Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 19:13:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 18:53:44
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 16:01:24
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
  

Auteur Topic: Mat'54 766  (gelezen 33430 keer)

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re:Mat'54 766
« Reactie #120 Gepost op: 05 January 2009, 20:03:33 »
Ik zag hem ook al staan vandaag vanuit de trein richting Rotterdam  ;D 8)

mvg,

Matthijs

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5335
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Mat'54 766
« Reactie #121 Gepost op: 05 January 2009, 20:11:54 »
Mooi sfeerplaatje om in een 1/87 diorama na te maken! Jammer dat er over het 1:1 treinstel nog zo weinig zekerheid voor de toekomst is :'(
RETROBAHN A.G.

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re:Mat'54 766
« Reactie #122 Gepost op: 05 January 2009, 20:42:30 »
hoi,
volgens mij op somda stond dat de sinterklaasrit(j.l.) een van de laatste ritten op korte termijn zou zijn wegens een grondige revisie.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Mat'54 766
« Reactie #123 Gepost op: 05 January 2009, 20:52:28 »
Klopt. Overigens staat de 766 wel vaker (zo niet: altijd) op de Cartesiusweg. Als het goed is zijn ze bij de Stichting nu druk bezig met het voorbereiden van de revisie van de 766. Afwachten dus...

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Mat'54 766
« Reactie #124 Gepost op: 03 May 2009, 10:54:07 »
En vanavond is ie weer te zien op TV: nu als 747-in-vermomming. Telefilm "De Punt" is te zien op Ned 2 vanaf 20.15 uur.


Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Northlander1983

  • Gast
Re:Mat'54 766
« Reactie #125 Gepost op: 03 May 2009, 11:56:12 »
Gele uitvoering spreekt me ook het meest aan (ook van 1975 en nooit de groene versie in echt gezien) behalve dit stel dan.

Alleen een vraag: Worden normaal de treinen gespoten en of ververfd met de roller / kwast?

Ziet er perfect uit, zal zeker van de partij zijn indien speciale ritten worden gereden....

 (y)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re:Mat'54 766
« Reactie #126 Gepost op: 03 May 2009, 20:07:38 »
Doorgaans worden treinen gespoten.

En helaas zal je de 766 voorlopig niet zien rijden aangezien deze stilstaat omdat hij toe an revisie is....

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Mat'54 766
« Reactie #127 Gepost op: 03 May 2009, 21:38:16 »
De 747 766 wordt thans behoorlijk toegetakeld...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3183
  • Einzelganger
Re:Mat'54 766
« Reactie #128 Gepost op: 03 May 2009, 21:40:57 »
De 747 766 wordt thans behoorlijk toegetakeld...


de massa wil foto,s.......sadist     ;D ;D

eric

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Mat'54 766
« Reactie #129 Gepost op: 03 May 2009, 21:58:05 »
Als ik net zo keek naar de film wordt het ook hoogtijd dat ze het ding eens poetsen van binnen. ;D

Is wel een mooie nieuwe airco. Die kogelgaten.  :o

Hebben ze nog interieur genoeg bij de stichting?


Anders kan het nog altijd een Hondekop 4 Spitspendel worden............  ::)


groetjes Chris Rompelberg

 (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)




De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Mat'54 766
« Reactie #130 Gepost op: 03 May 2009, 22:02:34 »
Ja die film was behoorlijk heftig.

Waren die binnenscenes niet toevallig gefilmd in de groene hondekop 2 van het spoorwegmuseum??
En, ja het 4tje zag er behoorlijk toegetakeld uit.

Als ik het mis heb met  het 2tje laat daat maar horen?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re:Mat'54 766
« Reactie #131 Gepost op: 03 May 2009, 22:57:49 »
Er zijn inderdaad scènes in het tweetje gefilmd, op een gegeven moment was bij een shot in de cabine duidelijk Bk386 te lezen :P  toen viel het mij ook op. Ik heb alleen het laatste stuk van de film gezien.

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:Mat'54 766
« Reactie #132 Gepost op: 03 May 2009, 23:00:40 »
Voor de binnenscenes gebruiken ze inderdaad het tweetje. De buitenscenes het viertje. Wel grappig is dat het treinstel er nu nog beschoten uitziet.
Voor grootspoorfoto's zie site

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 712
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re:Mat'54 766
« Reactie #133 Gepost op: 03 May 2009, 23:02:30 »
Deze film is nu ook op internet te bekijken.

« Laatst bewerkt op: 03 May 2009, 23:04:02 door mikey mike007 »
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:Mat'54 766
« Reactie #134 Gepost op: 07 May 2009, 07:38:24 »
Hebben ze nog interieur genoeg bij de stichting?

Het complete interieur van de 774 is bewaard gebleven. Toen ik in de begindagen van de stichting nog wel eens een schroevedraaier voor hen in m'n handen had, was dit interieur opgeslagen in Assen, in dat witte gebouw even ten noorden van het station, ik weet echter niet of het daar nu nog ligt.

Op de site van de stichting staat hierover het volgende:
"De 766 heeft een zo genaamde 'coachuitvoering' en niet de originele uitvoering waarmee hij ooit de fabriek uit kwam rollen. Indien financieel haalbaar kan de trein alsnog weer in orginele staat teruggebouwd worden, want hiervoor is een compleet origineel interieur uit treinstel 774 gedemonteerd en opgeslagen. Er was niet voor gekozen om een van de onverbouwde vierwagenstellen die begin 1996 nog rijvaardig waren (te weten de 770 en 774) te bewaren, omdat deze stellen waren voorzien van niet-originele Sprinter-ramen. Bovendien was de technische staat van deze stellen aanzienlijk slechter dan die van de 766. Een nog geheel origineel stel bij Zwolle vandaan halen (bijv.de 769) behoorde ook nog tot de mogelijkheden, maar om deze trein dan weer in rijvaardige toestand terug te kunnen brengen zou zeer veel geld en tijd nodig zijn geweest".
Wordt het toch nog gezellig!