Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:16:53
loc rijdt niet met multimaus. door bjorn33
Vandaag om 23:01:42
No Poirot needed. door Huup
Vandaag om 22:55:34
23 augustus modelspoorbeurs Houten door ModelWessel
Vandaag om 22:44:08
RTM in 0m door Jan den Haan
Vandaag om 22:43:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 22:28:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:26:23
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
Vandaag om 21:45:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 21:32:58
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
Vandaag om 21:31:40
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 21:27:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 21:08:28
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door Reinout van Rees
Vandaag om 21:04:03
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 20:59:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:52:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door basjuh1981
Vandaag om 20:37:40
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Jeronimos
Vandaag om 20:13:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 20:09:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:27:53
Trix DXI van DC naar AC door Ben
Vandaag om 18:58:23
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 18:42:26
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:29:38
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:52:29
Roco 2025 door hmmglaser
Vandaag om 17:30:38
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Josephes
Vandaag om 16:45:31
Dönsdorfer Bauberichte door wob
Vandaag om 16:45:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:53:09
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 15:36:13
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 14:37:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door 1795
Vandaag om 14:36:25
  

Auteur Topic: 53 voeters  (gelezen 11267 keer)

Erik Hendriks

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: 53 voeters
« Reactie #15 Gepost op: 19 November 2007, 15:56:20 »
Heb je niet toevallig  een 25 meter combinatie gezien met een 20f + een 40f? Dat kan wel is het zelfde als 3 keer 20f. En als ik vragen mag? waar heb je ze gezien?

             Gr Erik

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12473
    • sleutelspoor
Re: 53 voeters
« Reactie #16 Gepost op: 19 November 2007, 15:59:36 »
Als ik tijd heb ( Het moet licht zijn en ik moet er een tegen komen) zal ik er een plaatje van maken.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Erik Hendriks

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: 53 voeters
« Reactie #17 Gepost op: 19 November 2007, 16:22:31 »
Ik ben wel benieuwd-

Ik heb ze nog nooit gezien,

En dat ik nog wel veel in de havens kom.

  Groetjes erik

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: 53 voeters
« Reactie #18 Gepost op: 19 November 2007, 16:26:22 »
misschien 2 x 30f?

alhoewel, de meeste combinaties die ik zie, trekker met een 20f erachter en daar dan weer een 40f oplegger achter, maar goed ik kan ze ook niet allemaal zien ;)

Erik Hendriks

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: 53 voeters
« Reactie #19 Gepost op: 20 November 2007, 00:07:34 »
2 keer 30f gaat niet dan is de motor wagen te lang, en die mag max 12 meter lang zijn.

                 Gr Erik

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: 53 voeters
« Reactie #20 Gepost op: 20 November 2007, 00:31:30 »
Met een trekker en 2 opleggers zou het waarschijnlijk best kunnen, maar een 20 + 40 voet combinatie lijkt me beter inzetbaar dan een van 30 + 30 voet. De meeste containers zijn immers 20 of 40 voet lang.
Groetjes, Bart

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: 53 voeters
« Reactie #21 Gepost op: 20 November 2007, 10:05:38 »
Ach, alles is aanpasbaar. In de jaren 80 reed ik voor wat nu Vos Logistics is en mesjeu Vos bedacht dat volumetransport de toekomst had. Dus gingen er twee container-achtige bakken op een speciaal geconstrueerde combi. Kortgekoppeld, topsleepers (wat werd je daar toen mee uitgelachen; ik ga echt niet in zo'n hondehok slapen) en de combi's waren 19,6m lang. Nee, zei mesjeu Vos, het is overstekende lading en dat mag.
Vervolgens begon ie de hoogtegrens op te rekken. De hoogte van zo'n combi was nl. 4,10m, een decimeter te hoog dus. "Beetje opletten bij viadukten", riep ie ons nog na bij vertrek. Dat ging, op een paar incidentele schadegevalletjes na prima, dus na een paar jaar verschenen er bakken waarmee je op 4.30m kwam. De tunnel bij Hamburg, daar ging je ff aan de kant, luchtvering leeg laten lopen en dan erdoor, weer aan de kant en weer oppompen. Geen draden kapot, natuurlijk wel uitkijken voor groen-witte Mercedessen maar je was erdoor (en je banden hadden uiteraard 5mm minder profiel). Mesjeu Vos kreeg aanhang bij collegae transporteurs (die heeft ie inmiddels allemaal overgenomen ook) dus het werd gemeengoed, en hier en daar werd de wet aangepast. NU kun je dus met dik 25m de straat op, hoe het met de hoogte zit weet ik niet want ik ben in 1986 gestopt met rijden, maar ik weet zeker dat er straks voor 53 voets dozen ook weer wordt aangepast. Dat heet "economie"  :P
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Erik Hendriks

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: 53 voeters
« Reactie #22 Gepost op: 20 November 2007, 10:45:42 »
Ach louis,

Ik ken het verhaal, en je moes niet te hard remmen want dan vloog de topslieper voor over op het weg dek.

   Gr Erik

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: 53 voeters
« Reactie #23 Gepost op: 20 November 2007, 11:06:01 »
Breek me de bek niet open.... met die kortgekoppelde krengen de ferries naar Zweden, Finland, Denemarken of Engeland oprijden, waar ze voor 18m geboekt werden.... Blijft U maar staan chauffeur, U bent 1.5m te lang.
Maar dat wordt allemaal veel te O/T, dus ik kap ermee  8)
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: 53 voeters
« Reactie #24 Gepost op: 20 November 2007, 14:23:02 »
2 keer 30f gaat niet dan is de motor wagen te lang, en die mag max 12 meter lang zijn.

                 Gr Erik
Twee (korte) opleggers (oplegger-aanhanger) is ook mogelijk, er hebben hier in Rotterdam een aantal jaren geleden een vervoerder gereden die reed met twee opleggers ipv motorwagen-aanhangwagen

Met een trekker en 2 opleggers zou het waarschijnlijk best kunnen, maar een 20 + 40 voet combinatie lijkt me beter inzetbaar dan een van 30 + 30 voet. De meeste containers zijn immers 20 of 40 voet lang.

Je zult je nog verbazen hoeveel 30voets containers er nog rondrijden, bijvoorbeeld de UBC/IFF containers zijn allemaal 30 voeters

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12473
    • sleutelspoor
Re: 53 voeters
« Reactie #25 Gepost op: 20 November 2007, 14:29:30 »
Ja mannen, voor sommige onder ons gaat er een wereld open ;D

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: 53 voeters
« Reactie #26 Gepost op: 20 November 2007, 16:32:54 »
Ach, alles is aanpasbaar. In de jaren 80 reed ik voor wat nu Vos Logistics is en mesjeu Vos bedacht dat volumetransport de toekomst had. Dus gingen er twee container-achtige bakken op een speciaal geconstrueerde combi. Kortgekoppeld, topsleepers (wat werd je daar toen mee uitgelachen; ik ga echt niet in zo'n hondehok slapen) en de combi's waren 19,6m lang. Nee, zei mesjeu Vos, het is overstekende lading en dat mag.
Klopt, en inderdaad mag lading een meter achter de achterzijde uitsteken. Het probleem dat de verlichting dan nauwelijks meer te zien was, werd verholpen door de achterlichtbalk ook uitschuifbaar te maken. Vos, Trio, noem ze maar op, ze kregen allemaal volumeauto's. Totdat de regelgeving voor wat betreft laadlengtes aangepast werd, en inmiddels zijn topsleepers aan het uitsterven.

<knip>Dat ging, op een paar incidentele schadegevalletjes na prima, dus na een paar jaar verschenen er bakken waarmee je op 4.30m kwam. De tunnel bij Hamburg, daar ging je ff aan de kant, luchtvering leeg laten lopen en dan erdoor, weer aan de kant en weer oppompen.
Die hoogte van 4,25 tot 4,30m hadden alleen een stuk of 10 Volvo F10's met normale wielen en normale aanhangers, o.a. nummer 336, waarmee ik in 1988 in Finland geweest ben. Toen nog als "bijrijder"  8)  De Scania's met wipkarren die daarna kwamen hadden kleinere wielen en waren dus ook gewoon 4 meter hoor. Maar die heb je waarschijnlijk zelf niet meer meegemaakt?

NU kun je dus met dik 25m de straat op, hoe het met de hoogte zit weet ik niet want ik ben in 1986 gestopt met rijden, maar ik weet zeker dat er straks voor 53 voets dozen ook weer wordt aangepast. Dat heet "economie"  :P
De (officiele) max hoogte is nog steeds 4m, net als toen. Maar ik zie het nog niet zitten dat de max. trailerlengte naar 53 voet gaat, als het als gebeuren zou, dan alleen in het binnenland. Net als de LZV's.
Groetjes, Bart

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: 53 voeters
« Reactie #27 Gepost op: 20 November 2007, 16:37:41 »
Je zult je nog verbazen hoeveel 30voets containers er nog rondrijden, bijvoorbeeld de UBC/IFF containers zijn allemaal 30 voeters
Dat weet ik wel, maar je blijft volgens mij nooit onder de 60 ton, als je 2 beladen tank- of bulkcontainers op je LZV hebt. Ik laat me graag verbeteren als ik het fout heb  :)
Groetjes, Bart

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: 53 voeters
« Reactie #28 Gepost op: 20 November 2007, 16:49:50 »
3 x 20  2 x 30 of 20 + 40 zal qua gewicht elkaar niet zoveel ontlopen.
Niet elke container die vervoerd word is beladen

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 53 voeters
« Reactie #29 Gepost op: 20 November 2007, 17:01:26 »
Wel als het geladen tankcontainers zijn.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)