Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc?
door
marctrein
Vandaag
om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 20:36:11
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 20:35:44
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
spoorijzer
Vandaag
om 20:30:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
odaoda
Vandaag
om 19:48:24
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:47:50
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 19:45:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
edwin1974
Vandaag
om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Huup
Vandaag
om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:04:13
Vreemd probleem
door
spock
Vandaag
om 18:53:02
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:21:43
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wies
Vandaag
om 16:56:48
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec
|
Artitec SSym46
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Artitec SSym46 (gelezen 3575 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Artitec SSym46
«
Gepost op:
20 November 2016, 14:50:28 »
Een mooi model, deze zesassige zwaartransportwagen van Artitec.
Net als bij de eerst verschenen vierasser zijn er weer de nodige onderdelen te plaatsen. Een pincet, vaste hand en wat cyanoacrylaat lijm zijn daarbij een garantie voor succes.
Bij mijn model ontbrak het zakje onderdelen. Dus even een berichtje naar Artitec en binnen een paar dagen lag er een onderdelenzakje in de brievenbus, klasse
De handleiding geeft aan wat waar komt. Niet alle onderdelen komen bij elke variant voor. Het verdient aanbeveling hiertoe voorbeeldfoto's te raadplegen uit de Eisenbahn Journal specials over militair vervoer en/of natuurlijk de nieuwe Carstens Deel 8, het standaardwerk over de Drehgestell flachwagen.
We beginnen onder de bufferbalk. Hier wordt een etsdeel geplaatst met daarom de kabelogen en de rangeerder handgrepen. Even buigen met een tangetje en goed kijken hoe het etsdeel geplaatst moet worden vanwege de plek van de remslang.
Het is handig om ook bufferhulsen en bufferschijven een drup lijm te geven, je kunt ze zo maar verliezen op de baan, de Chinese fabrikant is daar gemakkelijk in....
Daarna zijn de onderdelen aan de zijkanten aan de beurt. De noodremtrekker en eventueel het rongenpakket als je de wagen als platte wagen inzet, bijvoorbeeld voor het vervoer van militaire voertuigen. In dat geval vervang je ook het staande hek door een neergelaten hek, eveneens in de onderdelen aanwezig.
Plaats je wel rongen, bijvoorbeeld bij vervoer van staalproducten, marmer etc, dan zet je de lege rongenhouder aan de zijkant.
Tenslotte is het tijd voor het natuurgetrouw vervuilen van het dek en de rest van de wagen. Daarvoor kwam ik in Houten een mooi setje tegen, maar dat doen we een andere keer.
Grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Artitec SSym46
«
Reactie #1 Gepost op:
21 November 2016, 23:30:21 »
en had ik al vermeld dat de modellen voorzien zijn van strakke opschriften?
Hier de USATC versie eind jaren vijftig, als [P] wagen bij de DB geïmmatriculeerd:
«
Laatst bewerkt op: 21 November 2016, 23:32:01 door sneek
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Artitec SSym46
«
Reactie #2 Gepost op:
27 November 2016, 14:12:00 »
De bodem is gespoten met verschillende hout tinten gevolgd door een zwartgrijze washing met Vallejo verf.
De houtnerf wordt zo weer zichtbaar en het ziet er niet zo plasticachtig meer uit.
Grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Chris
Offline
Berichten: 18620
Re: Artitec SSym46
«
Reactie #3 Gepost op:
27 November 2016, 14:12:29 »
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec
|
Artitec SSym46