Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NL baan: Frotterdam in h0 door Ronald Koerts
Vandaag om 20:05:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:00:00
Corona en modelbouw door Hendrik Jan
Vandaag om 19:58:06
Lineas Heroes : wie brengt hem uit ? door Falcon10
Vandaag om 19:51:15
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door 1795
Vandaag om 19:40:56
Vectron in model; hoe verhouden de merken zich tot elkaar? door Fritsprt
Vandaag om 19:40:12
SBB Vectron met Nederlandse bestickering: wie brengt hem uit? door NL-modelspoor
Vandaag om 19:34:50
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door sdz1976
Vandaag om 19:21:11
NL-baan in Canada door Martin Hornis
Vandaag om 19:14:49
Keerlusmodule aansluiten door Ben
Vandaag om 19:05:55
The Summer of 69 door Eric B
Vandaag om 19:00:44
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 18:37:53
Tal der Eichhörnchen. N door Gerhard64
Vandaag om 18:25:55
Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0 door Remco vM
Vandaag om 17:42:18
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 17:40:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:00:04
Zestiger jaren plastic lijmen? door Reinier Z.
Vandaag om 16:58:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:39:26
Kap van Shapeways + chassis van ACME = NS 2000? door Rondje_HO
Vandaag om 15:17:11
Diorama in een Billykast door wouter-
Vandaag om 15:12:48
Nieuwe baan: Dubbelspoor H0 door MS Modelbouw
Vandaag om 15:03:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:46:42
Treinongeval Rijnstrecke door RICROO
Vandaag om 13:46:40
Bergzolder verbouwen tot hobbykamer door Daniels
Vandaag om 13:37:23
Flinke schade aan de fietsbrug Halve Zolenlijn door Marc tramt
Vandaag om 13:32:15
Nieuwe trein toevoegen aan de ECoS door WillemdeNie
Vandaag om 12:51:05
Heuvelland, een tentoonstellingsbaantje in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:46:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 12:33:08
Spoorhumor door 44
Vandaag om 11:58:38
VERPLAATST: Fleischmann piccolo eindafschakeling wisselaandrijving verwijderen door 44
Vandaag om 11:55:47
  

Auteur Topic: Baan in Los Angeles  (gelezen 142422 keer)

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1028
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #780 Gepost op: 04 november 2018, 01:33:36 »
Zo, vandaag verder gegaan met de draaitafel.

Heb deze gemonteerd op een afneembare plank, zodat ik het er als geheel af kan nemen, en later kan afmaken als ik met de scenerie ga beginnen.
Moet wel zeggen dat je na een hele dag slepen met zo'n plank het gevoel hebt dat je in een fitness centrum zwaar aan de slag bent geweest.  ;D



Ik had mezelf nog voorgenomen om een foto van de bedrading te nemen, maar ja, het ligt nu al op z'n plek, en realiseer me nu dat ik dat dus vergeten ben.
Als het goed is kan er er straks zo'n 25 locs op kwijt.

Tijdens het leggen van de rails leek het  toch wel erg veel op een simetrisch spinnenweb, dus toch maar 4 sporen parallel gelegd, en daar kunnen we dan 'oude locs' plaatsen. Deed me een beetje denken aan wat ik vorig jaar in Beekbergen/Lieren bij de VSM heb gezien. Ik zal daar later nog eens een detail foto van maken.

Heb gisteren eerst alle locs en wagons van de baan gehaald. Wil met de laatste laag beginnen, en zag dat er toch wel heel veel stof op het materiaal kwam tijdens het hakken en zagen.
Als dat klaar is kunnen we ook de draaitafel eens vol zetten met materiaal, en fotos maken.

En uiteraard, heb je alles op z'n plek liggen, kom je er achter dat net het ene component waar je niet bij kunt, dat je dat niet hebt getest en het niet doet  :P
Maar goed, alles ligt op z'n plek.



Helaas heb ik donderdag avond bij wat experimenteren 2 van m'n electronica borden opgeblazen (althans, ze doen het niet meer). Gelukkig zijn er weer nieuwe onderweg, maar ja, dat wordt toch een paar dagen wachten voordat we echt op de draaitafel kunnen rijden/testen.


Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2866
  • Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk
    • Building my model railroad in H0 scale in Chonburi Thailand
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #781 Gepost op: 04 november 2018, 01:47:40 »
Ga je het naar en van de loodsen rijden ook automatiseren middels i-train?

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1028
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #782 Gepost op: 04 november 2018, 01:50:43 »
Ed, ja en nee. Ik wil wel proberen om daar ver mee te komen, en laatst is me dat al aardig gelukt. Maar dit is ook een plek om specifiek met de hand te gaan rijden.

Verder  heb ik het opgegeven om de deuren met servos op en dicht te maken, althans voor het moment. Het er 1 servo in zitten, maar het komt heel erg precies om het voor elkaar te krijgen.

Gerard

  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #783 Gepost op: 04 november 2018, 12:45:49 »
Is het je bekend dat Digikeijs zeer binnenkort een turntable DR 5052 uitbrengt ?
Wellicht, mogelijkheden  ::)

Groet , Gerard

Sandopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 263
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #784 Gepost op: 04 november 2018, 12:58:21 »
Fichtelbahn komt binnenkort ook met een draaischijfdecoder voor BiDiB, de stepcontrol.
Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.



