Dank voor de positieve reacties op de terugkeer van de 2424! Om kort terug te komen op de toestand van de 2424: de locomotief is compleet en de toestand lijkt heel behoorlijk. Belangrijk voor ons is dat er op het oog geen onoverkomelijke gebreken zijn en dat alles aanwezig is. Het is bepaald geen hopeloze zaak, al geven we voorlopig geen enkele indicatie van wanneer de machine rijvaardig kan zijn. Uiteindelijk zullen we daarvoor zaken uit elkaar moeten gaan halen en die mogelijkheid hebben we nu nog even niet.Op het filmpje waarvan Tim een link geeft, uit 2012, rookt de 2424 verschrikkelijk. Dat komt enerzijds door een lekke uitlaat en anderzijds door het feit dat de turbo niet erg lekker wil draaien. Realiseer je bij dat filmpje overigens dat er toen al meer dan 10% water in de olie van de 2413 en 2454 zat (volgens rapportages) en dat momenteel het water bij beide machines naar buiten klotst als je de vuldop van de carterolie losneemt.Groet,Steef
Overigens sluit ik niet uit dat er nog meer zijn, in Frankrijk, maar hiervan zijn we helaas het spoor kwijtgeraakt
Klopt, de 2424 is in alle opzichten de betere locomotief van de drie.
Staat er nog een in Raeren, koop je die toch, kan je er op smeren wat je wil.......
Ik vermoed dat 'ie er gewoon nog staat.