Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35

Auteur Topic: Marklin 37634 Railpro 6504  (gelezen 22018 keer)

Herman05

• Offline Offline
    • Railplaza.nl
Re: Marklin 37634 Railpro 6504
« Reactie #75 Gepost op: 08 November 2007, 23:40:14 »
@Esperopt,
Had eerst 3 puntjes,.. maar da klopte niet want puntje 1 leek heel veel op punt 2. Vandaar dat ik er maar 2 puntjes van heb gemaakt.

Groeten,
Herman

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #76 Gepost op: 08 November 2007, 23:54:28 »
Ik heb hem lang geleden ongezien al besteld, moet hem nog krijgen.

Commentaar wat ik nu geef is even omdat ik het gewoon kwijt wil....

Ik vind de re. van chris niet geplaatst om hier neer te zetten, kocht jij niet 2 mehano lint stellen voor toch ook een behoorlijke prijs om ze daarna weg te doen en de duurdere fl. te kopen?
trouwens ook niet zonder foutjes.
annuleren oke maar om dat hier dan op die manier neer te zetten  ???

Ik ben het met je eens dat het een hele hoop geld is maar dat de loc. helemaal foutief is?
ik denk dat marklin verder kijkt bijvoorbeeld;
kunnen we ze niet aan die naat-jes hollanders kwijt dan heeft de loc. ook in duitsland gereden en verkopen we ze lekker in eigen land.
kritisch zijn oke, maar er was al maanden een handmonster in omloop (heb ik helaas niet kunnen zien) dan hadden we toen toch ook al opbouwende kritiek kunnen geven?

Ik zit hier niet te typen om (marklin)3 rail te verdedigen, ieder zijn meuk, maar als ik een paintbrush moet kopen om het dak van mijn loc te laten kloppen dan reken ik dat ook in de prijs mee....

by the way;
Als verzamel- en beleggingsobject heeft Märklin echter de voorkeur boven andere merken en de waarde van vooral oudere zeldzame stukken, voeren hierin dan ook de boven toom. Zo zijn er reeds stukken bekend die de waarde van Euro 10.000,00 overschrijden. En er komen gelet de waarde vermeerdering steeds meer items bij.

wie weet wordt ik er ooit nog wel eens rijk van  ;D ;D ;D
(dat laat ik mijn vrouw altijd zien als ik weer eens een buitensporige uitgave doe  8) )

hou het leuk (niet alleen oh en ah, maar ook niet te braaf)

iedereen die hem wel heeft gekocht veel plezier ermee, je bent een van de 750 gelukkigen (toch?) ik kan niet wachten tot ik hem heb. maar ben dan ook absoluut geen grootspoor freak die alle exacte details van elke loc. kent en er dus ook niet over kan meepraten.

Commentaar wat ik nu geef is even omdat ik het gewoon kwijt wil....

dat lucht op  :)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #77 Gepost op: 08 November 2007, 23:57:26 »
Die linten kocht ik voor een prikkie, de fleischmann ook.....anders was de Fleischmann ook nooit aangekomen in Groterdam.... de rode variant, met alleen geluid, en het nummer variantje met alleen geluid, komen er voor die prijs niet in. (belachelijke prijs)

Staat verder nergens dat ik de lok geheel foutief vind....ze heeft missers.

Mijn keuze, mijn reden, mijn (prive) beleid.

Ik geef toe hoor, met pijn in het hart. Maar het is nu eenmaal een keuze, en ik vind dat ik op die gronden een annulering kan maken.
En ik zit dit niet te tikken omdat het een Marklin/Trix is.
Zit met spanning te wachten op de Ram en de Inox rijtuigen.

Het is gewoon een besluit.
« Laatst bewerkt op: 09 November 2007, 00:07:42 door Chris van Diesen »

Hanzelijn

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 09 November 2007, 00:20:38 »
Citaat
Dan is 255 euro een flinke prijs. Voor 4 tientjes meer, heb ik dadelijk een Trix Ram TEE 4 delige set

dit geld voor mij ook, heb voor de € 255,00 een 4 delige IRM en die staat hoger op de lijst dan de railpro
« Laatst bewerkt op: 22 January 2008, 22:07:25 door Peter Korsten. Reden: Citaat gerepareerd. »

Herman05

• Offline Offline
    • Railplaza.nl
« Reactie #79 Gepost op: 09 November 2007, 00:21:06 »
Hop, bestelling geannulleerd  ;)
Bij nader inzien ga ik niet zoveel geld neertellen voor een lok die zoveel missers heeft.
Naar mijn bescheiden mening en opvatting hoe ik je tekst lees dus wel. Maar laten we daar maar op houden dat wat je wil zeggen anders is als dat je typt.

Groeten,
Herman

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #80 Gepost op: 09 November 2007, 00:24:29 »
Die linten kocht ik voor een prikkie, de fleischmann ook.....anders was de Fleischmann ook nooit aangekomen in Groterdam.... de rode variant, met alleen geluid, en het nummer variantje met alleen geluid, komen er voor die prijs niet in. (belachelijke prijs)

Mijn keuze, mijn reden, mijn (prive) beleid.

Ik geef toe hoor, met pijn in het hart. Maar het is nu eenmaal een keuze, en ik vind dat ik op die gronden een annulering kan maken.
En ik zit dit niet te tikken omdat het een Marklin/Trix is.
Zit met spanning te wachten op de Ram en de Inox rijtuigen.

Het is gewoon een besluit.

