Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 10:49:27
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:18:14
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 09:03:18
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:49:14
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
"Nederlandse" modellen door Besselspoor
Vandaag om 08:14:36
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 395753 keer)

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4846
  • Modelspoor is emotie...
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #870 Gepost op: 19 december 2008, 15:43:08 »

Het vetgedrukte, iemand een idee ?

Gr. Remco.

Ja, let op de advertentie die binnenkort van Artitec verschijnt...
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1260
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #871 Gepost op: 19 december 2008, 15:49:51 »
Als het in deze reeks zal passen, dan denk ik een Plan K.


Gerard

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #872 Gepost op: 19 december 2008, 15:51:50 »
Niet deze draad vol gaan zetten met gokken, jullie raden het toch nooit.

 ;D

Dit is de plan E draad. Hou deze schoon.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2008, 15:54:18 door Chris van Diesen »

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #873 Gepost op: 19 december 2008, 17:48:50 »
Ik heb nog een stammetje paln E's voor de trek-trek dienst  met de 2200. Zouden die ook komen? b.v het AB-rijtuig?

Spoorfan

Gert1

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #874 Gepost op: 19 december 2008, 18:05:14 »
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af. Verder vind ik de lijst met bestelnummers een beetje onduidelijk. Klopt het nou dat er ook modellen zonder reclame-banen (en dus uit een eerder tijdperk) tussenstaan?

M.a.w.: in welke samenstelling(en) reden de Plan E's mét reclame-banen in tijdperk IV? En nog een vraag: welke modellen heb je nu nodig voor een winterse trein met Plan E's (het model van de energiewagen heb ik dankzij Frank inzet) en 2200-en?

mvg,
Gert

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1866
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #875 Gepost op: 19 december 2008, 18:08:14 »

ik vind het lijstje ook niet echt duidelijk, wordt die rest nu een CKD of een RD?

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #876 Gepost op: 19 december 2008, 18:46:23 »
M.a.w.: in welke samenstelling(en) reden de Plan E's mét reclame-banen in tijdperk IV? En nog een vraag: welke modellen heb je nu nodig voor een winterse trein met Plan E's (het model van de energiewagen heb ik dankzij Frank inzet) en 2200-en?

Op de IJssellijn was begin jaren 80 de kortste stam RD-A-B-B , op de Twentelijn idem of anders RD-A-W2-W2 (ipv E B's plan W's) Versterking met A's en B's (zowel plan E als W) in vrijwel iedere samenstelling mogelijk

Trek-duw is Mispoes de expert... maar laten we hopen dat de DE's niet ook meteen uitkomen (beetje spreiding is wel nodig, gezien wat er de komende maanden toch al aankomt)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #877 Gepost op: 19 december 2008, 19:25:00 »
De kortste stam was zelfs nog zonder RD, deze waren nog nodig in andere diensten. Alleen is het wel een saaie trein met 1 A en 2 B's.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Gert1

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #878 Gepost op: 19 december 2008, 19:28:24 »
Op de IJssellijn was begin jaren 80 de kortste stam RD-A-B-B

Maar zelfs die samenstelling valt dus al niet te maken, want vooralsnog is er maar één bedrijfsnummer van de B gepland...    :'(

mvg,
Gert

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #879 Gepost op: 19 december 2008, 21:58:17 »
Trek-duw is Mispoes de expert...
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten  ;D

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #880 Gepost op: 19 december 2008, 22:06:02 »
.......hondjes ............
Vandaar dat m i s poes

;)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #881 Gepost op: 19 december 2008, 22:20:19 »
Maar zelfs die samenstelling valt dus al niet te maken, want vooralsnog is er maar één bedrijfsnummer van de B gepland...    :'(

Dat geloof ik dus niet... misschien maar 1 nummer in de eerste zending net als met de huisstijl Plan W's, maar er zullen er echt meer komen. Dit zouden de meest succesvolle uitvoeringen moeten zijn en dan laat je het niet bij een...

Wat die RD betreft : meeste foto's op de Twentelijn laten A+RD+plan W's zien, juist de B's niet beschikbaar omdat die oa voor de trek-duw ingezet werd, waar geen A's en RD's werden gebruikt.
Bovendien, zeker in 80'er jaren : ICR BKD stroomde als eerste in en dus kwamen oa in de 800/900 series RD's vrij. Als ik in de fotoboeken van Schuyt&Co kijk zie ik vrijwel altijd een RD in de stam.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #882 Gepost op: 20 december 2008, 15:06:06 »
Klopt, op blz 60 van 'De moderne tractie bij de NS in kleur' staat: 'Met het vrijkomen van de bagagerestauratierijtuigen (RDz) van de Twentelijn wordt de minimale samenstelling vier rijtuigen.' Op de foto staat een 1100 met 4 rijtuigen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2397
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #883 Gepost op: 20 december 2008, 22:25:52 »
ik vind het lijstje ook niet echt duidelijk, wordt die rest nu een CKD of een RD?

Sander

De CKD's hadden de nummers 6901-6926. Al heel snel  werden het BKD's met dezelfde nummers. Bij de verbouwing naar RD (1960-1962) werden de nummers gewijzigd in 6951-6976.
(Bron: Van Wijck Jurriaanse, De stalen getrokken rijtuigen der Nederlandse Spoorwegen.)

Omdat Artitec in het bericht aangeeft dat het rijtuig nummer 6969 krijgt, ga ik er van uit dat het een RD wordt.
Bijzonderheid van het aangekondigde nummer is nog dat de RD6969 op 8 januari 1962 betrokken was bij de treinramp in Harmelen.

Ton

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8145
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #884 Gepost op: 22 december 2008, 13:06:25 »
waarin verschild het postrijtuig periode 3 van het postrijtuig periode IV .
Zijn dat alleen de computernummers of zijn er meer verschillen?
Vr. groeten,
Bob