Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
20 July 2025, 11:49:12
  

Auteur Topic: Pesten Beneluxtrein  (gelezen 3984 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12446
    • sleutelspoor
Pesten Beneluxtrein
« Gepost op: 21 November 2007, 15:46:58 »
Door SK voor u gelezen in de PZC:

Minister moet NS aanpakken

Woensdag 21 november 2007 - DEN HAAG - De SP wil dat minister Eurlings (CDA, Verkeer en Waterstaat) ingrijpt om verslechteringen aan de Beneluxtrein terug te draaien. Vanaf 9 december vervallen de twee vroegste diensten van de internationale intercity tussen Amsterdam en Brussel.
 

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Dat betekent dat de eerste Beneluxtrein vanuit Roosendaal naar Brussel niet om 6.03 of 7.03 uur vertrekt, maar pas om 7.36 uur. Volgens SP-Kamerlid Roemer is dit een nieuw voorbeeld van het pesten van de Beneluxtrein door de NS. "De NS probeert de Beneluxtrein steeds minder interessant te maken voor reizigers door beetje bij beetje voorzieningen te schrappen." Dat blijkt onder meer ook uit de hoge uitval van de trein, de lage punctualiteit en de inzet van kortere treinen.

De NS willen de Beneluxtrein opheffen zodra de Hogesnelheidslijn gaat rijden (eind 2008). Die is duurder en doet Roosendaal niet aan, zodat Zeeuwse reizigers langer zullen doen over een treinreis naar België en waarschijnlijk duurder uit zijn.

Roemer wil Eurlings houden aan een belofte aan de Tweede Kamer dat de Beneluxtrein niet mag worden uitgekleed. "Dus wil ik dat de minister dit terugdraait. Als hij dat niet doet, zal ik dat in een debat proberen af te dwingen."
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #1 Gepost op: 21 November 2007, 16:45:13 »
Kortere Beneluxtreinen? Ze zijn nog altijd zevendelig, alleen tijdens de ombouw naar de HSA bakken reden er soms zesdelige stammen rond.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #2 Gepost op: 21 November 2007, 18:06:40 »
Ach ja het lijkt mij logisch dat ze geen 2 internationale treinen naast elkaar gaan laten rijden een op de hoofdbaan en op de hsl.
Voor grootspoorfoto's zie site

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #3 Gepost op: 21 November 2007, 18:09:41 »
Ze kunnen privatiseren zoveel als ze willen maar het blijven gewoon ambtenaren bij de top van de NS >:(
Ik stap wel in Antwerpen op ;)

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #4 Gepost op: 21 November 2007, 19:47:10 »
Nog kortere treinen? Ik heb 2 keer in een Beneluxtrein gezeten (Rotterdam - Antwerpen v.v.) en beide keren zat de trein overvol. Dus nog korter lijkt mij niet erg handig.

Buiten dat wil dit kabinet volgens mij mensen uit de auto en in  het OV hebben. Moet je vooral het OV nog onbereikbaarder en duurder maken...
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Anoniem

  • Gast
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #5 Gepost op: 23 November 2007, 03:56:51 »
Het grote probleem van de Benelux is inderdaad dat hij altijd vol zit. Buiten de spits kan het nét...en tijdens de ombouw naar HoogSpoed reden er inderdaad nogal wat zesdelige treinen rond. Die ombouw kwam overigens vlak na de renovatie van het ICR in ICRm, dat maakt voor 'het grote publiek' de bewering dat de Benelux al jaren te kort is wel heel verleidelijk - en niet eens onterecht. Kwalijker is het dat NS doodleuk meldt dat zonder pardon her en der een trein geschrapt kan worden en dat je dus maar een uurtje eerder weg moet als je een aansluiting of afspraak hebt...dat die 11.8-en een beetje op zijn, akkoord, maar is het - met dat in het achterhoofd - zo vreselijk moeilijk om wat binnenlands materieel als reserve achter de hand te houden? Liever een overstapje in Roosendaal dan een uur wachten en je dan met twee treinen aan mensenmassa in één trein te moeten wurmen.

@amber: wees blij dat je kon zitten ;D. Meerdere malen van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan, soms wel tot Brussel-Noord.

