Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

EL11 NSB sound file door GerardH
Vandaag om 02:53:29
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:11:26
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door bask185
Vandaag om 00:39:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 00:24:40
Interieur ideeën voor gebouwen door Martin Domburg
Vandaag om 00:03:02
booster vraag door AP3737
09 August 2025, 23:59:48
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
09 August 2025, 23:49:50
DDAR op basis van een Artitec DDM door Duikeend
09 August 2025, 23:30:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
09 August 2025, 23:29:13
Edelweisz in model door odaoda
09 August 2025, 23:07:44
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door 1200blauw
09 August 2025, 22:47:17
Sfeer op je modelbaan door meino
09 August 2025, 22:42:28
Zelf gebogen brug maken door schipcas
09 August 2025, 22:28:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
09 August 2025, 21:56:39
Raadplaatje door GerardvV
09 August 2025, 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
09 August 2025, 21:29:00
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
09 August 2025, 21:26:08
Wat was jullie allereerste loc? door Robert vh Prutsert
09 August 2025, 20:45:22
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
09 August 2025, 20:14:32
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
09 August 2025, 19:53:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ben
09 August 2025, 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
09 August 2025, 17:51:42
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
09 August 2025, 17:44:39
Programmeren cv door Martin Domburg
09 August 2025, 17:39:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
09 August 2025, 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
09 August 2025, 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 August 2025, 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
09 August 2025, 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Biesje
09 August 2025, 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door martijnhaman
09 August 2025, 14:19:41

Auteur Topic: GEZOCHT: zolder met modeltreinen!  (gelezen 17602 keer)

ruudns

• Offline Offline
Re: GEZOCHT: zolder met modeltreinen!
« Reactie #15 Gepost op: 31 August 2016, 15:40:20 »
Citaat
Tessa mag wel wat tijd op mijn zolder doorbrengen
:o Het is internet hè, misschien heeft Tessa wel een snor en is ze de 80 al gepasseerd ;D.

Mijn baan zal nog wel niet voldoen, staat niet op zolder en is nog volop in opbouw. Voldoet dit wel, wil ik Tessa ook wel eens zien ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Deka

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 31 August 2016, 15:49:57 »
Als ik haar profiel zo doorlees, komt zij over als iemand met een journalistenopleiding, die free-lancer is. De snor en leeftijd van ruud's voorstelling neem ik echter niét waar op haar foto. Kijk maar bij www.sestaproducties.nl.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #17 Gepost op: 31 August 2016, 15:56:17 »
Zoiets wekt vaak interesse op bij een heel andere doelgroep waar de meeste mensen niks mee hebben nl inbrekers en ander gespuis.

En dat geloof ik dus niet. Je maakt mij echt niet wijs dat het inbrekersgilde achter een paar treintjes aan gaat. Levert niks op. Waar die angst vandaan komt is mij een raadsel.

Eelco

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #18 Gepost op: 31 August 2016, 15:58:32 »
Soms lees ik dat en het zou zo maar kunnen.... weet ik niet. Misschien zijn we wel zo schuw dat we geen vreemden bij onze treintjes willen hebben op onze zoldertjes :) Behalve Martin dan ;D (maar die is vrijgezel)

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #19 Gepost op: 31 August 2016, 16:01:23 »
We zijn gewoon een verzameling nerds met alle bijbehorende eigenaardigheden.  ;)

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #20 Gepost op: 31 August 2016, 16:06:49 »
Het feit dat zoals al gezegd,hier weer iemand iets wil gaan schrijven,over de welbekende opa en zijn treintjes uit t stenen tijdperk,waarschijnlijk weg mijmerend alsof zijn enigste doel nog treintje rijden is,daar zit ik al niet op de wachten.
Ben geen opa,heb geen zolder,geen kids,heb wel meer als alleen een treintjes hobby, en ook geen zin om de verkeerde types aan te trekken die na het zien of lezen van zo'n artikel effe gratis komen shoppen bij je  ;)
Bovendien is t spul nog niet af voorlopig,en zo groot word en is t nou ook niet te noemen  :P
Enigste positieve en overduidelijke zover is dan dat ze geen snor heeft en ook niet met een rollator hobbyisten stalkt  ;D
(dat valt dan al weer mee,ik schrok al   :angel: )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Peter Kleton

