Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 02:21:57
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
17 april 2024, 23:45:44
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
17 april 2024, 23:24:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door GerardvV
17 april 2024, 23:12:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Mini baantje `` De visafslag`` door DV modelspoor
17 april 2024, 21:30:36
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
17 april 2024, 20:54:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
17 april 2024, 18:03:32
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door basjuh1981
17 april 2024, 18:01:12
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 395613 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1530 Gepost op: 02 augustus 2010, 22:32:44 »
Er komt een dag dat Artitec die reiniger mee levert met de rijtuigen. ;)

Maar het is wel weer opvallend hoe kritiek op Artitec op dit forum weer vakkundig de kop ingedrukt wordt. Terwijl er heel veel klachten zijn. Ja, ook ik heb bij Artitec via mail geklaagd maar geen reactie. En dus ook de doorhangende koppelingen maar zelf getracht te verhelpen met matig resultaat.

Gelukkig hebben we LsModels nog die fatsoenlijke kwaliteit levert.

Gr, Ben.

Net zo goed als kritiek op Marklin bij de buren de kop ingedrukt wordt, daar weet jij alles van. (helaas)  ;)

Ik heb mij na de uitleg van Henny al lang verbeterd. Ik kan feiten niet lopen verdedigen, wel dat men DDM al slecht noemt, terwijl het geheel niet eens uit is.

@Bert : Niet als er met een soldeertang aan gewerkt is....
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2010, 22:35:52 door Chris van Diesen »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8826
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1531 Gepost op: 02 augustus 2010, 22:36:49 »
Valt wel mee Chris, ik heb daar laatst zonder stokslagen te krijgen kunnen roepen dat ik die set van M* met die Steiff teddybeer troep vind.

« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2010, 22:52:43 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5812
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1532 Gepost op: 02 augustus 2010, 22:39:33 »
Net zo goed als kritiek op Marklin bij de buren de kop ingedrukt wordt, daar weet jij alles van. (helaas)  ;)


Beetje flauw Chris. Als er iemand terechte kritiek levert op Marklin op het 3-rail forum ben ik het wel.

Vindt dat je nu een beetje op de man speelt, ik had je hoger ingeschat.


Correctie, verkeerd gelezen en begrepen. Heb kennelijk m'n dag niet. ;)

Gr, Ben.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2010, 08:21:57 door Ben »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1533 Gepost op: 02 augustus 2010, 22:40:58 »
euh, nee, ik verdedig je juist......  (y)

Snap je ? Dus je moet het echt anders lezen.
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2010, 22:53:24 door Chris van Diesen »

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1534 Gepost op: 02 augustus 2010, 22:41:34 »
Mispoes schreef:
Citaat
Het zijn er maar een paar (en dus steeds dezelfden) die er onmiddelijk op invliegen als er kritiek op Artitec wordt gegeven...

Ach Mispoes doet aan zelfspot, immers 'HIJ' is er mee begonnen.  ;D (Jeroen duikt weg...)

Ik moet Henny gelijk geven. Voor een degelijke prijs verwacht je waar voor je geld. En om nou bij de winkelier elk model uit het doosje te halen, net zolang je er een hebt zonder deze genoemde fouten, gaat wat te ver. Dit is ook de reden dat ik een aantal modellen gecanceld heb die in bestelling stonden.
Tsja....


Jeroen

« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2010, 22:43:13 door Thowra »
We're all riders on this train.

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1535 Gepost op: 03 augustus 2010, 08:58:25 »
Ik sluit me bij Jeroen aan...

En heb dan ook geen vertrouwen meer in de nieuwe modellen....jammer!

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5144
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1536 Gepost op: 03 augustus 2010, 09:26:18 »
Sjonge, jonge, jonge, wat gaat dat weer lekker kort door de bocht zeg.

Ik ben van mening dat Artitec haar uiterste best doet om technische tekortkomingen bij nieuwe modellen te voorkomen. Natuurlijk is het prettig als het vanaf het eerste model meteen goed gaat, maar vergeet niet dat Artitec ook ervaring op moet doen en door schade en schande wijs moet worden.

Voor bijna alle problemen zijn werkbare oplossingen en ik vind het heel netjes van Artitec dat zij een aantal problemen ook zelf al op weten te lossen voordat er een nieuwe batch komt. Kijk hier maar naar de rolproblemen van de goederenwagens.

Natuurlijk is het niet leuk en hoort het ook niet dat er problemen zijn met de modellen van die prijsklasse. Maar om dan op voorhand te zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in hun nieuwe producten (DDM-1).

