Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

EL11 NSB sound file door GerardH
Vandaag om 02:53:29
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:11:26
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door bask185
Vandaag om 00:39:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 00:24:40
Interieur ideeën voor gebouwen door Martin Domburg
Vandaag om 00:03:02
booster vraag door AP3737
09 August 2025, 23:59:48
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
09 August 2025, 23:49:50
DDAR op basis van een Artitec DDM door Duikeend
09 August 2025, 23:30:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
09 August 2025, 23:29:13
Edelweisz in model door odaoda
09 August 2025, 23:07:44
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door 1200blauw
09 August 2025, 22:47:17
Sfeer op je modelbaan door meino
09 August 2025, 22:42:28
Zelf gebogen brug maken door schipcas
09 August 2025, 22:28:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
09 August 2025, 21:56:39
Raadplaatje door GerardvV
09 August 2025, 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
09 August 2025, 21:29:00
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
09 August 2025, 21:26:08
Wat was jullie allereerste loc? door Robert vh Prutsert
09 August 2025, 20:45:22
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
09 August 2025, 20:14:32
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
09 August 2025, 19:53:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ben
09 August 2025, 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
09 August 2025, 17:51:42
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
09 August 2025, 17:44:39
Programmeren cv door Martin Domburg
09 August 2025, 17:39:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
09 August 2025, 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
09 August 2025, 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 August 2025, 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
09 August 2025, 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Biesje
09 August 2025, 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door martijnhaman
09 August 2025, 14:19:41

Auteur Topic: GEZOCHT: zolder met modeltreinen!  (gelezen 17580 keer)

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: GEZOCHT: zolder met modeltreinen!
« Reactie #30 Gepost op: 31 August 2016, 17:28:15 »
@ Henk :

Hoe vaak dan? Zo interessant zijn die zolderverzamelingen niet voor het professionele dievengilde, want lastig door te verhandelen. Bij zolderdiefstal gaat het verbazend vaak om door de eigenaar uitgenodigde liefhebbers die stiekem wat leuks voor zichzelf uitzoeken. Dus tenzij Tessa een vermomde liefhebber is, lijkt het risico van diefstal me niet zo groot.

Ik denk dat je bij menigeen nogal verbaasd zou staan Henk.   Messing exclusieve handmade modellen  / zeldzame model loks van vlak na de oorlog en dan heb ik niet eens over een de  Marklin  lokjes van de 800 reeks.
Noem het maar hidden treasures waar ik ook niet mee te koop zou lopen.  Het gewone dievengilde zal niet zomaar hiervoor komen maar het nodigt wel uit want de veronderstelling is dat wie ze zo'n collectie op kan nahouden er buiten dit zeker meer te rapen valt .   En eens je dit hebt meegemaakt weet je ook wat er vaak nog na een bezoek als een vernield slagveld achterblijft. Dit is vaak erger dan het wat er gestolen is.  Trouwens ... een afzetmarkt is er altijd en mooi in doosjes bewaarde collectiemodellen zijn even snel weggenomen als een laptop of Tv  en vinden dan ook snel genoeg hun weg naar opkopers.
Petdig1

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #31 Gepost op: 31 August 2016, 17:29:09 »
De tekst toesturen is leuk, maar veel belangrijker is dat je ook aanpassingen kunt doorgeven voordat alles wordt gepubliceerd. Je moet toestaan dat eerst de concepttekst wordt goedgekeurd. En natuurlijk geldt dat ook voor de foto's.

Sander

Daarom reageerde ik ook met 'subtiel'. Geen enkele journalist zal een artikel laten aanpassen door de geinterviewde. Dat is een doodzonde.

Eelco (SvJ'er  :) )

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #32 Gepost op: 31 August 2016, 17:33:43 »
Het gewone dievengilde zal niet zomaar hiervoor komen maar het nodigt wel uit want de veronderstelling is dat wie ze zo'n collectie op kan nahouden er buiten dit zeker meer te rapen valt .

Hoe kan het uitnodigen als het gewone dievengilde de waarde niet kent? Als ze de waarde niet kennen, hebben ze ook geen idee van of er meer te halen is. En daarnaast is het onzin te denken dat dergelijke verzamelaars per definitie meer duur spul hebben, vaak gaat bij die mensen al hun geld alleen in de hobby zitten. Niet in andere dure voorwerpen.

Ik vind die angst vergezocht en ongegrond. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de ene verzamelaar op bestelling wat laat jatten bij een andere verzamelaar. Maar dan heb je het al over gerichte diefstal en niet over Vlugge Japie en B2 die in een artikel een paar treinen voorbij zien komen en die besluiten te jatten.

Eelco

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #33 Gepost op: 31 August 2016, 17:57:11 »
We zijn gewoon een verzameling nerds met alle bijbehorende eigenaardigheden.  ;)
waaronder achterdochtig, zichzelf overschattend en zwaar afhankelijk van de interviewer. Ik ben twee keer voor een tijdschrift geïnterviewd betreffende mijn werk. De eerste keer geen enkel probleem, ik heb alles van te voren in mogen zien en kleine aanpassingen (waaronder een quote) werd herzien. De andere keer (voor een meer beroepsmatig tijdschrift) was de intentie aardig, maar miste de journalist de finishing touch. Dat laatste interview werd ook telefonisch afgenomen, waardoor het echte contact eigenlijk ontbrak. Ik zie het probleem niet in deze zaak. @ Tessa: je kunt hier een indruk krijgen van wat ik bouw. Maar het stelt qua grootte allemaal niet zoveel voor.

"eeuwige kinderen' ... dus toch. Het idee van volwassen mensen die verkleed als machinist op hun zolder met treintjes spelen. Tjoeke tjoek! *blaast op fluitje*
Nee bedankt. Voor mij zit er heel veel in deze hobby, maar misschien maar 1%' spelen met treintjes'. De rest is techniek, architectuur, vormgeving, ontwerpen, logistiek, creativiteit, hardware, software, electronica, historie, noem maar op. Een volwassener hobby dan 'treintjes' zul je niet snel vinden...
Zolang jij niet met een spiegelei en muts op de foto gaat, wordt je ook niet zo afgebeeld. Je hebt zelf echt wel wat te in te brengen binnen een interview.

Hoewel waarschijnlijk als geintje bedoeld, Milocomarty is niet eens zo'n slecht voorbeeld voor een illustratie als deze.

Groet,
Michel

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #34 Gepost op: 31 August 2016, 18:08:17 »
Mevr Tessa zou ook eens enkele draadjes door kunnen spitten. Misschien ziet zij dan iets wat in haar ogen interessant is en dan de persoon kunnen benaderen? Simpel en doeltreffend. ;)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 31 August 2016, 18:10:45 »
Het lastige is dat journalisten nog steeds te makkelijk naar stereotypen zoeken. Zo was er een tijdje geleden een stukje op tv over Meijer & Blessing in Rotterdam. Daar komen vaak hele verschillende mensen maar de enige bezoeker die in beeld kwam om een woordje te doen was op zijn zachts gezegd een beetje eigenaardig  :P  Dat was dus ook weer lekker rolbevestigend.

AndrevdG

• Offline Offline
    • Baan in Los Angeles
« Reactie #36 Gepost op: 31 August 2016, 18:12:25 »
Jowi,

Prachtig verwoord !  (y)

Het zijn precies de woorden die ik bij geinteresseerden ook gebruik. En met mensen die dit begrijpen kun je ook heel goed gespreken hebben over andere hobbies, en gaan er werelden voor je open. - Fotografie, Aquariums, Oldtimers, etc. etc. - En kom je in contact met CFOs van banken, CEOs/plantmanagers van fabrieken, etc. etc. (Ja ook veel anderen), maar het zijn toch vaak wel de mensen waarvan je het in eerste instantie niet had gedacht waar je dus een heerlijk gesprek mee kunt hebben. En dat je meer en meer bewondering krijgt voor deze hobbie. Kijk ook maar eens op dit forum (wat ik nu sinds een paar maanden doe).

Als ik een eeuwig kind was geweest had ik nu op de bank gezeten met een iPad of zo, niet mijn ding  ;)

Andre

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 31 August 2016, 18:14:56 »
Het wordt een serie van 3 volwassenen die een leuke hobby hebben, waarvoor je bij wijze van spreken een alibi als kind nodig zou moeten hebben

Hallo, de jaren '80 hebben gebeld, ze willen hun mening terug  ;D

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #38 Gepost op: 31 August 2016, 18:18:03 »
Het lastige is dat journalisten nog steeds te makkelijk naar stereotypen zoeken.

