Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
BrightonBelle
Vandaag
om 23:25:16
Lodewickshaven
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:11:40
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:09:28
Raadplaatje
door
Lars Smelter
Vandaag
om 23:00:20
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
spock
Vandaag
om 23:00:03
Fleischmann SGMm Deurrubbers?
door
Duikeend
Vandaag
om 22:58:17
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
prutser
Vandaag
om 22:56:41
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
prutser
Vandaag
om 22:44:17
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 22:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 22:18:36
Rangeren met een pec
door
Noordernet
Vandaag
om 22:17:15
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 22:13:40
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:39:30
US diorama in H0
door
Spoor010
Vandaag
om 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Mitchell
Vandaag
om 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Karben
Vandaag
om 21:27:58
Rondom Charlois
door
Arjen52
Vandaag
om 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Duvel
Vandaag
om 20:40:07
NS 8100 in 0
door
rolfm
Vandaag
om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels
door
Frits C
Vandaag
om 20:20:29
PPM kranen van Strukton
door
Eric B
Vandaag
om 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale
door
AlbertG
Vandaag
om 18:43:56
Bauarbeiten im gange
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 17:59:44
Lasersnijder voor karton
door
Frits C
Vandaag
om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG!
door
VAM65
Vandaag
om 16:47:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing. (gelezen 3701 keer)
ikbenik79
Offline
Berichten: 195
Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.
«
Gepost op:
12 April 2016, 21:25:34 »
Hallo
Een klein verslag van mij verbouwing van een Lima IRM.
Denk dat velen wel kennen dat de motorwagen zeer zwaar is van de IRM. Rivarossi VIRM. Dat het blok ijzer de onder verdieping blindeert. Ik had het probleem dat de motor wagen aan het waggelen was. Ik ben op onderzoek gegaan. IK kwam er achter dat twee dunne asjes het complete gewicht moeten dragen. Deze asjes zijn krom bij mij. Ik heb een nieuwe onderstellen voor de achterkant en voorkant besteld bij Rivarossi. Ben je wel 50 euro verder. Toen ik ze binnen had zag ik dat er 1 slip bandje per onderstel aanwezig was en de messing wielen waren vervangen voor betere varianten.
Lima had geen slip bantjes onder de IRM
Toen ben ik regelreus te werk gegaan.
Zoals je op de foto kan zien heb er een flink stuk gewicht er af gesloopt.
Op de foto met de rode circel er om heen daar zitten de asjes. De asjes gaan dwars door het onderstel heen.
Op de volgende foto kan je zien dat de asjes krom zijn. Sorry voor de kwaliteit.
Motorwagon rijd nu weer soepel zonder waggelen zijn rondjes met veel minder gewicht. Trekt een 5 wagen stel zonder problemen een helling op van 2,5%.
in de helling zit ook nog een bocht van 2% radius 360. R1.
Zit er nog over te denken er meer gewicht er uit te slopen. Alleen het stuk gewicht wat ik nu over heb houd alles bij elkaar. Ik zal van de week nog eens wegen wat de motorwagen nu weegt.
En eens wegen wat een roco 1600 weegt.
Groeten Ronald
«
Laatst bewerkt op: 12 April 2016, 21:27:25 door ikbenik79
»
Gelogd
ecos, NS , tijdperk 1924 tot nu.
Trix, hamo, roco, fleischmann, lima,
LS models, rivarossi, electrotren.
RICROO
Offline
Berichten: 622
Re: Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.
«
Reactie #1 Gepost op:
12 April 2016, 21:56:11 »
Hallo Ronald,
Je hebt bij mij de ogen geopend. Ook bij mij waggelt het model als een zwangere eend over de baan. Nu trouwens niet meer want de koppelingen zijn kapot, dus op dit moment ligt het model in de kast. Zal ook eens bij Rivarossi langs gaan om te kijken of ik onderdelen kan bestellen. Dan kan ik dus ook het waggelen oplossen.
Richard
Gelogd
dh3201
Offline
Berichten: 2513
Re: Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.
«
Reactie #2 Gepost op:
12 April 2016, 22:51:25 »
Waggelen is toch juist heel natuurgetrouw bij VIRM? Echter kun je het niet krijgen
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Lima IRM (Rivarossi VIRM) gewichtsbesparing.