Dan neem ik toch aan dat hij om de bomen heen is gegaan terwijl die nog helemaal dicht waren. Als ze opengingen en er kwam toch nog een trein, dan moet de beveiliging kapot zijn geweest.
Bij mijn dochter op school ZAT ook een jongen op school die dat elke dag deed , Totdat er vanaf de andere kant ook een trein kwam !!!!!
De bomen gingen net open - en enkele seconden later weer dicht .
Dit gaat allang niet meer over Spanning Op Het Spoor, aub terug naar het onderwerp!
de 2e uitzending2e keer uitlopen van de werkzaamheden
Tussen het moment dat ze opnieuw gaan dalen en dat de trein over de overweg rijdt zit minimaal 17 seconden. Voor een gezond persoon is dat voldoende om van de overweg af te komen.Het spijt me, maar die jongen is gewoon onder een gesloten spoorboom door gekropen toen de 1e trein voorbij reed, en gegrepen door de tegengestelde trein. Tragisch, maar zijn eigen schuld
Of gestruikeld, dat kan een gezond persoon ook overkomen... Je trekt erg snel een conclusie.
omdat ik zelf ook altijd te snel wegfiets als de bomen opengaan Wesley
Uiteraard kan iemand struikelen. Maar ik ga uit van de meest logische verklaring. En dat is, hoe hard ook voor de nabestaanden, dat bijna alle aanrijdingen plaatsvinden door zelfdoding of roekeloos gedrag.De normale procedure bij een AHOB is heel simpel.Zodra er een trein aankomt krijg je 5 seconden lang waarschuwingssignalen (bel en knipperlicht. Je mag dan dus al niet meer oversteken! Deze 5 seconden zijn bedoeld voor wie zich reeds op de overweg bevindt, of niet meer tijdig kan stoppen voor de overweg.Daarna volgen 12 seconden waarin de bomen zich sluiten.Tot slot volgt een veiligheidsmarge van ten minste 5 seconden totdat de trein de overweg oprijdt. In totaal minimaal 22 seconden tussen volledig geopend en een aanrijding. Voldoende tijd, behalve inderdaad als je struikelt na overmatig gebruik van franse wijnen.Als iemand wordt beboet omdat hij oversteekt terwijl de lichten al knipperen vindt ik dat terecht. Als iemand een boete krijgt omdat hij oversteekt nog voordat de bomen omhoog gaan, dan ben ik het daar ook mee eens. Maar als ik het goed zag werden hier mensen beboet die 1 of 2 seconden te vroeg overstaken. Technisch gezien is de boete terecht, maar of dit het beeld dat kijkers van ProRail hebben positief beinvloed, acht ik te betwijfelen.Ik ben na deze aflevering van Spanning op het spoor in ieder geval niet positiever gaan denken over ProRail.
Lijkt me een leuke vraag voor de Hoge Raad.