Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 22:28:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:17:09
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 22:06:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door RikJ
Vandaag om 21:57:15
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door spoorijzer
Vandaag om 21:52:32
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 21:49:48
Plaatdikte van een rangeerbaan door Te 2/2
Vandaag om 21:47:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:16:31
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:39:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:27:28
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 19:59:09
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 19:57:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:32:34
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Hans1963
Vandaag om 18:43:11
Roco ns 309 ac>dc door Ben
Vandaag om 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:43
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 18:09:39
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
Vandaag om 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
Vandaag om 18:04:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:58:44
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 17:20:26
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 16:07:49
Opstelbaan door spoorijzer
Vandaag om 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door dennie
Vandaag om 15:23:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:41:05
  

Auteur Topic: Baan in Los Angeles  (gelezen 428808 keer)

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2137
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #780 Gepost op: 04 November 2018, 01:33:36 »
Zo, vandaag verder gegaan met de draaitafel.

Heb deze gemonteerd op een afneembare plank, zodat ik het er als geheel af kan nemen, en later kan afmaken als ik met de scenerie ga beginnen.
Moet wel zeggen dat je na een hele dag slepen met zo'n plank het gevoel hebt dat je in een fitness centrum zwaar aan de slag bent geweest.  ;D



Ik had mezelf nog voorgenomen om een foto van de bedrading te nemen, maar ja, het ligt nu al op z'n plek, en realiseer me nu dat ik dat dus vergeten ben.
Als het goed is kan er er straks zo'n 25 locs op kwijt.

Tijdens het leggen van de rails leek het  toch wel erg veel op een simetrisch spinnenweb, dus toch maar 4 sporen parallel gelegd, en daar kunnen we dan 'oude locs' plaatsen. Deed me een beetje denken aan wat ik vorig jaar in Beekbergen/Lieren bij de VSM heb gezien. Ik zal daar later nog eens een detail foto van maken.

Heb gisteren eerst alle locs en wagons van de baan gehaald. Wil met de laatste laag beginnen, en zag dat er toch wel heel veel stof op het materiaal kwam tijdens het hakken en zagen.
Als dat klaar is kunnen we ook de draaitafel eens vol zetten met materiaal, en fotos maken.

En uiteraard, heb je alles op z'n plek liggen, kom je er achter dat net het ene component waar je niet bij kunt, dat je dat niet hebt getest en het niet doet  :P
Maar goed, alles ligt op z'n plek.



Helaas heb ik donderdag avond bij wat experimenteren 2 van m'n electronica borden opgeblazen (althans, ze doen het niet meer). Gelukkig zijn er weer nieuwe onderweg, maar ja, dat wordt toch een paar dagen wachten voordat we echt op de draaitafel kunnen rijden/testen.


Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5630
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #781 Gepost op: 04 November 2018, 01:47:40 »
Ga je het naar en van de loodsen rijden ook automatiseren middels i-train?

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2137
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #782 Gepost op: 04 November 2018, 01:50:43 »
Ed, ja en nee. Ik wil wel proberen om daar ver mee te komen, en laatst is me dat al aardig gelukt. Maar dit is ook een plek om specifiek met de hand te gaan rijden.

Verder  heb ik het opgegeven om de deuren met servos op en dicht te maken, althans voor het moment. Het er 1 servo in zitten, maar het komt heel erg precies om het voor elkaar te krijgen.

Gerard

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #783 Gepost op: 04 November 2018, 12:45:49 »
Is het je bekend dat Digikeijs zeer binnenkort een turntable DR 5052 uitbrengt ?
Wellicht, mogelijkheden  ::)

Groet , Gerard

Sandopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #784 Gepost op: 04 November 2018, 12:58:21 »
Fichtelbahn komt binnenkort ook met een draaischijfdecoder voor BiDiB, de stepcontrol.
Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.



OpenDcc GBMBoost16T master, GBM16TS, GBMBoost16T cliënt, OneControl en LightControl, iTrain.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2137
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #785 Gepost op: 04 November 2018, 19:11:17 »
Gerard, Rinus, dat is mooi. Maar zoals het er nu naar uit ziet heb ik het aan de gang zonder die producten.

