Vraag 1:Kan ik switchen tussen deze layouts tijdens het rijden zonder dat de treinen stil gaan staan ?
Vraag 2:Waarom worden de database met treinen en instellingen niet gedeeld tussen deze layouts en kan ik dit ergens toch ergens aanzetten ?
Vraag 3:Ik wil dus de Z21 als enige centrale gaan gebruiken en heb nog niets aangekocht, misschien heeft iemand hier een ander idee over hoe ik een Digicentrale Pro van Roco wel vanaf een Mac kan besturen ?
RocomotionRocomotion is eigen protocol van Roco gebaseerd op XpressNet, maar met enkele toevoegingen voor hun eigen terugmelder-modules (10787). Dit interface ondersteunt alleen het oudere apparaat 10785 (met een seriële poort).
De blauwe Roco centrale 10832 met een USB-aansluiting wordt niet ondersteund via USB en Rocomotion. We raden aan om een ‘S88XPressNetLI’ te kopen om dit systeem met iTrain te gebruiken.
@Ronald het is inderdaad een Multicentrale Pro 10830 van Roco, maar ik heb er geen muis bij... alleen de centrale en deze is via USB verbonden met de Mac.
Ik kan dus bijvoorbeeld een layout maken van de voorkant van mijn baan en eentje van de achterkant en hier tussen schakelen zonder dat de treinen stil gaan staan of de noodstop erop gaat ?
@Jowi Ik heb dus nu Traincontroller Bronze is een VMware virtuele machine draaien maar toch werkt dat niet goed vanwege de 4k beeldscherm resolutie van mijn Mac.Alles is heeeeeel klein en het is ook nog eens erg traag met opstarten en draaien, niet echt briljant dus.