Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door arnout
Vandaag om 21:52:54
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 21:51:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:48:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:46:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 21:10:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 20:53:13
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 20:39:42
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 20:23:33
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 19:55:37
LIMA IRM Cardanassen door Silvolde
Vandaag om 19:52:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:34:23
Kato 2026 door Gino
Vandaag om 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 19:14:38
Welke winkel voert deze merken? door spoorzeven
Vandaag om 18:54:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:50:20
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 18:11:31
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Wim Vink
Vandaag om 17:31:45
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 17:10:11
Minder wissels door Huup
Vandaag om 16:22:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 16:02:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 15:58:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 14:38:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 14:11:16
Waar is dit? door Eric v C
Vandaag om 12:18:17
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 11:51:21
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:43:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:57:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:57:23

Auteur Topic: Problemen bij Goover Models?  (gelezen 18530 keer)

Wijbe

• LightMyTrain
  • Offline Offline
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Problemen bij Goover Models?
« Reactie #60 Gepost op: 29 April 2016, 08:51:42 »
Dit ook al in het 'wadloper' draadje geplaatst:

Van 'Het Groterdam Project' op Facebook schreef Chris het volgende:

Citaat
Goover Models heeft vanmorgen richting MTE de belofte gedaan nog deze week met een reeks foto's te komen over de Wadloper via de site van Goovers.

Deze week loopt nog tot en met dit weekend.  ;D

Bennie66

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 29 April 2016, 11:09:38 »
Nou.......hopen dat die ze belofte waar kan maken......dat die dit weekend (ondanks dit herfstweer) de zon kan laten schijnen..... 8)

Arkadas

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 30 April 2016, 11:26:04 »
Laten er toch niet zo azijnzuurig doen, het lijkt op dit forum wel massa hysterie.

Marklin, lsmodels, artitec en vele andere hebben in het verleden ook veel dingen beloofd of met heeeeeel veeeeel vertraging uitgebracht. Ik had me jaren ingeschreven voor de motorpost, van aankondiging tot levering heeft jaren geduurd. Over lsmodels nog maar te zwijgen.

Laat de fabrikant toch lekker gaan, gewoon afwachten. De kleinserie fabrikant onderdruk, zorgt nu niet echt voor betere modellen. Want als hij op wens snel leverde, dan zitten er weer van die fouten in het model.
Vervolgens wordt het model alsnog de grond in geschreven.

Als jullie dit  soort klein serie modellen voor een mooie prijs willen kunnen kopen, wees dan eens wat positiever of wacht even rustig af. Fabrikanten laten straks dit kleine afzet gebied links liggen als het zo doorgaat en dat zou zonde zijn.

henk

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 30 April 2016, 12:05:23 »
Er is echt wel een verschilletje met die andere merken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

lrrw

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 30 April 2016, 12:21:53 »
Arkadas,

Ik ben het helemaal met je eens! En de beste stuurlui staan altijd aan wal te roeptoeteren.
Ze moeten dan zelf maar eens het initiatief nemen om een model uit te brengen, dan zullen we wel zien.

Groet, Cor Lageweg.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #65 Gepost op: 30 April 2016, 12:25:30 »
daar gaat het hier ook helemaal niet om. Waar het wel om gaat is elke week "ja komt volgende week" blijven roepen.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #66 Gepost op: 30 April 2016, 12:46:23 »
Denk dat dit nu wel uitgekauwd is. Er vindt weer een herhaling van zetten plaats.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

henk

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 30 April 2016, 14:37:55 »
Dat wel natuurlijk, inclusief je eigen post.  :)
Het blijft me irriteren dat Goovermodels de klanten telkens een rad voor ogen draait en dat sommigen net doen alsof dat vrij gebruikelijk gedrag is van fabrikanten. Laat ik het zo zeggen, bij alle andere fabrikanten acht ik het onvoorstelbaar dat er in zo'n geval geen foto beschikbaar is omdat er eigenlijk nog helemaal geen modellen uit de fabriek zijn gearriveerd. Ik hoop dat het anders is, maar in het geval van Goovermodels acht ik dat op basis van de ervaringen, een reële optie.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #68 Gepost op: 30 April 2016, 14:52:47 »
Ik ga er gewoon van uit dat er (nog) niks bestaat en (op korte termijn) ook niet komt. Het bestaat niet, is er niet en ik reken op niks. Kost me ook geen energie.

Is het er ineens wel zien we dan wel weer.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

JvB

• ...en dan denk ik aan Brabant....
  • Offline Offline
  • de sfeer van de jaren 60 in H0
« Reactie #69 Gepost op: 30 April 2016, 16:03:13 »
Ikzelf ben dit draadje een tijd geleden gestart omdat ik bijna drie maanden nadat ik een paar plaatjes kunststof had besteld en na heel veel niet nagekomen beloften Goovermodels zelfs niet meer kon bereiken. Vandaar de vraagstelling of er problemen bekend waren toendertijd. De levering heeft inmiddels plaats gevonden, net binnen de drie maanden.

In de tussentijd is dit draadje om een ander artikel populair aan het worden.

Ik heb begrip voor de fabrikant die zijn nek uitsteekt om modellen te ontwikkelen, die investeert in mallen en productieprocessen en die daarvoor het volledige financiele risico wil dragen. Dat daarbij veelvuldig gebruik gemaakt wordt door de diensten van derden en dat daar een grote afhankelijkheid door ontstaat is begrijpelijk, dat vertragingen ontstaan, mogelijk zelfs in extreme vorm eveneens. Zoals door meerderen al aangegeven is dit een probleem waar ook andere fabrikanten mee te maken hebben.

Waar het hier mis gaat is in mijn ogen het onbegrip van de leverancier. Niet alleen bij modellen die in ontwikkeling zijn maar ook bij de levering van voorraadartikelen. Er lijkt onvoldoende controle en overzicht te bestaan op het leveringsproces bij Goovermodels. Dat kan, vervelend, maar ook dat komt bij meerderen voor. In plaats van dat te accepteren en eerlijkheid te betrachten in een reactie, hoe vervelend slecht nieuws ook mag zijn, wordt er blijkbaar door Goovermodels vaker gekozen voor een reactie die voor de klant acceptabel klinkt, maar die vervolgens niet nageleefd kan worden. Het resultaat is een leverancier die zijn eigen geloofwaardigheid aantast.

Hoe een ieder daar mee om wil gaan moet iedereen zelf bepalen. Voor mij is duidelijk dat ik niet meer het risico wil lopen om in een online bestelling vooraf te betalen en vervolgens in een loterij terecht te komen of en wanneer er ooit eens geleverd gaat worden. Evenzo zal ik om die reden nooit overgaan tot de aanschaf van een gemotoriseerd model van Goovermodels. Wellicht komt er een schitterend en perfect functionerend model uit de levering. Ik moet er echter niet aan denken dat er wat mis kan zijn met het geleverde model en de leverancier, zoals wettelijk beschreven (en terecht in mijn ogen) de kans moet krijgen het geleverde alsnog in de overeengekomen staat te brengen. Dan komt weer die chaotische organisatie in beeld en kan ik er niet meer op vertrouwen dat het teruggestuurde binnen een afzienbare tijd weer retour geleverd gaat worden. Doemdenken van mijn kant? Wellicht. Maar na de ervaring dat het al moeilijk is om zes plaatjes kunststof op een acceptabele manier geleverd te krijgen is het vertrouwen volledig teniet gedaan. En dat lijkt me iets wat een leverancier toch zou moeten koesteren. Vertrouwen in zijn organisatie. Nogmaals, dit is mijn standpunt op basis van mijn eigen ervaring. Ongetwijfeld zijn er anderen die totaal tegengestelde ervaringen hebben.

Voor mij is deze discussie althans van mijn kant hiermee gesloten en heb ik er geen bezwaar tegen als de moderatoren dit draadje op slot willen doen.
« Laatst bewerkt op: 30 April 2016, 16:05:53 door JvB »
met vriendelijke groet,

Jan