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3312
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #786 Gepost op: 04 November 2018, 19:21:10 »
Ja, zelf uitzoeken is leuker, mits je de tijd ervoor hebt. En dat is al gebleken.  (y).
Komen er nog meer lokloodsen?
Tschuss Genossen

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2137
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #787 Gepost op: 04 November 2018, 23:53:10 »
Wat ik nu gebruik is ook 'standaard', de Turncontrol van Fleischmann aangestuurd via iTrain. Het is alleen altijd een gevogel met de adressen, en hoe de bezetmelder aan te sluiten.

Er komt nog 1 lokloods bij, dezelfde, deze komt 'achter' de gene die er al staat. Initieel dacht ik aan een stuk of 5 van die dingen, maar ja, dan staan alle loks binnen, en zie je ze niet. Vond ik eigenlijk dus wel jammer. Vandaar de uiteindelijke keuze voor slechts 2, waar dus 6 loks totaal in kunnen.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2137
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #788 Gepost op: 05 November 2018, 01:51:35 »
Vandaag het railplan voor 'het dorp' even uitgelegd, kunnen we zien hoe dat het wordt en of we alle benodigde rails in huis hebben. Moeten ergens de komende weken kunnen verwezelijken, als de toerit via de paradebaan gereed is.


Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5630
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #789 Gepost op: 05 November 2018, 03:10:13 »
Hoi André,

Gaat dat wel goedkomen met zo’n viervoudige S erin? Ik kan me herinneren dat je die in verleden er bewust uitgehaald hebt om ontsporingen te voorkomen.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2137
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #790 Gepost op: 05 November 2018, 04:03:53 »
Ed,

Goede vraag, hier wat uitleg.

De buitenste baan, rechtsboven is waar de 'grote' treinen binnen komen. Vervolgens kunnen ze via een wissel boven in op de buitenbaan blijven, of naar de binnenbaan gaan van het station.

Als je de buitenste baan blijft volgen, zie je dat die 'recht' over de wissels weer naar achteren gaat, dat is waar het naar beneden gaat.

De binnenste baan komt dan bij die wissels ook weer op de buitenbaan terecht.

Het derde spoor dat achteraan naar beneden gaat is voor kleine locs, denk aan 60 centimeter, maximaal. Dat zijn de enige die dus over die dubbele S gaan, en dat doen ze nu ook vaak op het hoofdstation.

Deze kleinere samenstellingen zullen zo nu en dan wat rangeerwerk verrichten voor het dorp. Vandaar de verschillende doodlopende stukjes waar ze tussen op en neer kunnen pendelen, en eventueel dus achteraan weer naar beneden gaan. Of dat een stuk wordt dat alleen naar beneden gaat of ook omhoog ben ik nog niet uit. Het is relatief stijl, bijna 3%. De rest van de hellingen zitten onder de 2%, wat lekker rijdt.

De loks die niet met die S curven overweg kunnen krijgen een plekje bij de remise  ;D

Andre

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 26167
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #791 Gepost op: 05 November 2018, 09:05:17 »
Nou Andre ik zie dat je "draaiwerk" steeds mooier wordt. Ben benieuwd naar het eindresultaat  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18006
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #792 Gepost op: 05 November 2018, 16:23:44 »
Andre, wat zijn de beide sporen in de lus? Opstelsporen?
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2137
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #793 Gepost op: 05 November 2018, 18:26:53 »
Hoi Ronald,

Ja, dat zijn twee kleine opstelsporen. Komen wat wagons te staan voor de brouwerij die erachter komt te liggen.
De brouwerij komt waarschijnlijk een paar centimeter hoger te liggen, zodat het beter te zien is van afstand, en om te voorkomen dat hij achter deze opstelsporen verdwijnt.

Van hieruit kan er ook gerangeerd worden naar de andere opstelsporen die er liggen. Wil tzt kijken of ik dat automatisch kan gaan doen et wat routes: wat pendelen tussen de opstelsporen, en uiteraard het verlaten van dit gedeelte naar de stations die beneden liggen.

André

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18006
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #794 Gepost op: 05 November 2018, 18:48:23 »
Oke, dank je. Ik vroeg het omdat ze gebogen zijn en je daardoor eigenlijk niet aan- of afkoppelen kunt.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule