2 keer 30f gaat niet dan is de motor wagen te lang, en die mag max 12 meter lang zijn. Gr Erik
Met een trekker en 2 opleggers zou het waarschijnlijk best kunnen, maar een 20 + 40 voet combinatie lijkt me beter inzetbaar dan een van 30 + 30 voet. De meeste containers zijn immers 20 of 40 voet lang.
Ach, alles is aanpasbaar. In de jaren 80 reed ik voor wat nu Vos Logistics is en mesjeu Vos bedacht dat volumetransport de toekomst had. Dus gingen er twee container-achtige bakken op een speciaal geconstrueerde combi. Kortgekoppeld, topsleepers (wat werd je daar toen mee uitgelachen; ik ga echt niet in zo'n hondehok slapen) en de combi's waren 19,6m lang. Nee, zei mesjeu Vos, het is overstekende lading en dat mag.
<knip>Dat ging, op een paar incidentele schadegevalletjes na prima, dus na een paar jaar verschenen er bakken waarmee je op 4.30m kwam. De tunnel bij Hamburg, daar ging je ff aan de kant, luchtvering leeg laten lopen en dan erdoor, weer aan de kant en weer oppompen.
NU kun je dus met dik 25m de straat op, hoe het met de hoogte zit weet ik niet want ik ben in 1986 gestopt met rijden, maar ik weet zeker dat er straks voor 53 voets dozen ook weer wordt aangepast. Dat heet "economie"
Je zult je nog verbazen hoeveel 30voets containers er nog rondrijden, bijvoorbeeld de UBC/IFF containers zijn allemaal 30 voeters