Ik geloof graag dat lang niet alle stukken van zichzelf winstgevend zijn. Maar je hebt ze wel nodig om tot een compleet en winstgevend railprogramma te komen.
De vraag is dan of daarvoor naast een "gewone" engelse wissel nog een tweede, slanke variant bij moet, of dat daardoor juist het programma weliswaar meer compleet, maar niet meer (dan wel een stuk minder) winstgevend wordt.
Over de spijkertjes: die had de beste man met de (bolle) kop boven tussen de biels gespijkerd. De punten staken dus onder de plaat en waren daar met koperdraad aan elkaar verbonden.
Als het rail materiaal nu niet compleet is en een ander merk heeft wel wat je zoekt, dan stap je toch gewoon over, ipv hier een nutteloze discussie te gaan voeren over het wel of niet winstgevend zijn van een stukje rails.
Als het rail materiaal nu niet compleet is en een ander merk heeft wel wat je zoekt, dan stap je toch gewoon over, ipv hier een nutteloze discussie te gaan voeren over het wel of niet winstgevend zijn van een stukje rails. Groetjes
Allereerst: Dit topic is niet bedoelt als topic om een discussie tussen tweerail en drierail op te starten. Als je komt om Märklin te bashen, te vertellen dat Märklin superieur is, tweerail te bashen of te vertellen dat tweerail superieur is, raad ik je aan nu weg te klikken uit dit topic. Het topic is wel bedoelt om een open discussie te hebben over het railmateriaal voor drierail en eventueel tweerail zonder een waardeoordeel aan een van beide systemen te hangen, als je dat niet kan, klik dan alsnog weg. Ook suggesties tot overstappen op het andere railsysteem worden niet gewaardeerd. Voor veel mensen zal dit, wegens de grote hoeveelheid rollend materieel, geen haalbare optie zijn.
Ook een "Hosenträger" of betonnen dwarsliggers is wat naar mijn idee ontbrekend is.
"Polarisering" van wisseltongen was iets wat Märklin bij zowel bij M- als K-rail te allen tijde zou willen voorkomen omdat daarmee de traditionele eigenschap dat de wisseltongen ook kunnen worden "opengereden als ze niet goed staan" om zeep zou zijn geholpen. Terzijde zij opgemerkt dat indertijd in één geval bij één M-DKW wel polarisering werd toegepast
Dit zie ik niet helemaal voor me. Waarom zou je bij het Märklin systeem iets moeten polariseren?
Terwijl er vroeger veel meer pas stukjes in het assortiment zaten.
Ik had eigenlijk van Klaas verwacht dat hij dat wel wist.