Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
Vandaag
om 18:42:29
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 18:35:29
Overstap naar HTM
door
Wim1969
Vandaag
om 18:26:01
Layne, Somewhere South.
door
g-j
Vandaag
om 18:25:15
Rheinburg, TP V/VI
door
william_2
Vandaag
om 18:12:22
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:11:34
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90
door
Joz
Vandaag
om 18:01:35
Vandaag bij pon
door
Stefan88
Vandaag
om 17:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
Vandaag
om 17:47:05
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
AB 7216
Vandaag
om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen
door
Lex-trein
Vandaag
om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:44:52
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 15:31:59
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N
door
janw
Vandaag
om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:23:13
Decoder waarden van trix 22357 nmbs lok 25.5
door
Vosptr
Vandaag
om 15:20:08
Bauarbeiten im gange
door
Jelmer
Vandaag
om 14:50:15
Halling aandrijvingen
door
Jan Bennink
Vandaag
om 14:43:10
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482
door
Jelmer
Vandaag
om 14:24:24
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 13:51:55
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:31:36
Straalcabine, hoe en wat
door
Duikeend
Vandaag
om 13:24:20
Exact-Train 2025
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 13:16:32
Vr 19 en za 20 september raildagen 25
door
Seinhuis
Vandaag
om 13:10:25
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:09:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing. (gelezen 3657 keer)
ikbenik79
Offline
Berichten: 195
Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.
«
Gepost op:
12 April 2016, 21:25:34 »
Hallo
Een klein verslag van mij verbouwing van een Lima IRM.
Denk dat velen wel kennen dat de motorwagen zeer zwaar is van de IRM. Rivarossi VIRM. Dat het blok ijzer de onder verdieping blindeert. Ik had het probleem dat de motor wagen aan het waggelen was. Ik ben op onderzoek gegaan. IK kwam er achter dat twee dunne asjes het complete gewicht moeten dragen. Deze asjes zijn krom bij mij. Ik heb een nieuwe onderstellen voor de achterkant en voorkant besteld bij Rivarossi. Ben je wel 50 euro verder. Toen ik ze binnen had zag ik dat er 1 slip bandje per onderstel aanwezig was en de messing wielen waren vervangen voor betere varianten.
Lima had geen slip bantjes onder de IRM
Toen ben ik regelreus te werk gegaan.
Zoals je op de foto kan zien heb er een flink stuk gewicht er af gesloopt.
Op de foto met de rode circel er om heen daar zitten de asjes. De asjes gaan dwars door het onderstel heen.
Op de volgende foto kan je zien dat de asjes krom zijn. Sorry voor de kwaliteit.
Motorwagon rijd nu weer soepel zonder waggelen zijn rondjes met veel minder gewicht. Trekt een 5 wagen stel zonder problemen een helling op van 2,5%.
in de helling zit ook nog een bocht van 2% radius 360. R1.
Zit er nog over te denken er meer gewicht er uit te slopen. Alleen het stuk gewicht wat ik nu over heb houd alles bij elkaar. Ik zal van de week nog eens wegen wat de motorwagen nu weegt.
En eens wegen wat een roco 1600 weegt.
Groeten Ronald
«
Laatst bewerkt op: 12 April 2016, 21:27:25 door ikbenik79
»
Gelogd
ecos, NS , tijdperk 1924 tot nu.
Trix, hamo, roco, fleischmann, lima,
LS models, rivarossi, electrotren.
RICROO
Offline
Berichten: 624
Re: Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.
«
Reactie #1 Gepost op:
12 April 2016, 21:56:11 »
Hallo Ronald,
Je hebt bij mij de ogen geopend. Ook bij mij waggelt het model als een zwangere eend over de baan. Nu trouwens niet meer want de koppelingen zijn kapot, dus op dit moment ligt het model in de kast. Zal ook eens bij Rivarossi langs gaan om te kijken of ik onderdelen kan bestellen. Dan kan ik dus ook het waggelen oplossen.
Richard
Gelogd
dh3201
Offline
Berichten: 2517
Re: Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.
«
Reactie #2 Gepost op:
12 April 2016, 22:51:25 »
Waggelen is toch juist heel natuurgetrouw bij VIRM? Echter kun je het niet krijgen
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.