De motor is wisselstroom, met spoel ipv magneet.De schakelpuls werkt wel, en werkt ook juist.Nee nog niet, probeer eerst hier (mijn primaire bron) anders lopen er 2 dezelfde draadjes op 2 fora... mvg,Martijn.
Het kan zijn dat de elektronische hulp schakeling bij het relais stuk is.Dat printje is voor de licht wisseling en om de bekende bokkensprong van het gewone relais eruit te halen....Die schakeling kan er eventueel tussen uit ,alleen kan het zijn dat de lampjes vervangen moeten worden.Die schakeling zijn er in verschillend uitvoeringen..Met licht uitgang voor 1,5 volt en 12 volt lampjes.En dan kan ook de bokkensprong weer optreden.
Kan ik het patroon van de originele zo overnemen op de vervangende, zonder te kijken naar de kleur van de oude aansluitingen?
Diese Umschaltelektronik ist zwar für isolierte Beleuchtungen vorgesehen, es funktioniert allerdings auch "normal". Allerdings lässt sich bei nicht isolierten Lampen leider die 24V Umschaltspannung nicht vermeiden, während sie beim Anschluss an die beiden orange Kabel unterdrückt wird; d.h. die Lampen leuchten dann nur beim Aufdrehen des Fahrreglers.Der Anschluss ist ganz normal (wie folgt):- braunes Kabel (Masse)- rotes Kabel (Fahrstrom)- grünes Kabel Motor)- blaues Kabel Motor)- schwarzes Kabel (Motor - über Entstördrossel)- graues Kabel (Stirnbeleuchtung)- gelbes Kabel (Schlussbeleuchtung)- orange Kabel ("Lampenrückleiter"); diese werden bei nicht isolierten Lampen (also auch Schibu) nicht benötigt und dürfen auch keinesfalls Verbindung mit Masse bekommen!
Nou wilde ik dat printje vervangen, en ik heb er nog 3 liggen...
Het kan zijn dat de elektronische hulp schakeling bij het relais stuk is.Dat printje is voor de licht wisseling en om de bekende bokkensprong van het gewone relais eruit te halen....Die schakeling kan er eventueel tussen uit ,alleen kan het zijn dat de lampjes vervangen moeten worden....