Als DDM-1 er is, ga ik de modellen gewoon goed bekijken in de winkel en neem ik op het oog goed lijkende modellen mee. Mocht ik thuis problemen constateren die niet op te lossen zijn, dan gaan ze gewoon retour winkel.

Ik ben al blij dat Artitec met typisch Nederland materieel uit komt wat er gewoon erg fraai uit ziet en ik wil ze zeker nog kansen geven bij nieuwe producties. Ik kijk al erg uit naar DDM-1, laat maar komen!

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1537 Gepost op: 03 augustus 2010, 09:48:41 »
Beste Jeroen (2),

uiteraard is het top dat Artitec Nederlandse modellen uitbrengt... (y)

Maar vergeet niet dat vele fouten nog steeds aanwezig zijn en door diverse mede formleden VOOR productie meerdere malen aan Artitec zijn besproken (incl mail). Geen enkel merk is zonder fouten en je hebt uiteraard het recht om voor koop je model grondig te controleren. Hierbij gaat het dan alleen over de buitenkant, het binnenwerk moet je maar op vertrouwen. Geen winkelier zal het toestaan om een model te openen voor koop. En dat kan ook niet, hier moet je op kunnen vertrouwen!

Sommige kritiek is misschien iets te ver gezocht, maar voor deze prijsklasse mag je wel een goed lopend exemplaar verwachten. Zou er 1 op de 100 gebreken tonen is dat zeker geen schande, maar als het andersom is, moet je eens gaan nadenken of je het nog blindelings koopt!!!

Het verlies in vertrouwen is een samenloop van....

 ;)

Wersitime

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1538 Gepost op: 03 augustus 2010, 09:52:31 »
Sjonge, jonge, jonge, wat gaat dat weer lekker kort door de bocht zeg.

Ik ben van mening dat Artitec haar uiterste best doet om technische tekortkomingen bij nieuwe modellen te voorkomen. Natuurlijk is het prettig als het vanaf het eerste model meteen goed gaat, maar vergeet niet dat Artitec ook ervaring op moet doen en door schade en schande wijs moet worden.

Voor bijna alle problemen zijn werkbare oplossingen en ik vind het heel netjes van Artitec dat zij een aantal problemen ook zelf al op weten te lossen voordat er een nieuwe batch komt. Kijk hier maar naar de rolproblemen van de goederenwagens.

Natuurlijk is het niet leuk en hoort het ook niet dat er problemen zijn met de modellen van die prijsklasse. Maar om dan op voorhand te zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in hun nieuwe producten (DDM-1).

Als DDM-1 er is, ga ik de modellen gewoon goed bekijken in de winkel en neem ik op het oog goed lijkende modellen mee. Mocht ik thuis problemen constateren die niet op te lossen zijn, dan gaan ze gewoon retour winkel.

Ik ben al blij dat Artitec met typisch Nederland materieel uit komt wat er gewoon erg fraai uit ziet en ik wil ze zeker nog kansen geven bij nieuwe producties. Ik kijk al erg uit naar DDM-1, laat maar komen!

Jeroen



Volgens mij zijn ze toch wel een beetje hardleers en slordig bij Artitec. Plan W was niet hun eerste produkt. Het volgende heb ik tot nu toe geconstateerd nadat ik ze heb uitgepakt en laten rijden.

- De beugelkoppelingen haken aan de buffers waardoor ontsporing.
- De balgen vallen er af.
- De draaistellen slaan grijs uit.
- De koppelingen zakken enige milimeters.

Als ze dit na een aantal modellen nog steeds niet goed doen waarom zouden ze dit bij de DDM dan ineens wel goed doen.

Groeten Henny
Traincontroller Brons (wordt zilver), Rautenhaus Digital RMX, Selectrix, Fleischmann, Roco, Piko, Rivarossi, Lima, Mehano, Liliput, Artitec, Trix Big Boy 22115, Athearn

Zie mijn youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/MrModelrailroad

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1539 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:00:03 »
Dan wacht je nog jaaaaren voordat een andere fabrikant het perfecte model uitbrengt. Misschien Philotrain wel, a 1000,- per set.

Of.. je neemt de moeite om te wachten tot ze uitkomen, gaat dan pas kritiek geven, en probeert zelf met heel weinig moeite ALLE door jou genoemde problemen op te lossen!

Bert

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5144
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1540 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:09:47 »
- De beugelkoppelingen haken aan de buffers waardoor ontsporing.
- De balgen vallen er af.
- De draaistellen slaan grijs uit.
- De koppelingen zakken enige milimeters.

