Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Dat overkomt mij niet. door Harryku
Vandaag om 18:25:36
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32

Auteur Topic: Marklin Gottardo  (gelezen 36798 keer)

Robbert

• Offline Offline
Re: Marklin Gottardo
« Reactie #30 Gepost op: 26 November 2007, 21:27:33 »
Citaat
Echte Märklinverzamelaars kopen nu eenmaal alles waar Märklin op staat, en zijn alleen maar blij als het spul digitaal en wel door de R1-bogen van hun antieke M-rails kachelt met een dusdanige lawaaiproductie dat je de sound-functies er niet eens meer bovenuit hoort   

... daar ben ik het niet mee eens ...  :o :-X

Groetjes,

Robbert

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #31 Gepost op: 26 November 2007, 22:38:19 »
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Het is gewoon een constatering, een gegeven, een feit. En dat is iets waar je niet omheen kunt.....
Tbinnebarretije…

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #32 Gepost op: 26 November 2007, 22:50:05 »
Echte Märklinverzamelaars kopen nu eenmaal alles waar Märklin op staat, en zijn alleen maar blij als het spul digitaal en wel door de R1-bogen van hun antieke M-rails kachelt met een dusdanige lawaaiproductie dat je de sound-functies er niet eens meer bovenuit hoort   

Een komische uitvergroting van het begrip "Echte Märklinverzamelaars" vol generaliseringen waar ik mij wel in kan vinden overigens..... ;D Maar om dit nu als een feit te zien? Nou nee.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 26 November 2007, 23:25:01 »
Je zou het wel een observatie kunnen noemen... en dus een persoonlijke constatering.

Je zou er zelfs trots op kunnen zijn. Dat je alle kritiek wegwuift. Dat niemand je kunt snappen. Maar ja, meestal gaat alleen maar de kont in de krib ;D En dat is dan mijn constatering! ;)
« Laatst bewerkt op: 26 November 2007, 23:27:17 door stig »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

True North

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 27 November 2007, 05:02:38 »
Slechts een kleine duizend Zwitserse Franken voor deze nieuwe Marklin "creatie"???
Ga vooral zo door Marklin.  :-X

Ik ben erg blij met mijn Lima Gottardo welke beneden in de basement in zijn originele doos ligt te wachten.
Indertijd 2e hands gekocht voor 140 euro en mooi dat ie is...

Vreemde jongens daar in Goppingen. ;)

Edwin
Bhf Basel St. Alban, 1985 - 1999.
H0, 2-rail DCC, in opbouw.

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #35 Gepost op: 27 November 2007, 09:18:32 »
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Het is gewoon een constatering, een gegeven, een feit. En dat is iets waar je niet omheen kunt.....

Dit is gewoon grote onzin!

OK, de oplossingen die Märklin hier gekozen heeft kunnen niet, zeker niet voor zo'n duur treinstel.

Maar het wordt weer eens aangegrepen voor lekker ongefundeerd katten op Märklin...
Jammer...

Maar goed, even over het model:
Je moet mijn inziens niet willen dat zo'n treinstel door kleine bogen moet. En ik denk dat dat model daarom geen verkoopsucces zal worden... En dan snijd Märklin zichzelf in de vingers...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Gert1

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 27 November 2007, 13:01:41 »
Over een paar jaar kunnen de bonentellers in Göppingen met keiharde cijfers aantonen dat het bedrijfseconomisch onvermijdelijk is om de stekker uit Trix te trekken en alleen nog maar  speelgoed voor volwassenen te produceren. Wacht maar af.

Dat denk ik toch niet. Zou pure kapitaalvernietiging zijn. Het lijkt me veel logischer dat ze Trix zullen verkopen. En eerlijk gezegd denk ik dat die aparte strategie voor Trix er ook mede om die reden gekomen is: om het merk te kunnen propositioneren. Als het teveel op Märklin lijkt is het lastiger om het te kunnen verkopen.
Ik heb al eens in een ander draadje geschreven dat ik veracht dat uiterlijk in 2010 Trix verkocht zal zijn. Tsja, bij Kingsbridge hebben ze echt niet veel met modeltreinen. Voor hen is het gewoon puur handel.

mvg,
Gert

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 27 November 2007, 13:18:34 »
Ik begin de stratigie van Matrix nu te begrijpen.
Trix wordt opnieuw in de markt gezet, schaal 1:87 en beter gedetaileerd. Marklin top modellen worden gedegradeerd tot speelgoed waardoor Trix nog beter afsteekt.

Dit waag ik te betwijfelen. De meeste tweerailers geven namelijk geen hout om Märklin, alleen om Trix. En dus zullen ze Trix met Roco e.d. vergelijken, niet met Märklin.

