Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jeronimos
Vandaag om 15:01:12
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door prutser
Vandaag om 14:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:51:37
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door bask185
Vandaag om 14:42:29
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door ikbener
Vandaag om 14:29:29
Gezocht decals wit op transparant door prutser
Vandaag om 14:23:25
20 jaar BNLS jubileum door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:19:16
Spoor- en tramweg parafernalia door spoorijzer
Vandaag om 14:14:42
Roco 4155 NS 2200 2de leven door John18
Vandaag om 14:06:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Hatsune Miku
Vandaag om 13:49:22
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door MOVisser
Vandaag om 13:48:29
Modeltreinenbeurzen door shay59
Vandaag om 13:46:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Albert.H0
Vandaag om 13:42:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:24:23
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door kar
Vandaag om 13:17:19
Esu sounddecoder met losse speaker (21mtc) door bellejt
Vandaag om 13:15:23
Lodewickshaven door Eric B
Vandaag om 13:08:18
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 12:48:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:43:33
Rondom Charlois door Hans GJ
Vandaag om 12:08:50
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:59
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 11:04:40
Roco versus Lima uitzichtwagens Rheingold door bellejt
Vandaag om 10:21:31
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 09:50:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:34:08
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 09:33:26
Het ontstaan van Trammenlandt door Marco EB
Vandaag om 09:06:45
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:28:05
Probleem met inloggen iTrain Forum door Modeltreinmulder
Vandaag om 08:07:27
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 00:40:53
  

Auteur Topic: NS 2454 naar BSH  (gelezen 42668 keer)

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #15 Gepost op: 27 May 2016, 00:11:59 »
Nice!

nog mooi in de VFLI-kleuren....
Ik wens ze veel succes met de renovatie (y)
********

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #16 Gepost op: 27 May 2016, 00:50:49 »
Ik ben toch benieuwd wat het doel is om de machine aan te schaffen.

Want nou geef je dat ding straks een kek kleurtje en je hoopt dat de techniek nog enigszins thuis geeft, en wat ga je dan met de machine doen ?

Gezien het filmpje op de vorige pagina heb ik er een beetje een vreemd idee over namelijk....

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3654
    • Flickr
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #17 Gepost op: 27 May 2016, 07:52:46 »
BSH is niet de HIJSM. Deze bestaat niet meer. BSH is feitelijk een nieuwe club in Haarlem. Het is een kleine stichting die nog handjes zoekt. De 180 is via stichting WIJS bij hen terecht gekomen. Dit treinstel heeft echter brandschade uit het verleden en heeft in de HIJSM tijd met vandalisme te maken gehad. Dat is een flink project voor een paar mensen dus. Zelf denk ik dat de 2454 een goede keuze is na de revisie van de sik. Ze hebben gedreven vrijwilligers, echter zoals ik als zei, het is een kleine club. Geef ze de tijd en geloof me, het gaat helemaal goedkomen.  ;)

OK een derde club dus. Laten we niet te snel oordelen, de nare geschiedenis daar in Haarlem wil niet zeggen dat het per definitie nooit meer goed gaat komen daar. Een mooie geelgrijze 2454 zou erg leuk zijn, al is het maar statisch.
Als zo'n kleine club die loc heeft kunnen aanschaffen vraag ik me wel af wat het gekost heeft. Ik heb misschien nog wel ruimte in de tuin voor de 2413 en het vakantiegeld is binnen, dus... ;D

groet Sicco

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #18 Gepost op: 27 May 2016, 08:06:44 »
BSH is niet de HIJSM. Deze bestaat niet meer. BSH is feitelijk een nieuwe club in Haarlem. Het is een kleine stichting die nog handjes zoekt. De 180 is via stichting WIJS bij hen terecht gekomen. Dit treinstel heeft echter brandschade uit het verleden en heeft in de HIJSM tijd met vandalisme te maken gehad. Dat is een flink project voor een paar mensen dus. Zelf denk ik dat de 2454 een goede keuze is na de revisie van de sik. Ze hebben gedreven vrijwilligers, echter zoals ik als zei, het is een kleine club. Geef ze de tijd en geloof me, het gaat helemaal goedkomen.  ;)

Precies  (y)
En hier staat exact de uitleg https://nl.wikipedia.org/wiki/Haarlem_IJmuidense_Spoorweg-Maatschappij

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5425
  • Team Mitropa - OHMB
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #19 Gepost op: 27 May 2016, 08:48:02 »
Ik ben toch benieuwd wat het doel is om de machine aan te schaffen.

Want nou geef je dat ding straks een kek kleurtje en je hoopt dat de techniek nog enigszins thuis geeft, en wat ga je dan met de machine doen ?

