Het forum heeft mij heel veel geleerd, maar toch krijg ik allerlei dingen niet voor elkaar en mijn vraag is: hoe kom ik te weten waar de fout zit?
Een voorbeeld: na wat moeite ontdekte ik dat er een betere handleiding met foto's van de Digikeijs 4018 bestaat. Keurig uitgelegd, maar toch: mijn wisselspoel smolt. Hoe kom ik er achter waar de fout ligt? Heb ik het fout gedaan, is de decoder kapot?
De treinen reageren niet op de melding (twee treinen in een blok), maar op de IB zie ik keurig welke blokken bezet zijn en welke niet. Daar heb ik gelukkig een succesje geboekt; nu nog ontdekken hoe dit het rijden van de treinen beïnvloedt.
Ik heb een testbaantje gemaakt met een ovaal en een inhaalspoor en ik gebruik alleen de IB, Itrain gebruik ik nog niet om het zo simpel mogelijk te houden. Het gekke is dat het programmeren van een Uhlenbrock bezetmelder een fluitje van een cent was. De treinen reageren niet op de melding (twee treinen in een blok), maar op de IB zie ik keurig welke blokken bezet zijn en welke niet. Daar heb ik gelukkig een succesje geboekt; nu nog ontdekken hoe dit het rijden van de treinen beïnvloedt.Ik heb begrepen dat je niet met adres 1 kunt beginnen en dus heb ik de decoder ingesteld op 5 t/m 12.Kortom, ik mis basiskennis over cv waarden.