Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
26 August 2025, 23:03:43
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
26 August 2025, 22:58:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door 741230
26 August 2025, 22:55:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
26 August 2025, 22:46:03
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
26 August 2025, 22:44:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
26 August 2025, 22:32:49
Wissel decoder WD8D door Keessap
26 August 2025, 22:32:14
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
26 August 2025, 22:24:24
Spoor 0 meterspoor door Marc tramt
26 August 2025, 22:12:45
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
26 August 2025, 22:09:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
26 August 2025, 22:06:32
Da's Daz 2 door Huup
26 August 2025, 22:04:23
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
26 August 2025, 21:38:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
26 August 2025, 20:20:56
Ns 1200 turquoise en turquoise rijtuigen. door Luc2000
26 August 2025, 19:35:26
Roco Plan V Douwe Egberts door Corné81
26 August 2025, 19:20:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Olav
26 August 2025, 19:14:00
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door Forever Rocofan
26 August 2025, 18:53:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
26 August 2025, 18:45:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
26 August 2025, 18:31:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
26 August 2025, 18:22:05
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Spoor010
26 August 2025, 17:54:53
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
26 August 2025, 17:42:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
26 August 2025, 17:30:47
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
26 August 2025, 17:28:09
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
26 August 2025, 16:52:10
Veevervoer ss/ ns door Mar-Cas
26 August 2025, 14:21:04
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door AP3737
26 August 2025, 13:53:41
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 436348 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1695 Gepost op: 10 November 2010, 18:53:59 »

Treinbegeleider

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1696 Gepost op: 11 November 2010, 11:24:22 »
Ja dat bedoelde ik inderdaad, bedankt voor de link!
Ik heb alleen geen geschikt gereedschap om dat gaatje te maken dus laat ik het maar even, wil niet het nieuwe dak beschadigen. Maar bewaar het onderdeeltje uit het oude dak uiteraard wel   ;D



piet post

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1697 Gepost op: 13 November 2010, 20:19:23 »
Piet,

wat dacht je van een mailtje naar Artitec? ;) ;) ;)
Van Artitec vanmiddag antwoord gekregen, maar vanochtend was het probleem al opgelost. Molekamp had ook de tweede serie met de andere tweede klas. En ze waren bereid de set uit elkaar te halen. Dat betekent dat er al vier rijtuigen voor de gereduceerde prijs van 33 euro te koop zijn. Hety begin van een stammetje.
Piet

Peter van Loon

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1698 Gepost op: 19 November 2010, 22:25:30 »
De fraaiheid van de plan E en W van Artitec staat buiten kijf. Heb er al langere tijd een aantal, maar nog niet uitgebreid mee gereden. Tot voor kort, en dan blijkt dat wellicht de detaillering ook wel voor problemen zorgt: ontsporingen bij de vleet,mn in wisselstraten, waarbij mijn conclusie is dat dit samenhangt met de remblokimitaties die enigszins losjes zijn opgehangen en (daardoor?)  soms net achter een contrarail oid blijven haken. Eraf halen dan maar ? Of fixeren met een drupje lijm ? Weet nog niet wat wijsheid is. Iemand zelfde ervaring ? Iets dergelijks overigens ook een paar maal met een 2400 Roco.
Peter van Loon

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1699 Gepost op: 20 November 2010, 04:19:33 »
Fixeren.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4305
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1700 Gepost op: 13 December 2010, 07:33:45 »
Gisteren tijdens het uit elkaar halen van enkele Plan E het interieur van een A rijtuig Tp IV en Tp III in handen gehad. De kleur verschilt van de stoelen, waren deze in het A rijtuig Tp III blauw of rood?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1701 Gepost op: 13 December 2010, 17:49:54 »
Ik lees in het stalen rijtuigen boekje van Wijck Jurriaanse dat bij indienststelling de 2de klas blauwe trijp had, deze werd +/- 1 jaar later jouw 1 ste klas dus lijkt mij dat ze zo kort erna de stoel bekleding niet gewijzigd hebben.
De 3de klas, later 2de klas had blauw generfd kunstleder.

Groet Stephan.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4305
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1702 Gepost op: 14 December 2010, 21:16:48 »
 (y)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5582
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1703 Gepost op: 27 December 2010, 14:57:46 »
Voordat ik 114 pagina's moet gaan scannen (ik heb al op trefwoorden gezocht): waarom zitten de reizigers bij Artitec aan één zijde van alle rijtuigen Plan E op een wel heel erg openbaar toilet? Ik ben nu de daken aan het wisselen en maak in ieder geval de ramen wit. De afscheiding naar de gang vind ik minder opvallen (zolang je natuurlijk niet met binnenverlichting in het donker gaat rijden). Was mij nog niet eerder opgevallen omdat de rijtuigen direct de kast in zijn gegaan.
Groet, Frank

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1704 Gepost op: 27 December 2010, 15:03:36 »
Of is dat andere toilet eigenlijk de conducteursruimte?
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5582
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1705 Gepost op: 27 December 2010, 15:18:41 »
Volgens de site van Martijn Haman hadden alle rijtuigen twee toiletten op de kopeinden, bij de eerste klas diagonaal gepositioneerd ten opzichte van elkaar en bij de tweede klas aan dezelfde zijde van het rijtuig. Hij vermeldt dat in de zeventiger jaren bij een klein aantal (9) rijtuigen met statische omzetter één van de toiletten moest wijken voor die apparatuur.
Groet, Frank

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1706 Gepost op: 27 December 2010, 15:31:24 »
Voordat ik 114 pagina's moet gaan scannen (ik heb al op trefwoorden gezocht): waarom zitten de reizigers bij Artitec aan één zijde van alle rijtuigen Plan E op een wel heel erg openbaar toilet?

Volgend mij is later één toilet buiten dienst gesteld en is dat een open balkon geworden met formica klapzittingen. Om niets aan de mallen te hoeven wijzigen is het loze toilet niet geschilderd zodat het minder opvalt. Ik heb met de behandeling van de DE-rijtuigen dat toilet geheel weggesneden. De DE-rijtuigen hadden in elk geval maar één toilet.

EDIT: ik heb er eens wat boeken op nageslagen en zie genoeg vol-elektrische B's (met blauwe banen) die maar één toilet hebben. Ga er dus maar vanuit dat ergens in de jaren 70/80 het aantal toiletten is gehalveerd en dus op 1 per bak kwam. Vergeleken met de huidige driewagenstellen ICM is dat nog een luxe: één toilet per 3 bakken... :-\
« Laatst bewerkt op: 27 December 2010, 15:40:54 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5582
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1707 Gepost op: 27 December 2010, 15:54:31 »
Dank Mispoes. Moet ik de klompentrein weer aanpassen. Ik heb de ramen overigens wit geblindeerd met zelfklevend wit papier, dus verwijderbaar. Rest de vraag wanneer die aanpassingen hebben plaatsgevonden met het oog op de overige Plan E's.
Groet, Frank

Darkwing Duck

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1708 Gepost op: 27 December 2010, 16:33:21 »
Vergeleken met de huidige driewagenstellen ICM is dat nog een luxe: één toilet per 3 bakken... :-\

Vergeleken met SLT is dat nog luxe  :-X

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1709 Gepost op: 27 December 2010, 17:07:09 »
Het is alleen jammer dat ze in het 3de klasse rijtuigen, welke wel 2 toiletten hadden,  geen ongehavend interieur hebben gezet maar toch de moeite hebben genomen om 1 toiletwand weg te breken.