OpenDcc GBMBoost16T master, GBM16TS, GBMBoost16T cliënt, OneControl en LightControl, iTrain.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1028
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #785 Gepost op: 04 november 2018, 19:11:17 »
Gerard, Rinus, dat is mooi. Maar zoals het er nu naar uit ziet heb ik het aan de gang zonder die producten.

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2071
    • Fleischmann Retrobahn
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #786 Gepost op: 04 november 2018, 19:21:10 »
Ja, zelf uitzoeken is leuker, mits je de tijd ervoor hebt. En dat is al gebleken.  (y).
Komen er nog meer lokloodsen?
Tschüss Genossen,

Hans

Je bent heer en meester van je treinenbaan,
maar als je vrouw je roept
moet je het toch maar laten gaan.

https://flmretrobahn.jimdo.com/

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1028
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #787 Gepost op: 04 november 2018, 23:53:10 »
Wat ik nu gebruik is ook 'standaard', de Turncontrol van Fleischmann aangestuurd via iTrain. Het is alleen altijd een gevogel met de adressen, en hoe de bezetmelder aan te sluiten.

Er komt nog 1 lokloods bij, dezelfde, deze komt 'achter' de gene die er al staat. Initieel dacht ik aan een stuk of 5 van die dingen, maar ja, dan staan alle loks binnen, en zie je ze niet. Vond ik eigenlijk dus wel jammer. Vandaar de uiteindelijke keuze voor slechts 2, waar dus 6 loks totaal in kunnen.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1028
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #788 Gepost op: 05 november 2018, 01:51:35 »
Vandaag het railplan voor 'het dorp' even uitgelegd, kunnen we zien hoe dat het wordt en of we alle benodigde rails in huis hebben. Moeten ergens de komende weken kunnen verwezelijken, als de toerit via de paradebaan gereed is.


Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2866
  • Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk
    • Building my model railroad in H0 scale in Chonburi Thailand
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #789 Gepost op: 05 november 2018, 03:10:13 »
Hoi André,

Gaat dat wel goedkomen met zo’n viervoudige S erin? Ik kan me herinneren dat je die in verleden er bewust uitgehaald hebt om ontsporingen te voorkomen.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1028
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #790 Gepost op: 05 november 2018, 04:03:53 »
Ed,

Goede vraag, hier wat uitleg.

De buitenste baan, rechtsboven is waar de 'grote' treinen binnen komen. Vervolgens kunnen ze via een wissel boven in op de buitenbaan blijven, of naar de binnenbaan gaan van het station.

Als je de buitenste baan blijft volgen, zie je dat die 'recht' over de wissels weer naar achteren gaat, dat is waar het naar beneden gaat.

De binnenste baan komt dan bij die wissels ook weer op de buitenbaan terecht.

Het derde spoor dat achteraan naar beneden gaat is voor kleine locs, denk aan 60 centimeter, maximaal. Dat zijn de enige die dus over die dubbele S gaan, en dat doen ze nu ook vaak op het hoofdstation.

Deze kleinere samenstellingen zullen zo nu en dan wat rangeerwerk verrichten voor het dorp. Vandaar de verschillende doodlopende stukjes waar ze tussen op en neer kunnen pendelen, en eventueel dus achteraan weer naar beneden gaan. Of dat een stuk wordt dat alleen naar beneden gaat of ook omhoog ben ik nog niet uit. Het is relatief stijl, bijna 3%. De rest van de hellingen zitten onder de 2%, wat lekker rijdt.

De loks die niet met die S curven overweg kunnen krijgen een plekje bij de remise  ;D

Andre

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 8932
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #791 Gepost op: 05 november 2018, 09:05:17 »
Nou Andre ik zie dat je "draaiwerk" steeds mooier wordt. Ben benieuwd naar het eindresultaat  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 10883
  • Live your life as you please!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #792 Gepost op: 05 november 2018, 16:23:44 »
Andre, wat zijn de beide sporen in de lus? Opstelsporen?

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1028
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #793 Gepost op: 05 november 2018, 18:26:53 »
Hoi Ronald,

Ja, dat zijn twee kleine opstelsporen. Komen wat wagons te staan voor de brouwerij die erachter komt te liggen.
De brouwerij komt waarschijnlijk een paar centimeter hoger te liggen, zodat het beter te zien is van afstand, en om te voorkomen dat hij achter deze opstelsporen verdwijnt.

Van hieruit kan er ook gerangeerd worden naar de andere opstelsporen die er liggen. Wil tzt kijken of ik dat automatisch kan gaan doen et wat routes: wat pendelen tussen de opstelsporen, en uiteraard het verlaten van dit gedeelte naar de stations die beneden liggen.

André

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 10883
  • Live your life as you please!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #794 Gepost op: 05 november 2018, 18:48:23 »
Oke, dank je. Ik vroeg het omdat ze gebogen zijn en je daardoor eigenlijk niet aan- of afkoppelen kunt.