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 31 August 2016, 16:26:38 »
Ik heb de  "eer"gehad ooit in een tijdschrift gestaan te hebben. ::).
 Het is een blad voor oudere senioren in Brabant. Ben de naam kwijt.
 Er is een fotograaf langs gekomen.en het intervieuw ging per telefoon.
De journaliste was een dochter van kennisen ,dus zei ik geen nee.
mensen , DOE HET NIET !
 Ik kwam  er als een halve imbeciel in te staan met een Schaal 0 lokomotief in mijn handen (Wilde ik eigenlijk niet)
 De journaliste wist helemaal niets van "treintjes ",ik schaamde me echt.
  Als iemand echt zou willen ,laat dan niet je naam en adres publiceren ,en ook geen  herken bare foto van jezelf.
 JanW zijn idee :
  "Maar misschien is dit initiatief iets voor het tijdschrift, zie de link http://forum.beneluxspoor.net/index.php          /topic,66984.0.html.

dan zou Tessa eens contact moeten opnemen met Hans van de Burgt "
 Groeten ,
    Peter "Senior modelbouwer " ;D

NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Tessa2010

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 31 August 2016, 16:42:28 »
Hi iedereen,

Wat een hoop reacties  :D Dat had ik niet gelijk verwacht. Ik lees de nieuwsgierigheid over het blad en de insteek van het artikel, en die kan ik begrijpen. Dus ik zal jullie wat meer info geven. Maar allereerst even dit: nee, ik ben geen man van 80  ;), maar een freelance journaliste die oprecht op zoek is naar een mooi verhaal. En here's why:

Het zal jullie enigszins verbazen, maar het gaat om een artikel in Kek Mama. De wat?, zullen een aantal van jullie denken. Dit is een maandblad (www.kekmama.nl, exemplaar doorbladeren) dat zich allesbehalve op oude, stoffige types richt. Het is een hip blad, glossy-achtig, dat zich voornamelijk richt op ouders met kinderen in de leeftijd 4-12 jaar. Waarom dan een treinenliefhebber zonder kids of met oudere kids...? Dat komt omdat we een leuk artikel gaan maken met als insteek: eeuwige kinderen. Met een knipoog natuurlijk. Het wordt een serie van 3 volwassenen die een leuke hobby hebben, waarvoor je bij wijze van spreken een alibi als kind nodig zou moeten hebben. Zo hebben we een vrouw van in de veertig die al tig jaar Barbies verzamelt. En we hebben iemand die met zijn vrouw alle pretparken in Europa en zelfs wereldwijd afgaat, gewoon omdat hij gek is op pretparken en als hij daar is, het kind in zichzelf weer even naar boven voelt komen.
Normaal gesproken portretteren wij in Kek Mama mensen met kinderen, vanwege de doelgroep. Maar omdat de geïnterviewden in deze serie bij wijze van spreken zelf nog even 'kind' zijn, zoeken we dit keer mensen die geen kids hebben, of kinderen die het huis al uit zijn. Jongens, ik heb het ook niet bedacht, het is de redactie die de producties opstelt  ;)

Velen van jullie zeggen dat dit onderwerp vaak negatief wordt belicht. Het doel van dit artikel is om 3 positieve verhalen te brengen, van volwassenen die een leuke hobby hebben. Zij vertellen in het artikel hoe die is ontstaan, hoe ze steeds meer verzamelden, wat hun vrouw/kids/omgeving er van vindt, hoe ze er hun ei in kwijt kunnen, etc. Dus ja, wel iets over de reacties; hier ontkom je niet aan, want lang niet elke volwassene verzamelt/bouwt/etc zo'n collectie. Maar we laten allesbehalve een stoffig imago zien; waarom zou je ook een stoffig imago hebben? Dat is misschien het vooroordeel, maar de geïnterviewde kan juist laten zien dat daar geen sprake van is. En uitleggen dat dat imago in veel gevallen niet klopt.