Andersom de zullen Märklin-fanaten (hiermee bedoel ik diegenen die alleen Märklin kopen, niet drierailers in het algemeen) ook niet naar Trix kijken.

Het zijn gewoon twee heel verschillende markten, waar de synergie tussen twee- en drierail niet echt lekker van de grond lijkt te zijn gekomen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #38 Gepost op: 27 November 2007, 13:22:16 »
Wat trouwens ook gewoon op het 3 rail forum te lezen is (daar valt men ook over het model) , dus dat ongefundeerd katten valt reuze mee.

Beetje kort door de bocht af en toe, maar de kern is er.

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #39 Gepost op: 27 November 2007, 14:14:22 »
Dit is kort door de bocht:
Citaat

Maar deze reactie op bevenstaande is in mijn ogen ongefundeerd katten:

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #40 Gepost op: 27 November 2007, 14:16:48 »
Koen, dat is jou mening, verder gaan we er niet op door.

De echte, keiharde Marklin verzamelaar doet dat wel.
Maar ook een keiharde Fleischmann verzamelaar telt grif euro's neer voor oude modellen waarvan ik denk...geef mijn portie maar aan fikkie. Of bv Trix Express enz enz enz.
Dus inderdaad, af en toe kort door de bocht, maar er zit wel een kern van waarheid in, maar dat gaat op voor alle die hard verzamelaars, dus niet de gewone marklin rijder, of welke merk rijder dan ook.

Terug naar het model.  ;)
« Laatst bewerkt op: 27 November 2007, 14:23:07 door Chris van Diesen »

Bello

• Offline Offline
  • Trains are Toys, Toys are trains
    • Leovardia
« Reactie #41 Gepost op: 27 November 2007, 15:52:56 »

Ik vind het wel een mooi model, de oplossing voor de draaistellen vind ik wel orgineel en mij stoort dat helemaal niet.
Als het model op een baan rijdt is het volgens mij ook niet zo erg. Op foto's valt het wel meer op, maar je hebt een model toch het meest om te rijden ?

Groeten
Bert

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #42 Gepost op: 27 November 2007, 17:07:43 »
Als die rond de 300 a 350 euro zou zijn en gelijkstroom dan was die voor mij ook wel interesant geweest.
Vr. groeten,
Bob

henk

• Online Online
« Reactie #43 Gepost op: 27 November 2007, 18:04:53 »

Ik vind het wel een mooi model, de oplossing voor de draaistellen vind ik wel orgineel en mij stoort dat helemaal niet.
Als het model op een baan rijdt is het volgens mij ook niet zo erg. Op foto's valt het wel meer op, maar je hebt een model toch het meest om te rijden ?

Groeten
Bert

Volgens mij is deze 'oplossing' nou net heel goed te zien als het model rijdt Bert. Dat in- en uitschuiven van de stukken zijwand valt in beweging enorm op. Dat is bij de schaal n TEE Ram van Minitrix al zo.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Paul Stolk

• Offline Offline
  • Big Boy rides again!
« Reactie #44 Gepost op: 30 November 2007, 21:09:29 »
Paniek lijkt mij een beetje voorbarig.
Of het model op de foto is helemaal niet van Marklin (check de opschriften!) of het betreft een studiemodel/voorserie.
In de Marklin Nieuwigheden folder 2007 blz.68 is het model te zien zonder de storende inkepingen boven de draaistellen,goedglovig als ik ben denk ik dat het model ook zo uit gaat komen.
In de tekst staat nuchter vermeld dat het model geschikt is voor boogstralen van 360 mm,ik geloof dat zo maar,Marklin kan zich niet veroorloven nu iets te gaan uitbrengen wat zoveel slechter is dan in de nieuwigheden folder staat.
Willen de ware Marklin fans nu opstaan en in de toch wel moeilijke tijd die het merk doormaakt hun tijd niet verdoen aan kritiek op een model wat nog helemaal niet in de winkels ligt!
Vele modellen van Marklin zijn spraakmakend geweest en in feite een voorbeeld voor andere merken geweest.
Jammer dat nu op basis van een enkele foto het merk Marklin kompleet wordt neergehaald,waar is dat voor nodig?
Ik heb onderandere de Big Boy van Marklin rijden,als je ziet hoe dat inelkaar zit en rijdt dan vind ik Marklin nog steeds een topmerk!
Kom op mensen,heb een beetje vertrouwen in tante M!
Weet je wat ik ook nog denk?
Dat M stiekem moet gniffelen om al deze kritiek,om straks met een prachtig produkt naar buiten te komen!
Want het gaat er niet om hoe er over je gepraat wordt,als er maar over je gepraat wordt!
Allemaal een prettige avond verder!
Groet,
Paul.