Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:08:10
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 19:01:41
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:55:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 18:06:50
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 17:58:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
Goede wensen voor 2026 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:10:24
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 16:07:46
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 15:56:11
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 15:26:01
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
  

Auteur Topic: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2  (gelezen 142057 keer)

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #555 Gepost op: 22 May 2017, 02:06:07 »
Dat klopt voor de '41 en de verbouwde stellen

Het geluid wat in de DE-1 zit, is ook opgenomen bij de 41.

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 687
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #556 Gepost op: 22 May 2017, 09:10:47 »
Ja en het geluid wat in de gele DE2 zit, is opgenomen bij de HSA 186 wat niet wegneemt dat het geluid bij het optrekken niet overeen komt met de werkelijkheid.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2042
  • Allegra" treinstel
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #557 Gepost op: 22 May 2017, 09:18:37 »
De verbouwde stellen hebben een Cummins NT 895-R2 diesel motor die klik anders dan de dieselmotoren uit de on verboude stellen die een AH 1100/6B dieselmotor hadden

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 687
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #558 Gepost op: 22 May 2017, 11:05:43 »
Ja beste Edwin dat weten we ,maar het komt in model en met name de gemoderniseerde de2 niet zo goed over.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7771
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #559 Gepost op: 22 May 2017, 15:10:53 »
Er is natuurlijk ook een andere route om tot het goede geluid te komen; wellicht zijn er soundfiles te vinden van Britse DMU's die met dezelfde motor zijn uitgerust. Helaas kom ik niet ver. De stellen die ik vind zijn uitgerust met de AEC 220 (en die hadden we al qua geluid). De AEC AH1100/6b is te vinden in de Portugese stellen en in Ierse DMU's. Ik vrees echter dat de modelspoorfabrikanten de Ierse en Portugese markt niet zo rijkelijk bedienen als de Britse, maar wellicht zit ik er naast.

Groeten, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

DelticPower

  • Offline Offline
  • Berichten: 248
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #560 Gepost op: 22 May 2017, 15:19:20 »
Hallo, voor Britse geluiden heb ik goede ervaringen met: http://www.southwestdigital.co.uk/ Leveren ook geprogrammeerde ESU dec. Heb via hun ook speciale luidsprekers voor mijn Deltic's.

Groeten Jan
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7771
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #561 Gepost op: 22 May 2017, 19:17:36 »
Mooi site Jan. Maar een eerste vereiste voor een brits geluid in een DE2 is een brits prototype met een AEC AH1100/6b motor. En die heb ik nog niet gevonden.

Mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #562 Gepost op: 22 May 2017, 20:07:52 »
Ikzelf ben blij met m'n Southwestdigital 158 Class DMU Locsound (Geplaatst in m'n Bachmann IE 2700 class motorwagen)
Een 2è speler op de Britse markt is "Digitrains". Die bieden geluiden geplaatst op Zimo en ESU decoders aan.
Ikzelf heb er nog geen ervaringen mee.

Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7771
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #563 Gepost op: 22 May 2017, 22:07:14 »
Maar heren, nogmaals... de vraag was niet in welke loc zitten toffe geluiden of welke britse leverancier levert deze, maar: is er een brits prototype met het juiste geluid voor een DE2
« Laatst bewerkt op: 22 May 2017, 22:10:09 door Paul de Goede »
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #564 Gepost op: 23 May 2017, 02:06:34 »
En dan moet je ook nogeens een zelfde trein vinden waar een AH1100 in ligt, en ook nogeens diesel-elektrisch is.
Elk andere overbrenging zal een andere belasting voor de motor zijn en danook anders klinken.

Ik vrees danook dat je voor een rode DE2 met AH1100 motoren nooit een gelijkend iets zult vinden.

Daarbij, ook de DE2'en zijn origineel afgeleverd met een AEC A220D en dus eigenlijk gelijkend aan de DE1.

Ik heb regelmatig in een gele 2 gezeten,maar ik heb nog nooit bij het optrekken een tssss geluid gehoord en dat de machinist de trein daarna stationair laat lopen,hij hoort net zo lang gas te geven tot de trein de gewenste snelheid heeft bereikt getuige dit filmpje.
https://youtu.be/-_wZk_Fakk8
Is die 'Tss' niet gewoon het lossen van de rem?

Wat ga je doen met die informatie Paul op zoek naar nog meer geluiden. ;D ;D
Ik weet wel dat er in Groot Brittannië ook veel dieseltreinen met AEC motoren heeft gereden.

Casmir
Als je gaat kijken naar de AEC A220D, die motor werd ook verkocht door BUT (British United traction) en Leyland.

https://www.youtube.com/watch?v=lQHoT18m68c als AEC
https://www.youtube.com/watch?v=qkhiCYPPDyk als Leyland
« Laatst bewerkt op: 23 May 2017, 02:18:51 door Thom »

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 687
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #565 Gepost op: 23 May 2017, 08:41:25 »
Nee die Tssss is niet van het lossen van de remmen.

chrvdv37402

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #566 Gepost op: 23 May 2017, 11:15:20 »
Het probleem is volgens mij dat er geen Engelse combinaties zijn van een AEC motor met diesel-electrische transmissie. Alles mechanisch, als ik mij niet vergis.

Groeten Christian

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #567 Gepost op: 23 May 2017, 12:56:43 »
Nee die Tssss is niet van het lossen van de remmen.
Het lijkt op het sluiten van de deuren?

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 687
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #568 Gepost op: 23 May 2017, 13:48:51 »
zoals ik al eerder zei,ik heb in het verleden vaak in deze treinen gereden en ik heb dat geluid nog nooit gehoord, en het lossen van de remmen doe je voor dat je wegrijd anders blijf je stil staan.

Casmir

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7771
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #569 Gepost op: 23 May 2017, 14:05:54 »
Alles recapitulerend lijkt de Britse route niet praktisch. Inderdaad gaat een diesel mechanische overbrenging anders klinken dan diesel-electrisch. Dat de AEC220D van oorsprong goed is voor de rode diesels klopt in theorie, maar in TPIV was dat niet het goede geluid voor een rood tweetje. Ik ben opgegroeid in de jaren '70 en bij mij staat dat latere geluid er in gebrand en dat zal voor meer mensen zo zijn. Wellicht kan de opname waar dit draadje een push mee kreeg digitaal worden opgekalefaterd, maar ik vrees dat er teveel rail en omgevingsgeluid tussen zit.

Het probleem van het geluid van de verbouwde tweetjes moet op te lossen zijn. Dat kan je desgewenst zelfs opnieuw opnemen.

Groeten, Paul
« Laatst bewerkt op: 23 May 2017, 14:27:25 door Paul de Goede »
Don't be part of the problem. Be the entire problem!