Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:30:23
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 22:25:56
diorama, voor lange treinen.
door
Mark D.
Vandaag
om 22:18:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:58:54
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 21:41:46
Onshape gebruikersgroep
door
Frank 123
Vandaag
om 21:39:59
Contact gegevens Roco NL
door
André82
Vandaag
om 21:28:32
Station Steenwijk poging 2
door
Spoor010
Vandaag
om 21:19:32
Resin kits best met of zonder grondlaag
door
Sikko
Vandaag
om 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit
door
orientexpress
Vandaag
om 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Vislijn
Vandaag
om 19:41:54
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Marco1044
Vandaag
om 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:53:51
Piko EUROCITY 2969 traxx
door
the_gold
Vandaag
om 18:24:08
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen
door
Duikeend
Vandaag
om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen
door
linquenda2
Vandaag
om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:39:57
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Locojack
Vandaag
om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:33:42
Site Uhlenbrock
door
Michaël dB
Vandaag
om 12:53:27
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen
door
BrightonBelle
Vandaag
om 12:07:36
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam (gelezen 1172 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12569
Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam
«
Gepost op:
19 August 2016, 08:57:00 »
Since past three years, Chinese government has been investing tens of billions on improving the Eurasian rail connections and facilities. Rotterdam is the major port city of Netherlands and is actively involved in rail transport. With the manufacturing industries booming, a number of companies-small, medium, and big alike have now become interested in considering the option of tackling issues posed by air and sea transport. One such company is Rotterdam-based transport firm G&D Europe, established in 2010 by Jan-Paul Vegt and his business partner Yonggao Liu. Eurasian rail transport seems to be an attractive & convenient transport option for Vegt and Liu.The video features John Paul Vegt and Liu yong Gao-founders of G&D Europ - citing transportation as their major logistical problem. They say that air transport is too costly and sea freight had once caused them a two-month delay. These challenges have pushed them to consider rail transport.G&D's story might inspire other startups to consider this option for cross-border and cross-cultural cooperation.
The city of Rotterdam already has the biggest port of Europe and is now on its way to become the final destiny of the OBOR (One Belt One Road) line. An IGC report published in 2010 indicated that regions closer to transport networks exhibited higher GDP per capita levels, higher income inequality, and a higher number of industries. The report concluded that transport infrastructure, among other factors, contributes to the growth in GDP. According to Rien Gulden, entrepreneurs like Vegt and Liu can inspire big companies to do the same-step into the train, instead of the plane.For G&D exports, Duisburg would be the second best option to transport their goods. The trucks will have to bring the containers from 150 kilometers far away to Duisburg and reload them there for the train to China. Entrepreneurs in the manufacturing industry are really hopeful that this railway line will make business more practical.Hewlett-Packard (HP) and Ricoh Europe are already using the railway link to carry goods between China and Europe. The Transport Manager at Ricoh, Mia Craeghs hails the link as more affordable, fast and instrumental in effective planning. The potential benefits of the link are now known to India too.The interest in using rail transport is not just limited to Netherlands. China is now looking to expand its railway network to India for improving business connectivity. The railway link has had a significant impact on China's business ties with Nepal. The two countries are already discussing a cross-border railroad link that will run from Rasuwagadhi of Nepal and would enter India through Bihar. This can ultimately add up to the GDP of both the countries. A number of Eurasian companies including Ricoh Europe are looking forward to tap the potential of this new and promising railway line. Source: business-standard
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
MarcNL
1:87 begint met het bestuderen van 1:1
Offline
Berichten: 2881
Re: Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam
«
Reactie #1 Gepost op:
19 August 2016, 09:39:08 »
In 2007 en 2011 heeft ons bedrijf tweemaal een grote machinelijn vanuituit Azië naar Nederland verscheept, waarbij steeds het grootste deel uit China kwam, en een kleiner deel uit Japan.
In 2007 betrof het ca. 80 zeecontainers, in 2011 230 zeecontainers.
Door mijn Japanse collega's werd transport over zee als enige optie gezien, "omdat men dat altijd zo deed en er geen andere mogelijkheid bestond".
Totale transporttijd van huis tot huis is dan al gauw 5,5 week, ook al varen de containerschepen er maar enkele weken over.
Voor een project wat onder tijdsdruk staat niet zo fijn.
Mijn voorstel om transport per trein serieus te onderzoeken werd niet als realistisch gezien.
"Kan niet", "gevaarlijk", "er kunnen containers zoekraken of gestolen worden", "Rusland onbetrouwbaar", etc.
Het had zo makkelijk geweest: alle containers in Beijing/Tianjin op de trein, en in 1 stuk door naar Tilburg. Desnoods met eigen bewaking.
Totale transporttijd 2,5 weken?
Mooi dat een dergelijke vebinding nu wel degelijk als realistisch wordt gezien...!
Gelogd
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam