Op alle rails aangesloten op dezelfde booster zal de kortsluiting te merken zijn.
Schakelt de LK100 wanneer er een 'gewone' kortsluiting plaats vindt? bijvoorebeeld door een schroevendraaier die je net laat vallen ofzo?
Aan je reacties te merken ben je nogal stellig wat betreft de detectie van kortsluiting die alleen binnen de keerlus effect heeft. Ik kan dit nergens verifieren (behalve door zo'n ding te kopen en uit elkaar te schroeven) dus zal ik je maar moeten geloven. Het conrad ding (nr. 210324) is daar in ieder geval niet toe in staat (zie schema in documentatie).
Is het een probleem als een relais continu geschakeld staat? Zo niet, dan is het gebruik van een S/R-latch in combinatie met een normale relais een serieuze optie gezien de kosten.
Wat is eigenlijk het meervoud van relais.
Een normaal relais kan er best tegen om continu bekrachtigd te zijn. Als je voeding niet om een paar mA meer of minder maalt is er wat dat betreft ook niets op tegen.Maar hoe wil je dat de relais in de juiste stand komen na een spanningsonderbreking?
Aan je reacties te merken ben je nogal stellig wat betreft de detectie van kortsluiting die alleen binnen de keerlus effect heeft.
Ja, in de zin van een spanningsdaling en verstoring van het digitale signaal. Nee, wat betreft de LK100, die meet alleen de kortsluiting in het geïsoleerde deel.
Kijk voor de LK100 eens naar het schema, zou ik zeggen.
Nee, een kortsluiting heeft niet alleen binnen de keerlus effect, maar heeft effect over de gehele baan, maar heeft alleen een ander effect dan dat jij verwacht in je openingsvraag.
De bedenker mvg,Patrick Smout
Even de historie op een rij.....