Maurik

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #6 Gepost op: 23 November 2007, 07:44:47 »
Het veranderen van de vertrektijden van de internationale trein is een direct gevolg van het niet gereed zijn van de HSL.
Met ingang van de dienstregeling van 2008 zou de beneluxtrein eerst niet meer rijden .
Nu moest er een nieuw rijwegpad angevraagd worden en het vorige was al bezet dus werd het een half uur later,daar zat nog wat ruimte.
Maurik

Anoniem

  • Gast
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #7 Gepost op: 23 November 2007, 20:10:37 »
Het gaat niet echt om het halve uur verschil in de dienstregeling, maar over het schrappen van de vroegste ritten.

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #8 Gepost op: 24 November 2007, 20:04:37 »
@amber: wees blij dat je kon zitten ;D. Meerdere malen van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan, soms wel tot Brussel-Noord.

Heenweg in het  middenpad op mijn weekendtas gezeten. Kwam moe en stijf de trein uit. Terugweg op Antwerpen Bergehem opgestapt, pas op Antwerpen Centraal werd het druk. :)
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Luc

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #9 Gepost op: 24 November 2007, 21:41:14 »
Het veranderen van de vertrektijden van de internationale trein is een direct gevolg van het niet gereed zijn van de HSL.
Met ingang van de dienstregeling van 2008 zou de beneluxtrein eerst niet meer rijden .
Nu moest er een nieuw rijwegpad angevraagd worden en het vorige was al bezet dus werd het een half uur later,daar zat nog wat ruimte.
Flauwekul, het ding rijdt namelijk in hetzelfde pad als de 2100 (dat ding naar Vlissingen) en dat zijn gewoon "basisuurpatroonpaden". Als ik het me goed herinner heeft de wijziging met een aansluiting (in België) te maken.

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #10 Gepost op: 24 November 2007, 22:18:28 »
Die trein zijn ze dan zeker al jaren aan het pesten. Vrijwel altijd puilt hij uit en ook het materieel en de ruimte daarin is niet berekend op veel reizigers met veel koffers of grotere varianten.
Het lijkt soms wel dat mensen uit Amsterdam deze trein nemen om in Zaventem op het vliegtuig te stappen en de reizigers voor Brussel op Schiphol zijn geland.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Olivier77

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #11 Gepost op: 24 November 2007, 22:45:54 »
René heeft gelijk
Onlangs de trein nog eens genomen om naar Brussel te gaan (Open Deur NMBS en HST)
Zowel op de heenreis als op de terugreis zat de trein stampvol met onze Noorderburen of landgenoten.
De terugreis met +- 1/2 half uur vertraging met als gevolg de verbindingen kwijt en op het laatst met de bus (met de wagen was ik er op een  zaterdag veel sneller en goedkoper geweest).
De loks zijn tot op de draad versleten maar worden niet vervangen of krijgen geen volledige
herstelbeurt.
Ondertussen ligt de dure HST lijn er ongebruikt te roesten.
Begrijpen wie kan

Olivier 
Digitale 3-rail, K-rails,

Luc

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #12 Gepost op: 24 November 2007, 23:10:18 »
De loks zijn tot op de draad versleten maar worden niet vervangen of krijgen geen volledige
herstelbeurt.
Ondertussen ligt de dure HST lijn er ongebruikt te roesten.
Begrijpen wie kan
Iedereen? Zou moeten lukken...

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #13 Gepost op: 24 November 2007, 23:37:29 »
Buiten dat wil dit kabinet volgens mij mensen uit de auto en in  het OV hebben. Moet je vooral het OV nog onbereikbaarder en duurder maken...

Nee hoor, dit kabinet wil gewoon aan twee kanten geld verdienen zonder daarmee een probleem op te lossen. OV wordt duurder maar de dienstverlening blijft in het gunstigste geval hetzelfde. Auto wordt duurder. De verhouding blijft ongeveer gelijk, dus kan het niet anders uitgelegd worden dan odinair geld uit de zak van de burger kloppen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Pesten Beneluxtrein
« Reactie #14 Gepost op: 25 November 2007, 00:16:21 »
De loks zijn tot op de draad versleten maar worden niet vervangen of krijgen geen volledige
herstelbeurt.
Ondertussen ligt de dure HST lijn er ongebruikt te roesten.
Begrijpen wie kan

Nou, op zich is dat niet zo moeilijk. Men ging er van uit dat die hogesnelheidstreinen al lang hadden gereden en dan ga je natuurlijk niet die oude rommel nog even vervangen voor die paar maanden.

Waar men echter geen rekening mee heeft gehouden is dat dit soort grootschalige projecten vrijwel altijd vertraging oplopen. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40