Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 09:45:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:40:29
Resin kits best met of zonder grondlaag door cor_b
Vandaag om 09:39:51
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:28:51
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 09:28:41
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 09:26:37
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:20:23
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 09:02:12
Goede wensen voor 2026 door Jelmer
Vandaag om 08:56:17
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 08:55:09
Railion 1606 Harderwijk. door spoorijzer
Vandaag om 08:45:34
Modellbau Lingen 2026 door mass am see
Vandaag om 08:37:34
Terschellinger Spoor door spoorijzer
Vandaag om 08:25:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:21:05
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door Jan-Peter
Vandaag om 08:19:21
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 08:02:52
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
16 December 2025, 23:34:55
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door Edwin2121992
16 December 2025, 23:30:18
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje door Kees-Jan
16 December 2025, 23:29:46
ESU V5 Decoder setting door NS2408
16 December 2025, 22:46:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
16 December 2025, 22:41:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
16 December 2025, 21:39:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
16 December 2025, 21:26:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
16 December 2025, 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Rick
16 December 2025, 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling door Rick
16 December 2025, 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ad Cleijsen
16 December 2025, 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 20:38:46
Zee. Land. door Huup
16 December 2025, 19:59:34
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
16 December 2025, 18:55:06
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 460485 keer)

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5517
  • Modelspoor is emotie...
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #870 Gepost op: 19 December 2008, 15:43:08 »

Het vetgedrukte, iemand een idee ?

Gr. Remco.

Ja, let op de advertentie die binnenkort van Artitec verschijnt...
Tbinnebarretije…

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1283
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #871 Gepost op: 19 December 2008, 15:49:51 »
Als het in deze reeks zal passen, dan denk ik een Plan K.


Gerard

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #872 Gepost op: 19 December 2008, 15:51:50 »
Niet deze draad vol gaan zetten met gokken, jullie raden het toch nooit.

 ;D

Dit is de plan E draad. Hou deze schoon.
« Laatst bewerkt op: 19 December 2008, 15:54:18 door Chris van Diesen »

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #873 Gepost op: 19 December 2008, 17:48:50 »
Ik heb nog een stammetje paln E's voor de trek-trek dienst  met de 2200. Zouden die ook komen? b.v het AB-rijtuig?

Spoorfan

Gert1

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #874 Gepost op: 19 December 2008, 18:05:14 »
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af. Verder vind ik de lijst met bestelnummers een beetje onduidelijk. Klopt het nou dat er ook modellen zonder reclame-banen (en dus uit een eerder tijdperk) tussenstaan?

M.a.w.: in welke samenstelling(en) reden de Plan E's mét reclame-banen in tijdperk IV? En nog een vraag: welke modellen heb je nu nodig voor een winterse trein met Plan E's (het model van de energiewagen heb ik dankzij Frank inzet) en 2200-en?

mvg,
Gert

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #875 Gepost op: 19 December 2008, 18:08:14 »

ik vind het lijstje ook niet echt duidelijk, wordt die rest nu een CKD of een RD?

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #876 Gepost op: 19 December 2008, 18:46:23 »
M.a.w.: in welke samenstelling(en) reden de Plan E's mét reclame-banen in tijdperk IV? En nog een vraag: welke modellen heb je nu nodig voor een winterse trein met Plan E's (het model van de energiewagen heb ik dankzij Frank inzet) en 2200-en?

Op de IJssellijn was begin jaren 80 de kortste stam RD-A-B-B , op de Twentelijn idem of anders RD-A-W2-W2 (ipv E B's plan W's) Versterking met A's en B's (zowel plan E als W) in vrijwel iedere samenstelling mogelijk

Trek-duw is Mispoes de expert... maar laten we hopen dat de DE's niet ook meteen uitkomen (beetje spreiding is wel nodig, gezien wat er de komende maanden toch al aankomt)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8635
  • Spoor N
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #877 Gepost op: 19 December 2008, 19:25:00 »
De kortste stam was zelfs nog zonder RD, deze waren nog nodig in andere diensten. Alleen is het wel een saaie trein met 1 A en 2 B's.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Gert1

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #878 Gepost op: 19 December 2008, 19:28:24 »
Op de IJssellijn was begin jaren 80 de kortste stam RD-A-B-B

Maar zelfs die samenstelling valt dus al niet te maken, want vooralsnog is er maar één bedrijfsnummer van de B gepland...    :'(

mvg,
Gert

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #879 Gepost op: 19 December 2008, 21:58:17 »
Trek-duw is Mispoes de expert...
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten  ;D

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #880 Gepost op: 19 December 2008, 22:06:02 »
.......hondjes ............
Vandaar dat m i s poes

;)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #881 Gepost op: 19 December 2008, 22:20:19 »
Maar zelfs die samenstelling valt dus al niet te maken, want vooralsnog is er maar één bedrijfsnummer van de B gepland...    :'(

Dat geloof ik dus niet... misschien maar 1 nummer in de eerste zending net als met de huisstijl Plan W's, maar er zullen er echt meer komen. Dit zouden de meest succesvolle uitvoeringen moeten zijn en dan laat je het niet bij een...

Wat die RD betreft : meeste foto's op de Twentelijn laten A+RD+plan W's zien, juist de B's niet beschikbaar omdat die oa voor de trek-duw ingezet werd, waar geen A's en RD's werden gebruikt.
Bovendien, zeker in 80'er jaren : ICR BKD stroomde als eerste in en dus kwamen oa in de 800/900 series RD's vrij. Als ik in de fotoboeken van Schuyt&Co kijk zie ik vrijwel altijd een RD in de stam.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8635
  • Spoor N
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #882 Gepost op: 20 December 2008, 15:06:06 »
Klopt, op blz 60 van 'De moderne tractie bij de NS in kleur' staat: 'Met het vrijkomen van de bagagerestauratierijtuigen (RDz) van de Twentelijn wordt de minimale samenstelling vier rijtuigen.' Op de foto staat een 1100 met 4 rijtuigen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2627
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #883 Gepost op: 20 December 2008, 22:25:52 »
ik vind het lijstje ook niet echt duidelijk, wordt die rest nu een CKD of een RD?

Sander

De CKD's hadden de nummers 6901-6926. Al heel snel  werden het BKD's met dezelfde nummers. Bij de verbouwing naar RD (1960-1962) werden de nummers gewijzigd in 6951-6976.
(Bron: Van Wijck Jurriaanse, De stalen getrokken rijtuigen der Nederlandse Spoorwegen.)

Omdat Artitec in het bericht aangeeft dat het rijtuig nummer 6969 krijgt, ga ik er van uit dat het een RD wordt.
Bijzonderheid van het aangekondigde nummer is nog dat de RD6969 op 8 januari 1962 betrokken was bij de treinramp in Harmelen.

Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #884 Gepost op: 22 December 2008, 13:06:25 »
waarin verschild het postrijtuig periode 3 van het postrijtuig periode IV .
Zijn dat alleen de computernummers of zijn er meer verschillen?
Vr. groeten,
Bob