Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: NS 2200 met Strukton in Italie  (gelezen 1565 keer)

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
NS 2200 met Strukton in Italie
« Gepost op: 16 November 2007, 16:29:08 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over de inzet van de NS 2200 in Italie.
Ergens in de jaren '90 heeft Strukton een paar 2200'en gehuurd en deze in Italie ingezet bij spoorvernieuwing.
Mijn 1e vraag is zijn hier ook foto's van?
Mijn 2e vraag is staat dit ook in een boek of tijdschrift beschreven?

Vast bedankt voor de antwoorden.

Groet,
Ronan
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #1 Gepost op: 16 November 2007, 16:43:23 »
Dat was in 1996 en betrof de locs 2351-2354 en 2380. Een foto staat in 'Spoorwegen in Nederland', mogelijk stata er nog meer in Rail Magazines uit die tijd maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

RobertvM

  • Offline Offline
  • Berichten: 112
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #2 Gepost op: 16 November 2007, 16:47:28 »
Hoi Ronan,

Als antwoord op je eerste vraag, op de site van RolandRail is het e.e.a. terug te vinden. Voor de rechstreekse link:
http://www.rolandrail.net/fot/italie/2200Ital.htm

Succes,
Robert

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #3 Gepost op: 16 November 2007, 17:09:51 »
Hoi,

Vast bedankt voor deze informatie, dit helpt me goed op weg.
Ik overweeg namelijk om één van deze locs na te maken van een Roco model.
Wat waren eigenlijk de oorspronkelijke nummers van deze locs?

Groet,

Ronan
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #4 Gepost op: 16 November 2007, 17:30:48 »
Uit het blote bolletje 2301-2304.

De loks zijn vernummerd in 2351-2354, toen zij gereed werden gemaakt voor de heuveldiensten op de Kijfhoek.
Dit "gereedmaken" hield in het installeren van een snelheidsmeter, welke van 0 tot 8 km/uur aangaf.

Boven de schaalverdeling van deze snelheidsmeter, werden door middel van witte lampjes aangegeven, door het heuvelsysteem (comp), met welke snelheid de heuvelmachinist mocht rijden. De snelheid werd aangegeven per halve kilometer.

Het "aanrijden" van de wagens tegen de heuvel geschiedde met een snelheid van max. 8 km/h en deze snelheid werd als de wagens in de buurt van de heuvel kwamen teruggebracht worden naar 3,5.

Het systeem kende ook nog een soort cijferkast, met de aangevensnelheid en de commando's heuvelen en stop.

De loks werden door heuvelprocesleiders en machinistenaangeroepen als, lokje1, lokje 2 etc.