Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 19:06:17
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Schrootplaats door IJmc
Vandaag om 18:07:28
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 396526 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6528
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1695 Gepost op: 10 november 2010, 18:53:59 »

Treinbegeleider

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1696 Gepost op: 11 november 2010, 11:24:22 »
Ja dat bedoelde ik inderdaad, bedankt voor de link!
Ik heb alleen geen geschikt gereedschap om dat gaatje te maken dus laat ik het maar even, wil niet het nieuwe dak beschadigen. Maar bewaar het onderdeeltje uit het oude dak uiteraard wel   ;D



piet post

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1697 Gepost op: 13 november 2010, 20:19:23 »
Piet,

wat dacht je van een mailtje naar Artitec? ;) ;) ;)
Van Artitec vanmiddag antwoord gekregen, maar vanochtend was het probleem al opgelost. Molekamp had ook de tweede serie met de andere tweede klas. En ze waren bereid de set uit elkaar te halen. Dat betekent dat er al vier rijtuigen voor de gereduceerde prijs van 33 euro te koop zijn. Hety begin van een stammetje.
Piet

Peter van Loon

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1698 Gepost op: 19 november 2010, 22:25:30 »
De fraaiheid van de plan E en W van Artitec staat buiten kijf. Heb er al langere tijd een aantal, maar nog niet uitgebreid mee gereden. Tot voor kort, en dan blijkt dat wellicht de detaillering ook wel voor problemen zorgt: ontsporingen bij de vleet,mn in wisselstraten, waarbij mijn conclusie is dat dit samenhangt met de remblokimitaties die enigszins losjes zijn opgehangen en (daardoor?)  soms net achter een contrarail oid blijven haken. Eraf halen dan maar ? Of fixeren met een drupje lijm ? Weet nog niet wat wijsheid is. Iemand zelfde ervaring ? Iets dergelijks overigens ook een paar maal met een 2400 Roco.
Peter van Loon

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1699 Gepost op: 20 november 2010, 04:19:33 »
Fixeren.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1700 Gepost op: 13 december 2010, 07:33:45 »
Gisteren tijdens het uit elkaar halen van enkele Plan E het interieur van een A rijtuig Tp IV en Tp III in handen gehad. De kleur verschilt van de stoelen, waren deze in het A rijtuig Tp III blauw of rood?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6528
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1701 Gepost op: 13 december 2010, 17:49:54 »
Ik lees in het stalen rijtuigen boekje van Wijck Jurriaanse dat bij indienststelling de 2de klas blauwe trijp had, deze werd +/- 1 jaar later jouw 1 ste klas dus lijkt mij dat ze zo kort erna de stoel bekleding niet gewijzigd hebben.
De 3de klas, later 2de klas had blauw generfd kunstleder.

Groet Stephan.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1702 Gepost op: 14 december 2010, 21:16:48 »
 (y)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1703 Gepost op: 27 december 2010, 14:57:46 »
Voordat ik 114 pagina's moet gaan scannen (ik heb al op trefwoorden gezocht): waarom zitten de reizigers bij Artitec aan één zijde van alle rijtuigen Plan E op een wel heel erg openbaar toilet? Ik ben nu de daken aan het wisselen en maak in ieder geval de ramen wit. De afscheiding naar de gang vind ik minder opvallen (zolang je natuurlijk niet met binnenverlichting in het donker gaat rijden). Was mij nog niet eerder opgevallen omdat de rijtuigen direct de kast in zijn gegaan.
Groet, Frank

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1704 Gepost op: 27 december 2010, 15:03:36 »
Of is dat andere toilet eigenlijk de conducteursruimte?
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1705 Gepost op: 27 december 2010, 15:18:41 »
Volgens de site van Martijn Haman hadden alle rijtuigen twee toiletten op de kopeinden, bij de eerste klas diagonaal gepositioneerd ten opzichte van elkaar en bij de tweede klas aan dezelfde zijde van het rijtuig. Hij vermeldt dat in de zeventiger jaren bij een klein aantal (9) rijtuigen met statische omzetter één van de toiletten moest wijken voor die apparatuur.
Groet, Frank

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1706 Gepost op: 27 december 2010, 15:31:24 »
Voordat ik 114 pagina's moet gaan scannen (ik heb al op trefwoorden gezocht): waarom zitten de reizigers bij Artitec aan één zijde van alle rijtuigen Plan E op een wel heel erg openbaar toilet?

Volgend mij is later één toilet buiten dienst gesteld en is dat een open balkon geworden met formica klapzittingen. Om niets aan de mallen te hoeven wijzigen is het loze toilet niet geschilderd zodat het minder opvalt. Ik heb met de behandeling van de DE-rijtuigen dat toilet geheel weggesneden. De DE-rijtuigen hadden in elk geval maar één toilet.

EDIT: ik heb er eens wat boeken op nageslagen en zie genoeg vol-elektrische B's (met blauwe banen) die maar één toilet hebben. Ga er dus maar vanuit dat ergens in de jaren 70/80 het aantal toiletten is gehalveerd en dus op 1 per bak kwam. Vergeleken met de huidige driewagenstellen ICM is dat nog een luxe: één toilet per 3 bakken... :-\
« Laatst bewerkt op: 27 december 2010, 15:40:54 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1707 Gepost op: 27 december 2010, 15:54:31 »
Dank Mispoes. Moet ik de klompentrein weer aanpassen. Ik heb de ramen overigens wit geblindeerd met zelfklevend wit papier, dus verwijderbaar. Rest de vraag wanneer die aanpassingen hebben plaatsgevonden met het oog op de overige Plan E's.
Groet, Frank

Darkwing Duck

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1708 Gepost op: 27 december 2010, 16:33:21 »
Vergeleken met de huidige driewagenstellen ICM is dat nog een luxe: één toilet per 3 bakken... :-\

Vergeleken met SLT is dat nog luxe  :-X

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6528
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1709 Gepost op: 27 december 2010, 17:07:09 »
Het is alleen jammer dat ze in het 3de klasse rijtuigen, welke wel 2 toiletten hadden,  geen ongehavend interieur hebben gezet maar toch de moeite hebben genomen om 1 toiletwand weg te breken.