Gezien het filmpje op de vorige pagina heb ik er een beetje een vreemd idee over namelijk....
Dat is voor nu toch volkomen onbelangrijk... het gaat om een club liefhebbers die zich inzetten voor het behoud van materieel wat anders gesloopt wordt. Of zoals in Frankrijk, rustig terug aan de natuur gegeven wordt. En of de machine een exact doel krijgt is in deze fase hooguit voor financiers van BHS van belang, primair gaat het om materieel redden. En dat is een prachtig doel op zich, als zulke mensen niet hadden bestaan was een groot deel van de huidige museumcollecties er nooit geweest.
RETROBAHN A.G.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
  • Spoor N
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #20 Gepost op: 27 May 2016, 08:51:10 »
Maar het materieel dat ze bezitten zit al in de huidige collecties. Of is er echt een 5e 2400 nodig?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #21 Gepost op: 27 May 2016, 08:57:53 »
Ik lees steeds dat BSH wat anders is dan de HIJSM, waarom daar dan steeds aan refereren? Voor mijn part belandt de loc in iemands achtertuin met twintig meter rails om elke week een keer te worden gestart en een paar meter te rijden. Deed Riekje Buivenga (RIP) ook en daar is niks mis mee. Niet iedereen heeft Grootsche Plannen. 
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5425
  • Team Mitropa - OHMB
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #22 Gepost op: 27 May 2016, 09:10:32 »
Dus dat. Ik bedoel, hoeveel oldtimerliefhebbers restaureren er geen Kever? Er zijn er nog duizenden, en toch worden er nog steeds exemplaren opgeknapt omdat iemand er één wil hebben. Dan zeg je toch ook niet, breng maar naar de sloop en ga een Bugatti zoeken want die zijn veel belangrijker voor het nageslacht... ;)
Ik vind het prima dat er nog steeds moeite gedaan wordt om Nederlands materieel uit de hoogovens te houden en wens de BSH veel succes toe met de machine.
RETROBAHN A.G.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22677
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #23 Gepost op: 27 May 2016, 09:12:23 »
Ja precies, dat gepraat over erfgoed en zo. Je kan zoiets ook gewoon voor de lol doen. En het ding dan rood verven met vier frontseinen of zo. Alleen al het zure commentaar van 'liefhebbers' is de moeite waard.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #24 Gepost op: 27 May 2016, 10:21:58 »
het verschil zit in de eventuele subsidies. hoe meer representanten en materieel hoe minder er uiteindelijk de baan op kan omdat alles verdeeld moet worden.

anderzijds laad de SHD zien dat het ook kan met een commerciële kant, maar dat zie ik in Haarlem nog niet zo snel gebeuren.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #25 Gepost op: 27 May 2016, 10:35:39 »
Subsidie betekent tegelijk afhankelijkheid en onzekerheid. Het ene moment krijg je subsidie omdat je een soort industrieel monument in stand houdt, het volgende moment niet meer omdat de pot leeg is of er andere prio's worden gesteld.
Even een paralelletje: in de bouw maak je dat ook mee; heb je net een pand op de monumentenlijst weten te krijgen om de subsidies, worden de subsidies afgeschaft. Ondertussen moet je voor het aanbrengen van de kleinste wijziging wel een hele omgevingsvergunningsprocedure doorlopen  met bijbehorende hoge kosten. In plaats van een melding.
Conclusie; doe wat goed is en leun niet op de overheid. Het blijkt dat daar het leven ingewikkeld van wordt.

Verder; BSH, top aanwinst! Succes met restaureren en veel plezier ermee!
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #26 Gepost op: 27 May 2016, 11:47:36 »
De 2413 schijnt ook weg te zijn uit Raeren.

Hij zou ook richting NL zijn gegaan.
Weet niet of dit klopt en naar wie.

Groeten chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26963
    • Pagina van klaas
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #27 Gepost op: 27 May 2016, 12:25:16 »
Kan je daar wat concreter over zijn? Van wie heb je dat gehoord?
Zo'n mededeling van "het schijnt" en "het zou kunnen" daar hebben we niet zo veel aan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #28 Gepost op: 27 May 2016, 13:15:39 »
En het ding dan rood verven met vier frontseinen of zo. Alleen al het zure commentaar van 'liefhebbers' is de moeite waard.  ;D

dat is wel gaaf! En vooral erg orgineel  ;D

groet

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #29 Gepost op: 27 May 2016, 13:41:19 »
Het verhaal dat de 2413 naar Nederland komt klopt. Maar ik weet (nog) niet naar wie. Maar dat zal snel bekend worden...
Gr. Dieuwe