Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
ruudns
Vandaag
om 15:56:40
Rheinburg, TP V/VI
door
Eric B
Vandaag
om 15:51:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:41:31
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:38:30
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
Eric B
Vandaag
om 15:33:23
Bahnstrecke 5867
door
gdh
Vandaag
om 15:30:26
Yamorc 7001 dood
door
Dirk
Vandaag
om 15:30:15
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:28:30
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Frank 123
Vandaag
om 15:28:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 15:21:18
Station Steenwijk poging 2
door
Eric B
Vandaag
om 15:11:02
Ontraxs 2026
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:08:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
NS264
Vandaag
om 14:37:02
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0
door
mikeya
Vandaag
om 14:08:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 13:44:21
Goede wensen voor 2026
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 13:26:42
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Bierwagen
Vandaag
om 12:49:03
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:31:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:06:54
Bouw Artitec overwegbomen 1950
door
Met een sik
Vandaag
om 12:05:08
Modelwensen 2026
door
steven346
Vandaag
om 11:28:56
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Reeks77
Vandaag
om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:19:24
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Ronaldk
Vandaag
om 10:48:10
Layne, Somewhere South.
door
Reeks77
Vandaag
om 10:15:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Pauldg
Vandaag
om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn
door
DJV
Vandaag
om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
DJV
Vandaag
om 02:43:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS 2200 met Strukton in Italie
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS 2200 met Strukton in Italie (gelezen 1640 keer)
Re 6/6
Offline
Berichten: 223
Het heden is het verleden van de toekomst
NS 2200 met Strukton in Italie
«
Gepost op:
16 November 2007, 16:29:08 »
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar informatie over de inzet van de NS 2200 in Italie.
Ergens in de jaren '90 heeft Strukton een paar 2200'en gehuurd en deze in Italie ingezet bij spoorvernieuwing.
Mijn 1e vraag is zijn hier ook foto's van?
Mijn 2e vraag is staat dit ook in een boek of tijdschrift beschreven?
Vast bedankt voor de antwoorden.
Groet,
Ronan
Gelogd
Bouwen en rijden met wat je leuk vind
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8643
Spoor N
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
«
Reactie #1 Gepost op:
16 November 2007, 16:43:23 »
Dat was in 1996 en betrof de locs 2351-2354 en 2380. Een foto staat in 'Spoorwegen in Nederland', mogelijk stata er nog meer in Rail Magazines uit die tijd maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
RobertvM
Offline
Berichten: 112
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
«
Reactie #2 Gepost op:
16 November 2007, 16:47:28 »
Hoi Ronan,
Als antwoord op je eerste vraag, op de site van RolandRail is het e.e.a. terug te vinden. Voor de rechstreekse link:
http://www.rolandrail.net/fot/italie/2200Ital.htm
Succes,
Robert
Gelogd
Re 6/6
Offline
Berichten: 223
Het heden is het verleden van de toekomst
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
«
Reactie #3 Gepost op:
16 November 2007, 17:09:51 »
Hoi,
Vast bedankt voor deze informatie, dit helpt me goed op weg.
Ik overweeg namelijk om één van deze locs na te maken van een Roco model.
Wat waren eigenlijk de oorspronkelijke nummers van deze locs?
Groet,
Ronan
Gelogd
Bouwen en rijden met wat je leuk vind
Ries
Offline
Berichten: 933
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
«
Reactie #4 Gepost op:
16 November 2007, 17:30:48 »
Uit het blote bolletje 2301-2304.
De loks zijn vernummerd in 2351-2354, toen zij gereed werden gemaakt voor de heuveldiensten op de Kijfhoek.
Dit "gereedmaken" hield in het installeren van een snelheidsmeter, welke van 0 tot 8 km/uur aangaf.
Boven de schaalverdeling van deze snelheidsmeter, werden door middel van witte lampjes aangegeven, door het heuvelsysteem (comp), met welke snelheid de heuvelmachinist mocht rijden. De snelheid werd aangegeven per halve kilometer.
Het "aanrijden" van de wagens tegen de heuvel geschiedde met een snelheid van max. 8 km/h en deze snelheid werd als de wagens in de buurt van de heuvel kwamen teruggebracht worden naar 3,5.
Het systeem kende ook nog een soort cijferkast, met de aangevensnelheid en de commando's heuvelen en stop.
De loks werden door heuvelprocesleiders en machinistenaangeroepen als, lokje1, lokje 2 etc.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS 2200 met Strukton in Italie