Als ze dit na een aantal modellen nog steeds niet goed doen waarom zouden ze dit bij de DDM dan ineens wel goed doen.

Groeten Henny


Omdat DDM-1 ontwikkeld is nadat de problematiek van Plan E en W bij Artitec bekend was. Ik ga er vooralsnog van uit dat Artitec deze problemen heeft proberen te voorkomen in het ontwerp van DDM-1.

Pas als DDM-1 in de winkels ligt, kunnen we hier echt een oordeel over geven, dus ga ik niet op voorhand zeggen dat ik geen vertrouwen meer heb in het merk.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Gert1

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1541 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:16:33 »
Als ze dit na een aantal modellen nog steeds niet goed doen waarom zouden ze dit bij de DDM dan ineens wel goed doen.

Bijvoorbeeld omdat ze hebben geleerd van hun eerdere producties? Ik vermoed dat het ontwerpen en laten vervaardigen van modeltreinen een véél en véél complexer proces is dan de meesten hier (inclusief ondergetekende) denken. Artitec heeft de ambitie om Nederlandse modeltreinen te vervaardigen en bovendien heeft het merk het accent daar sterk naartoe verschoven. Voorheen was het immers een producent van bouwkits?

Nu het een aantal jaar actief als producent van modeltreinen is, is er flink wat ervaring opgedaan. Het kan haast niet anders dan dat de modellen beter worden en dat er geleerd is van fouten uit het verleden. Nog een andere reden waarom ik denk dat DDM wel goed zal gaan: Artitec kan zich geen fouten meer veroorloven. Als DDM technische fouten zou vertonen is het gedaan met de reputatie. Kortom: Ik heb er alle vertrouwen in dat het wél goed komt.

mvg,
Gert

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1542 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:17:25 »
Daar heb je gelijk in Jeroen en zal ook niemand iets van zeggen...

Terugkomen op bv de plan E (zie draadje) zou je mogen verwachten dat bij een vervolg serie de gebreken volledig opgelost zijn en niet gewoon opnieuw door produceren ......... dan maak je de grote fout!

Perfect voorbeeld: frontraam DE1
Artitec liet ons weten dat mede dit de reden van 3 jaar vertraging was, je mag zelf beoordelen wat je ervan vindt...


Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5812
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1543 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:18:50 »
Voor bijna alle problemen zijn werkbare oplossingen en ik vind het heel netjes van Artitec dat zij een aantal problemen ook zelf al op weten te lossen voordat er een nieuwe batch komt.

Heb jij voor mij een werkbare oplossing voor het doorhangen van de koppelingen? Ik ben 3-railer en de koppelingen komen tegen de puco's. Mijn treinelier heeft het niet, A* ook niet en ze reageren niet op mijn mail. Ik zou je zeer erkentelijk zijn.

In elke plan W zit een briefje voor de 3-railers. Beloofd wordt een wielsetje 2015820 met een ringetje. No-way, niet te leveren. Ook mijn treinelier heeft de moed opgegeven. Ik vind daar wat van....

Gr, Ben.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5144
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1544 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:25:25 »
Daar heb je gelijk in Jeroen en zal ook niemand iets van zeggen...

Terugkomen op bv de plan E (zie draadje) zou je mogen verwachten dat bij een vervolg serie de gebreken volledig opgelost zijn en niet gewoon opnieuw door produceren ......... dan maak je de grote fout!

Perfect voorbeeld: frontraam DE1
Artitec liet ons weten dat mede dit de reden van 3 jaar vertraging was, je mag zelf beoordelen wat je ervan vindt...

Bij mij nweten hebben latere series toch kortere koppelingschachten gekregen en zij nde draaistellen ook uit ander materiaal gemaakt?

Daarnaast zet ik in op wat Gert zojuist ook schreef, ik denk dat het productieproces een stuk gecompliceerder ligt dan we hier denken. Bovendien heb je ook nog te maken met communicatie met china......

Wat Gert ook terecht schrijft, is dat Artitec bij DDM-1 wel moet laten zien dat zij geleerd hebben van de Plan E en W. Wat ik vooraf al een goed teken vind, is het feit dat de DDM-1 vanaf fabriek al meteen ook als AC geleverd schijnt te worden. Geen gezeik meer met niet leverbare AC assen.... Maar ook hiervoor geldt, het is een aankondiging. Eerst zien, dan geloven. Ook voor mij geldt: DDM-1 moet een goed product worden, anders zijn ze echt zo eigenwijs als weet ik niet wat. De tijd zal het leren, maar nogmaals: ik ga nu niet op voorhand zeggen dat ik er geen vertrouwen meer in heb.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974