Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 394236 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1695 Gepost op: 10 november 2010, 18:53:59 »

Treinbegeleider

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1696 Gepost op: 11 november 2010, 11:24:22 »
Ja dat bedoelde ik inderdaad, bedankt voor de link!
Ik heb alleen geen geschikt gereedschap om dat gaatje te maken dus laat ik het maar even, wil niet het nieuwe dak beschadigen. Maar bewaar het onderdeeltje uit het oude dak uiteraard wel   ;D



piet post

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1697 Gepost op: 13 november 2010, 20:19:23 »
Piet,

wat dacht je van een mailtje naar Artitec? ;) ;) ;)
Van Artitec vanmiddag antwoord gekregen, maar vanochtend was het probleem al opgelost. Molekamp had ook de tweede serie met de andere tweede klas. En ze waren bereid de set uit elkaar te halen. Dat betekent dat er al vier rijtuigen voor de gereduceerde prijs van 33 euro te koop zijn. Hety begin van een stammetje.
Piet

Peter van Loon

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1698 Gepost op: 19 november 2010, 22:25:30 »
De fraaiheid van de plan E en W van Artitec staat buiten kijf. Heb er al langere tijd een aantal, maar nog niet uitgebreid mee gereden. Tot voor kort, en dan blijkt dat wellicht de detaillering ook wel voor problemen zorgt: ontsporingen bij de vleet,mn in wisselstraten, waarbij mijn conclusie is dat dit samenhangt met de remblokimitaties die enigszins losjes zijn opgehangen en (daardoor?)  soms net achter een contrarail oid blijven haken. Eraf halen dan maar ? Of fixeren met een drupje lijm ? Weet nog niet wat wijsheid is. Iemand zelfde ervaring ? Iets dergelijks overigens ook een paar maal met een 2400 Roco.
Peter van Loon

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1699 Gepost op: 20 november 2010, 04:19:33 »
Fixeren.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4299
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1700 Gepost op: 13 december 2010, 07:33:45 »
Gisteren tijdens het uit elkaar halen van enkele Plan E het interieur van een A rijtuig Tp IV en Tp III in handen gehad. De kleur verschilt van de stoelen, waren deze in het A rijtuig Tp III blauw of rood?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1701 Gepost op: 13 december 2010, 17:49:54 »
Ik lees in het stalen rijtuigen boekje van Wijck Jurriaanse dat bij indienststelling de 2de klas blauwe trijp had, deze werd +/- 1 jaar later jouw 1 ste klas dus lijkt mij dat ze zo kort erna de stoel bekleding niet gewijzigd hebben.
De 3de klas, later 2de klas had blauw generfd kunstleder.

Groet Stephan.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4299
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1702 Gepost op: 14 december 2010, 21:16:48 »
 (y)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5175
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1703 Gepost op: 27 december 2010, 14:57:46 »
Voordat ik 114 pagina's moet gaan scannen (ik heb al op trefwoorden gezocht): waarom zitten de reizigers bij Artitec aan één zijde van alle rijtuigen Plan E op een wel heel erg openbaar toilet? Ik ben nu de daken aan het wisselen en maak in ieder geval de ramen wit. De afscheiding naar de gang vind ik minder opvallen (zolang je natuurlijk niet met binnenverlichting in het donker gaat rijden). Was mij nog niet eerder opgevallen omdat de rijtuigen direct de kast in zijn gegaan.
Groet, Frank

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1704 Gepost op: 27 december 2010, 15:03:36 »
Of is dat andere toilet eigenlijk de conducteursruimte?
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5175
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1705 Gepost op: 27 december 2010, 15:18:41 »
Volgens de site van Martijn Haman hadden alle rijtuigen twee toiletten op de kopeinden, bij de eerste klas diagonaal gepositioneerd ten opzichte van elkaar en bij de tweede klas aan dezelfde zijde van het rijtuig. Hij vermeldt dat in de zeventiger jaren bij een klein aantal (9) rijtuigen met statische omzetter één van de toiletten moest wijken voor die apparatuur.
Groet, Frank

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8808
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1706 Gepost op: 27 december 2010, 15:31:24 »
Voordat ik 114 pagina's moet gaan scannen (ik heb al op trefwoorden gezocht): waarom zitten de reizigers bij Artitec aan één zijde van alle rijtuigen Plan E op een wel heel erg openbaar toilet?

Volgend mij is later één toilet buiten dienst gesteld en is dat een open balkon geworden met formica klapzittingen. Om niets aan de mallen te hoeven wijzigen is het loze toilet niet geschilderd zodat het minder opvalt. Ik heb met de behandeling van de DE-rijtuigen dat toilet geheel weggesneden. De DE-rijtuigen hadden in elk geval maar één toilet.

EDIT: ik heb er eens wat boeken op nageslagen en zie genoeg vol-elektrische B's (met blauwe banen) die maar één toilet hebben. Ga er dus maar vanuit dat ergens in de jaren 70/80 het aantal toiletten is gehalveerd en dus op 1 per bak kwam. Vergeleken met de huidige driewagenstellen ICM is dat nog een luxe: één toilet per 3 bakken... :-\
« Laatst bewerkt op: 27 december 2010, 15:40:54 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5175
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1707 Gepost op: 27 december 2010, 15:54:31 »
Dank Mispoes. Moet ik de klompentrein weer aanpassen. Ik heb de ramen overigens wit geblindeerd met zelfklevend wit papier, dus verwijderbaar. Rest de vraag wanneer die aanpassingen hebben plaatsgevonden met het oog op de overige Plan E's.
Groet, Frank

Darkwing Duck

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1708 Gepost op: 27 december 2010, 16:33:21 »
Vergeleken met de huidige driewagenstellen ICM is dat nog een luxe: één toilet per 3 bakken... :-\

Vergeleken met SLT is dat nog luxe  :-X

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1709 Gepost op: 27 december 2010, 17:07:09 »
Het is alleen jammer dat ze in het 3de klasse rijtuigen, welke wel 2 toiletten hadden,  geen ongehavend interieur hebben gezet maar toch de moeite hebben genomen om 1 toiletwand weg te breken.