Er komt een dag dat Artitec die reiniger mee levert met de rijtuigen. Maar het is wel weer opvallend hoe kritiek op Artitec op dit forum weer vakkundig de kop ingedrukt wordt. Terwijl er heel veel klachten zijn. Ja, ook ik heb bij Artitec via mail geklaagd maar geen reactie. En dus ook de doorhangende koppelingen maar zelf getracht te verhelpen met matig resultaat.Gelukkig hebben we LsModels nog die fatsoenlijke kwaliteit levert.Gr, Ben.
Net zo goed als kritiek op Marklin bij de buren de kop ingedrukt wordt, daar weet jij alles van. (helaas)
Het zijn er maar een paar (en dus steeds dezelfden) die er onmiddelijk op invliegen als er kritiek op Artitec wordt gegeven...
Sjonge, jonge, jonge, wat gaat dat weer lekker kort door de bocht zeg.Ik ben van mening dat Artitec haar uiterste best doet om technische tekortkomingen bij nieuwe modellen te voorkomen. Natuurlijk is het prettig als het vanaf het eerste model meteen goed gaat, maar vergeet niet dat Artitec ook ervaring op moet doen en door schade en schande wijs moet worden.Voor bijna alle problemen zijn werkbare oplossingen en ik vind het heel netjes van Artitec dat zij een aantal problemen ook zelf al op weten te lossen voordat er een nieuwe batch komt. Kijk hier maar naar de rolproblemen van de goederenwagens. Natuurlijk is het niet leuk en hoort het ook niet dat er problemen zijn met de modellen van die prijsklasse. Maar om dan op voorhand te zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in hun nieuwe producten (DDM-1). Als DDM-1 er is, ga ik de modellen gewoon goed bekijken in de winkel en neem ik op het oog goed lijkende modellen mee. Mocht ik thuis problemen constateren die niet op te lossen zijn, dan gaan ze gewoon retour winkel. Ik ben al blij dat Artitec met typisch Nederland materieel uit komt wat er gewoon erg fraai uit ziet en ik wil ze zeker nog kansen geven bij nieuwe producties. Ik kijk al erg uit naar DDM-1, laat maar komen!Jeroen
- De beugelkoppelingen haken aan de buffers waardoor ontsporing.- De balgen vallen er af.- De draaistellen slaan grijs uit.- De koppelingen zakken enige milimeters.Als ze dit na een aantal modellen nog steeds niet goed doen waarom zouden ze dit bij de DDM dan ineens wel goed doen.Groeten Henny
Als ze dit na een aantal modellen nog steeds niet goed doen waarom zouden ze dit bij de DDM dan ineens wel goed doen.
Voor bijna alle problemen zijn werkbare oplossingen en ik vind het heel netjes van Artitec dat zij een aantal problemen ook zelf al op weten te lossen voordat er een nieuwe batch komt.
Daar heb je gelijk in Jeroen en zal ook niemand iets van zeggen...Terugkomen op bv de plan E (zie draadje) zou je mogen verwachten dat bij een vervolg serie de gebreken volledig opgelost zijn en niet gewoon opnieuw door produceren ......... dan maak je de grote fout!Perfect voorbeeld: frontraam DE1Artitec liet ons weten dat mede dit de reden van 3 jaar vertraging was, je mag zelf beoordelen wat je ervan vindt...