Waar vind ik dan een aansluitschema van dat polarisatierelais?
Ik neem aan dat ik het lampje dan op 1 railstaaf moet drukken?
Maandag langs de bouwmarkt voor een 20volt lampje.
We puzzelen ons gek maar helaas, voldoende leeftijd maar te weinig kennis!
Ik duw de wissel handmatig om omdat de servo nog niet op de baan aangesloten is.
maar is het nou niet handiger om er eerst zeker van te zijn dat de DR4024 inderdaad via CV47 = 1 in de preset 1 stand is gekomen zonder al dat verdere gedoe met servo's, lampjes of ledjes en relais die al of niet hoorbaar tikken op al of niet dezelfde wisseladressen?
Sommige fabrikanten, zoals Tillig, leveren naast de standaardwissels, tevens wissels waarbij de wisseltongen ook gepolariseerd moeten worden. Deze moeten echt exact op tijd de juiste polariteit krijgen, anders heeft u kortsluiting in de baan zitten.
Ik rijd steeds van A naar B of C. Als ik bv naar C rijd zet ik de wisselstand op de Z21 op afbuigend. Krijg ik kortsluiting. Zet ik de wisselstand op rechtdoor, krijg ik ook kortsluiting.
Alvast uit het blote hoofd: De servo is inderdaad (de gehele tijd al) op s1 aangesloten (werkt top) en de interface op out 1.
De spanningsdecoder (inderdaad de link van Bert) geeft groen, rood of een mix zeg oranje zoals Timo noemt.
Let er even op dat wanneer je de draadjes van de DR4102 weer op OUT5 aansluit je wel weer de correcte aansluiting maakt: "plus" op "plus" en "min" op "min". Anders krijgen we mogelijk weer opgeblazen OUT's...