Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door Eric B
Vandaag om 08:08:10
Raadplaatje door Sikko
Vandaag om 08:01:45
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 05:07:19
Minibaan Visserskaai H0 door Peter J K
Vandaag om 00:51:21
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door RieX
21 December 2025, 23:58:41
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door Dave.......
21 December 2025, 23:47:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 December 2025, 23:32:02
Goede wensen voor 2026 door Ferdinand Bogman
21 December 2025, 23:30:50
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Schachbrett
21 December 2025, 23:28:59
Revier Rheinbrenner (H0) door Schachbrett
21 December 2025, 23:26:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
21 December 2025, 23:25:31
Modelspoorbaan van Einte door Schachbrett
21 December 2025, 23:24:38
Sankt Georgen. door Schachbrett
21 December 2025, 23:21:37
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
21 December 2025, 23:19:59
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
21 December 2025, 23:19:32
Rondom Charlois door Schachbrett
21 December 2025, 23:16:02
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door sncf231e
21 December 2025, 22:57:38
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
21 December 2025, 22:42:44
herrmann door grossraumwagen
21 December 2025, 22:25:46
Werkplaats Wael en Bosch door NS264
21 December 2025, 22:15:27
Zwederbaan door nighttrain1
21 December 2025, 21:34:20
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
21 December 2025, 21:25:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
21 December 2025, 21:06:29
Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk door richardvandijk
21 December 2025, 20:42:47
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
21 December 2025, 20:09:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door DJV
21 December 2025, 19:54:43
Welke BR 218 van Fleischmann heb ik? Ik zoek de handleiding. door Gabriël Bergsma
21 December 2025, 19:53:39
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
21 December 2025, 18:34:41
Molenbaan (werktitel) door puntenglijder
21 December 2025, 18:21:48
Anyrail 7; aansluiten draaischijf door VictorPM
21 December 2025, 18:19:23
  

Auteur Topic: Definitief geen Zuiderzeelijn  (gelezen 9224 keer)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22763
Re: Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #75 Gepost op: 20 November 2007, 20:38:54 »
Uiteraard heb ik de nodige adviesbureau's ingeschakeld. Die kwamen ZONDER UITZONDERING tot de conclusie dat de investering in de ZZL economisch volstrekt verantwoord is. Ja, een enkel bureau wist zelfs de emotionele waarde in keiharde cijfers om te zetten.

Mijn echtgenote, met haar typische Randstadmentaliteit, is nog steeds niet overtuigd, maar WE HEBBEN DE LIJN GETROKKEN.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

  • Gast
Re: Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #76 Gepost op: 20 November 2007, 20:40:38 »
In dat geval: hulde voor het besluit!!! ;D

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1764
  • Dieselpower rules!
Re:Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #77 Gepost op: 15 June 2012, 15:50:15 »
Oké, het Rijk zal het misschien niet (geheel) initiëren/financieren, maar...:

Plannen voor trein of bollen op Afsluitdijk

Laatste update 15 juni 2012 9:24

WIERINGERWERF - De Afsluitdijk wordt na tachtig jaar trouwe dienst gerenoveerd door het Rijk. De dijk wordt ’overslagbestendig’ gemaakt. Regionale overheden grijpen de kans aan om te proberen economische en duurzame ontwikkelingen bij de dijk mogelijk te maken.

De provincies Noord-Holland en Friesland en de gemeenten Hollands Kroon, Harlingen en Sudwest-Fryslan werken samen om de regionale opgave van de opknapbeurt van de Afsluitdijk mogelijk te maken. Volgens Tjalling Dijkstra van het projectbureau moeten de lokale overheden onder meer zorg dragen voor de ontwikkeling van toerisme en recreatie, een vismigratieproject en duurzame energieprojecten.

,,Het Rijk houdt zich alleen bezig met de veiligheid en het waterbeheer. De Afsluitdijk moet worden aangepast aan de stijgende zeewaterspiegel, net als de spuisluizen. De rest mogen de regionale overheden oppakken, mits het aan bepaalde eisen voldoet natuurlijk.’’

De overheden zoeken samenwerking met ondernemers, die zijn uitgenodigd om met plannen te komen. Gisteren in Wieringerwerf werd er een aantal van die ideeën geopperd. Bijvoorbeeld het planten van tulpenbollen langs de 32 kilometer lange dijk en er zo nog meer toeristen naar toe te lokken dan de 250.000 die er jaarlijks al komen. Ook een spoorverbinding tussen Friesland en Amsterdam, vormen van visserij(teelt), een Afsluitdijkmuseum met horeca en een project voor landschapstheater werden als proefballonnetjes gelanceerd.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/article16209383.ece/Plannen-voor-trein-of-bollen-op-Afsluitdijk
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22763
Re:Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #78 Gepost op: 15 June 2012, 17:41:12 »
Ach wat leuk.
Staat tegenover dat de provincies Friesland en Groningen een paar weken geleden hebben besloten dat er geen spoorlijn Groningen-Heerenveen komt.
Ze zitten zo langzamerhand met die compensatiegelden voor het niet doorgaan van de ZZL in hun maag. Vandaar misschien van die exotische proefbalonnen als bloembollen of toch maar een spoorlijn op de Afsluitdijk?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #79 Gepost op: 15 June 2012, 18:23:24 »
Ze zitten met geld in hun maag? Dat lijkt me een luxeprobleem. :)

Nederland heeft relatief weinig spoor per oppervlakte (wat een reden is waarom we zo'n beetje het drukste spoorwegnet van Europa hebben), maar er zijn weinig spoorlijnen om te (her)activeren die ook nog eens rendabel zouden worden, of in ieder geval niet al te veel geld zouden kosten. Zeker in het relatief dunbevolkte noorden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40