Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 15:56:40
Rheinburg, TP V/VI door Eric B
Vandaag om 15:51:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:41:31
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:38:30
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door Eric B
Vandaag om 15:33:23
Bahnstrecke 5867 door gdh
Vandaag om 15:30:26
Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 15:30:15
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:28:30
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Frank 123
Vandaag om 15:28:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 15:21:18
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 15:11:02
Ontraxs 2026 door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:08:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door NS264
Vandaag om 14:37:02
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0 door mikeya
Vandaag om 14:08:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 13:44:21
Goede wensen voor 2026 door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:26:42
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Bierwagen
Vandaag om 12:49:03
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:31:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:06:54
Bouw Artitec overwegbomen 1950 door Met een sik
Vandaag om 12:05:08
Modelwensen 2026 door steven346
Vandaag om 11:28:56
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door grossraumwagen
Vandaag om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:19:24
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronaldk
Vandaag om 10:48:10
Layne, Somewhere South. door Reeks77
Vandaag om 10:15:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Pauldg
Vandaag om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
  

Auteur Topic: NS 2200 met Strukton in Italie  (gelezen 1640 keer)

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
NS 2200 met Strukton in Italie
« Gepost op: 16 November 2007, 16:29:08 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over de inzet van de NS 2200 in Italie.
Ergens in de jaren '90 heeft Strukton een paar 2200'en gehuurd en deze in Italie ingezet bij spoorvernieuwing.
Mijn 1e vraag is zijn hier ook foto's van?
Mijn 2e vraag is staat dit ook in een boek of tijdschrift beschreven?

Vast bedankt voor de antwoorden.

Groet,
Ronan
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #1 Gepost op: 16 November 2007, 16:43:23 »
Dat was in 1996 en betrof de locs 2351-2354 en 2380. Een foto staat in 'Spoorwegen in Nederland', mogelijk stata er nog meer in Rail Magazines uit die tijd maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

RobertvM

  • Offline Offline
  • Berichten: 112
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #2 Gepost op: 16 November 2007, 16:47:28 »
Hoi Ronan,

Als antwoord op je eerste vraag, op de site van RolandRail is het e.e.a. terug te vinden. Voor de rechstreekse link:
http://www.rolandrail.net/fot/italie/2200Ital.htm

Succes,
Robert

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #3 Gepost op: 16 November 2007, 17:09:51 »
Hoi,

Vast bedankt voor deze informatie, dit helpt me goed op weg.
Ik overweeg namelijk om één van deze locs na te maken van een Roco model.
Wat waren eigenlijk de oorspronkelijke nummers van deze locs?

Groet,

Ronan
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #4 Gepost op: 16 November 2007, 17:30:48 »
Uit het blote bolletje 2301-2304.

De loks zijn vernummerd in 2351-2354, toen zij gereed werden gemaakt voor de heuveldiensten op de Kijfhoek.
Dit "gereedmaken" hield in het installeren van een snelheidsmeter, welke van 0 tot 8 km/uur aangaf.

Boven de schaalverdeling van deze snelheidsmeter, werden door middel van witte lampjes aangegeven, door het heuvelsysteem (comp), met welke snelheid de heuvelmachinist mocht rijden. De snelheid werd aangegeven per halve kilometer.

Het "aanrijden" van de wagens tegen de heuvel geschiedde met een snelheid van max. 8 km/h en deze snelheid werd als de wagens in de buurt van de heuvel kwamen teruggebracht worden naar 3,5.

Het systeem kende ook nog een soort cijferkast, met de aangevensnelheid en de commando's heuvelen en stop.

De loks werden door heuvelprocesleiders en machinistenaangeroepen als, lokje1, lokje 2 etc.