Het gaat om een interview en er wordt een foto gemaakt; het beeld is belangrijk, vandaar dat we op zoek zijn naar iemand met een mooi uitgestalde collectie van treinen. Zo'n mooi landschap (of hoe noemen jullie dat; ik zit niet in dit wereldje  ;)) op zolder of in een kamer in huis. De geïnterviewde gaat dus op de foto, met dat landschap.

Goed, ik hoop dat e.e.a. iets duidelijker is. Ik kan me heus voorstellen dat jullie er niet om staan te springen om jullie verhaal te doen. Wellicht ook niet in een blad waarvan je het bestaan niet eens wist  :D Maar ik hoop toch dat er iemand is die denkt: ja, dat lijkt me wel geinig. Uiteraard ontvang je een exemplaar zodra het artikel verschijnt. Ook wel handig om te weten: de tekst kan toegestuurd worden voorafgaand aan publicatie.

janw

• Offline Offline
  • Bruggen-IG:
« Reactie #23 Gepost op: 31 August 2016, 16:55:18 »
misschien is het als middel tegen de gevreesde stereotiep dan een idee om een clubbaan te bezoeken, en de bouwers tegen die achtergrond te laten vertellen?

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #24 Gepost op: 31 August 2016, 16:56:35 »
Ook wel handig om te weten: de tekst kan toegestuurd worden voorafgaand aan publicatie.

Heel subtiel...

jowi

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 31 August 2016, 17:00:30 »
"eeuwige kinderen' ... dus toch. Het idee van volwassen mensen die verkleed als machinist op hun zolder met treintjes spelen. Tjoeke tjoek! *blaast op fluitje*
Nee bedankt. Voor mij zit er heel veel in deze hobby, maar misschien maar 1%' spelen met treintjes'. De rest is techniek, architectuur, vormgeving, ontwerpen, logistiek, creativiteit, hardware, software, electronica, historie, noem maar op. Een volwassener hobby dan 'treintjes' zul je niet snel vinden...

Bahn-AG

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 31 August 2016, 17:08:47 »

Waarom dan een treinenliefhebber zonder kids of met oudere kids...? Dat komt omdat we een leuk artikel gaan maken met als insteek: eeuwige kinderen.

Hoi

Of je nou kinderen of niet hebt maakt voor het artikel niets uit. Je hoeft dit niet te vermelden; of komt er een complete biografie bij te staan?

waarvoor je bij wijze van spreken een alibi als kind nodig zou moeten hebben.

Je bedoelt waarschijnlijk een alibi als volwassene. Niet helemaal normaal dus volgens de "algemeen aanvaarde maatschappelijke normen"
Of bedoel je een kind als alibi? ;D

Zo hebben we een vrouw van in de veertig die al tig jaar Barbies verzamelt.

Tja... ::) ;D

Velen van jullie zeggen dat dit onderwerp vaak negatief wordt belicht. Het doel van dit artikel is om 3 positieve verhalen te brengen, van volwassenen die een leuke hobby hebben.

Al vertel je het nog zo positef. Een tijdschrift is nauwelijks in staat om emotie over te brengen. Het wordt een eenzijdige opsomming van feiten waar een lezer zich niet mee kan vereenzelvigen.
Het zal op zijn minst een gevoel van onbegrip teweegbrengen.

Maar toch..veel succes bij je zoektocht.

Bart
« Laatst bewerkt op: 31 August 2016, 17:10:25 door Bahn-AG »

Frans

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 31 August 2016, 17:09:16 »
Waarom moeten de modelspoorders er weer aan geloven?
Er zijn zoveel andere takken van modelbouw ga daar eens kijken!

mvg Frans

henk

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 31 August 2016, 17:15:37 »
Waaraan geloven?
Wat een negatieve reacties.  ???
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 31 August 2016, 17:23:37 »
..... Ook wel handig om te weten: de tekst kan toegestuurd worden voorafgaand aan publicatie.
De tekst toesturen is leuk, maar veel belangrijker is dat je ook aanpassingen kunt doorgeven voordat alles wordt gepubliceerd. Je moet toestaan dat eerst de concepttekst wordt goedgekeurd. En natuurlijk geldt dat ook voor de foto's.

Sander