En dat doen ze omdat de lezer het fijn vindt om in stereotypen te denken.

Biesje

• Offline Offline
    • Biesje.nl
« Reactie #39 Gepost op: 31 August 2016, 18:22:14 »
Ik voldoe helaas niet aan de criteria. Heb geen 'landschap', oftewel baan of maquette. Wel een flinke collectie herkenbaar materieel (NS treinen waarvan de meesten nog gewoon op de baan rijden) en ben een groot kind (maar wel zindelijk!) en voor zover ik weet heb ik zelf geen kinderen. Ben ook nog niet zo heel erg oud dat ik voor een opa Flodder door kan gaan met 41 jaar. Behalve het ontbrekende landschap voldoe ik er aardig aan. Ik heb een kamer waar de treinen in staan op een paar planken met wat testrails, maar niks spectaculairs.

Je zou denken dat het makkelijker was om mannen te vinden voor dit soort items. Mannen worden namelijk nooit volwassen, alleen het speelgoed wordt groter en duurder.

Dat sommigen sceptisch zijn hoe ze worden afgebeeld in een tijdschrift kan ik begrijpen. Ik heb ooit in de Computer Idee! gestaan met een artikel over processoren. De redactie had mijn werk benaderd omdat we een goede reputatie hadden met betrekking tot computer kennis en de baas vond mij wel geschikt. Ik wist niet dat er foto's gemaakt gingen worden dus ik had gewoon mijn vrije tijdskleding aan (ik was die dag vrij). Enniewee, van mijn hele verhaal bleef weinig over, ik ging op de foto met een stapeltje oude processoren variërend van 80286 tot Pentium 4 die ik had meegenomen met daaronder de zogenaamde quote 'Ik heb een hele verzameling gemaakt'. Ik heb dat nooit gezegd, het waren gewoon wat oude chips. ortom ik was ook niet heel gelukkig. Maar daar kunnen natuurlijk afspraken over worden gemaakt.

Ik hoop dat iemand welwillend is om te helpen ons op een positieve manier te profileren voor de verandering. We zullen nooit van het opa Flodder syndroom afkomen als we het publiek niet duidelijk maken dat de meesten van ons gewoon lekkere prutsers zijn die technische vraagstukken oplossen met flink wat hersens, handigheid en natuurlijk BeneluxSpoor.net :)

Mvg,

Robert

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 31 August 2016, 18:23:59 »
Als ik Tessa een welgemeende tip mag geven: ga eens op zoek naar juist niet stereotype hobbyisten. Dus bijvoorbeeld een geslaagde jonge zakenvouw die toevallig ook Barbies spaart. Of een hippe kantoorjongen van de Zuidas die ook treinen spaart. Veel verder als Erik de Zwart zijn we nooit gekomen geloof ik.

Overigens, mijn vrouw is in de veertig en spaart ook Barbies, bij ons was ze al bijna klaar geweest met haar artikel  ;D

Peter Kleton

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 31 August 2016, 18:51:18 »
De heer Ed Nijpels ,om maar een willekeurig persoon te noemen , had ( of heeft  ze nog) ook treinen. Daar werd destijds toch lacherig over gedaan ,ook al was hij een B.N-er.
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #42 Gepost op: 31 August 2016, 18:53:21 »
Erg vermakelijk draadje dit. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #43 Gepost op: 31 August 2016, 18:58:01 »
Mijn baan is nog niet af en de kinderen zijn nog niet de deur uit.
Maar ik ben regelmatig leuk bezig met een BNLS-module aan de keukentafel.
Daarnaast ben ik enorm fotogeniek.

Ik val dus volledig buiten de selectiecriteria.
Gemiste kans voor dat tijdschrift ;)

Hendrik Jan
« Laatst bewerkt op: 31 August 2016, 19:27:24 door Hendrik Jan »
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #44 Gepost op: 31 August 2016, 19:02:23 »
Misschien kan je iemand zoeken die loopauto's heeft als hobby, of fietsen met zij wieltjes, of hobbelpaardjes, of my little pony's of prikblokken ...

Dan ben je echt nog lekker kind zonder kinderen  :-X

Ofwel nee ik doe niet mee.
Techniek is iets voor alle leeftijden, en dat betekent niet dat wij allemaal in onze jeugd zijn blijven hangen.
Toch bedankt en hartstikke leuk  ::) (not dus).

Groeten Barry