Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Resin kits best met of zonder grondlaag door borotof
Vandaag om 10:59:52
Probleem met inloggen door R1954
Vandaag om 10:57:33
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 10:54:23
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 10:42:42
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 10:39:19
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door ES44C4
Vandaag om 07:02:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Maartenw
Vandaag om 07:00:36
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
  

Auteur Topic: Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam  (gelezen 1170 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12569
    • sleutelspoor
Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam
« Gepost op: 19 August 2016, 08:57:00 »
 

Since past three years, Chinese government has been investing tens of billions on improving the Eurasian rail connections and facilities. Rotterdam is the major port city of Netherlands and is actively involved in rail transport. With the manufacturing industries booming, a number of companies-small, medium, and big alike have now become interested in considering the option of tackling issues posed by air and sea transport. One such company is Rotterdam-based transport firm G&D Europe, established in 2010 by Jan-Paul Vegt and his business partner Yonggao Liu. Eurasian rail transport seems to be an attractive & convenient transport option for Vegt and Liu.The video features John Paul Vegt and Liu yong Gao-founders of G&D Europ - citing transportation as their major logistical problem. They say that air transport is too costly and sea freight had once caused them a two-month delay. These challenges have pushed them to consider rail transport.G&D's story might inspire other startups to consider this option for cross-border and cross-cultural cooperation.
The city of Rotterdam already has the biggest port of Europe and is now on its way to become the final destiny of the OBOR (One Belt One Road) line. An IGC report published in 2010 indicated that regions closer to transport networks exhibited higher GDP per capita levels, higher income inequality, and a higher number of industries. The report concluded that transport infrastructure, among other factors, contributes to the growth in GDP. According to Rien Gulden, entrepreneurs like Vegt and Liu can inspire big companies to do the same-step into the train, instead of the plane.For G&D exports, Duisburg would be the second best option to transport their goods. The trucks will have to bring the containers from 150 kilometers far away to Duisburg and reload them there for the train to China. Entrepreneurs in the manufacturing industry are really hopeful that this railway line will make business more practical.Hewlett-Packard (HP) and Ricoh Europe are already using the railway link to carry goods between China and Europe. The Transport Manager at Ricoh, Mia Craeghs hails the link as more affordable, fast and instrumental in effective planning. The potential benefits of the link are now known to India too.The interest in using rail transport is not just limited to Netherlands. China is now looking to expand its railway network to India for improving business connectivity. The railway link has had a significant impact on China's business ties with Nepal. The two countries are already discussing a cross-border railroad link that will run from Rasuwagadhi of Nepal and would enter India through Bihar. This can ultimately add up to the GDP of both the countries. A number of Eurasian companies including Ricoh Europe are looking forward to tap the potential of this new and promising railway line. Source: business-standard
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2881
    • foto's op Imgur
Re: Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 19 August 2016, 09:39:08 »
In 2007 en 2011 heeft ons bedrijf tweemaal een grote machinelijn vanuituit Azië naar Nederland verscheept, waarbij steeds het grootste deel uit China kwam, en een kleiner deel uit Japan.
In 2007 betrof het ca. 80 zeecontainers, in 2011 230 zeecontainers.

Door mijn Japanse collega's werd transport over zee als enige optie gezien, "omdat men dat altijd zo deed en er geen andere mogelijkheid bestond".
Totale transporttijd van huis tot huis is dan al gauw 5,5 week, ook al varen de containerschepen er maar enkele weken over.
Voor een project wat onder tijdsdruk staat niet zo fijn.

Mijn voorstel om transport per trein serieus te onderzoeken werd niet als realistisch gezien.
"Kan niet", "gevaarlijk", "er kunnen containers zoekraken of gestolen worden", "Rusland onbetrouwbaar", etc.
Het had zo makkelijk geweest: alle containers in Beijing/Tianjin op de trein, en in 1 stuk door naar Tilburg. Desnoods met eigen bewaking.
Totale transporttijd 2,5 weken?


Mooi dat een dergelijke vebinding nu wel degelijk als realistisch wordt gezien...!  (y)

HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html