik twijfel daar aan,de Marklin.de website zegt er niets over.
ik ben natuurlijk zeer benieuwd of er nog leuke verrassingen in staan
(stoomloc BR24?/stoomloc BR64?)
Groet,en een prettige Sinterklaas!
Paul.

henk

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 05 December 2007, 13:02:52 »
Paul,
Ongetwijfeld heeft Märklin toestemming om het Lemaco model te gebruiken. Maar dat is het punt niet. Het bevreemdt mij dat Märklin reclame maakt voor een eigen product met een absoluut topmodel van een kleinseriefabrikant. En dat is geen incident. Ook voor andere modellen werden handgemaakte messing modellen van kleinseriefabrikanten als handmonster gepresenteerd. Daarmee zet Märklin de consument op het verkeerde been. Een handgemaakt messingmodel zal vrijwel altijd veel gedetailleerder en compromislozer zijn dan zelfs het beste model van welke grootseriefabrikant dan ook.

Ik zou niet weten waarom het Trix stel van de Gottardo anders zou zijn dan de drierailversie, de techniek daargelaten.
« Laatst bewerkt op: 05 December 2007, 13:09:23 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.