Oh , gelukkig  :P

anders had ik je gelijk doorverwezen naar het 2-rail forum  ;D ;D

barry

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #81 Gepost op: 09 November 2007, 00:52:00 »
@Esperopt,
Had eerst 3 puntjes,.. maar da klopte niet want puntje 1 leek heel veel op punt 2. Vandaar dat ik er maar 2 puntjes van heb gemaakt.

Groeten,
Herman

Ah zo, gaf niet hoor maar ik dacht dat je misschien een (interresant) punt vergeten was.

Overigens denk ik dat barry in z'n relaas wel een punt  ;D heeft. Ook ik ben geen grootspoorkenner dus vind ik een model al snel mooi zonder de fouten te zien. Neem nou de roco ick. Het had waarschijnlijk tijden geduurt voordat ik ontdekt had dat die trapjes niet deugen. In een stam achter een 1800, die ook niet geheel deugt kan ik er uren mee over een testbaantje rijden. En zelfs nu ik het wel weet is het plezier er niet minder om, want dan kan ik bijna al mijn modellen wel weg doen, dach het niet ;D

Aan de andere kant zijn hier mensen actief die een model, bijna tot op de millimeter, aanpassen aan het grote voorbeeld. Persoonlijk vind ik dat altijd erg interresant om te lezen/zien. Voor een aantal (zeg niet wie) zal ik een diepe buiging maken als ik ze nog eens tref, zo mooi en proffesioneel vind ik hun modellen. Dat deze mensen teleurgesteld oid reageren vind ik logisch. En ik moet zeggen dat ik door al dit soort verslagen en opmerkingen die ik op dit forum lees zelf ook langzamerhand iets kritischer wordt. Kortom er zijn zoveel soorten spoorwegliefhebbers als er treinen zijn  ;).

Gert1

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 09 November 2007, 11:20:28 »
Om het even in perspectief te plaatsen. Welke fabrikant heeft volgens jullie recent een grotere blunder gemaakt:

De fabrikant die vergat een oliepeilglas van het juiste kleurtje te voorzien?

Of de fabrikant die van mening is dat alle Preisertjes aan boord van zijn treinstel moeten gaan oefenen voor de Olympische Spelen als ze van de ene bak naar de bak willen komen? (Half modelsporend België valt hier over)?

mvg,
Gert

henk

• Online Online
« Reactie #83 Gepost op: 09 November 2007, 12:27:55 »
Dat is altijd appels en peren.
De MW41 van Mehano - daar zal het wel over gaan - kost rond 200 euro en voor dat geld heb je dus een compleet nieuw ontwikkeld treinstel met een paar eenvoudige kenmerken. Vind ik de prijs-prestatie verhouding nog altijd beter dan die van de Railpro loc.
Want daar gaat het over. Niet de bekende beperkingen of de schoonheidsfoutjes op zich, maar wel in relatie tot de prijs.

Waar Trix last van heeft Herman? De prijs prestatieverhouding in vergelijking met andere tweerailmerken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rene_H

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 09 November 2007, 12:38:46 »
Daar hebben Trix EN Marklin last van trouwens...

Dat is een feit, alleen moeten we niet uit het oog verliezen...dat het hier over een model gaat, waar al menig modelspoorder een exemplaar van op zijn baan heeft rijden...met de zelfde gebreken als nu, draaistellen, nou ja dat is wel bekend.

Alleen zit ze nu in een ander jasje, met het bekende "veels te hoge" prijskaartje, waar het grootste punt een klein logootje is....wat er niet op hoort te zitten.

Maar wie weet, komt er van dit model ook nog wel een Marklin Shop aanbieding van €   169,00  bij modeltreinexpress.
« Laatst bewerkt op: 09 November 2007, 14:17:32 door Rene H(0) »

Gert1

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 09 November 2007, 17:00:03 »
Wat ik toch wel verbazingwekkend vindt is dat het grootste bezwaar tegen dit model (draaistellen) al lang bekend was.

De prijs/prestatie-verhouding is toch niet ineens schokkend gewijzigd door het kleurtje van het peilglas, een stickertje dat er (nog?) niet ophoort of de kleuren van de frontseinen?

Begrijp me goed: 255 euro is veel geld voor een kleurvariant, maar dat was het ook al toen we de bestelling plaatsten. Toch?

Ik constateer op dit forum de laatste tijd een vorm van achter-de-massa-aanlopen-gedrag dat soms verbazingwekkende proporties aanneemt.

Vandaar dat ik maar eens lekker in de contramine ga: MäTrix heeft op een paar kleine puntjes na gewoon geleverd wat ze beloofd had, tegen een hoge prijs, maar dat was ruim van te voren bekend.

Voor de twijfelaars: Bedenk goed dat het maar een beperkte oplage is en het jaren kan duren voordat dit model weer of van een ander merk op de markt komt.

mvg,
Gert

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #86 Gepost op: 09 November 2007, 17:05:40 »
Jah.....nou breng je me aan het twijfelen....

Robbert

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 09 November 2007, 17:11:36 »
O mijn god... Eerst had de loc veel missers, toen wat missers en nu ga je twijfelen ?   :-X

Groetjes,

Robbert

Private SNAFU

• Offline Offline
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
« Reactie #88 Gepost op: 09 November 2007, 17:13:43 »
@Gert,

Ik kan het alleen maar met je eens zijn. De gebreken die er zijn waren grotendeels al bekend. Desondanks heeft men het model besteld.

@Chris,

Ik zou hem toch nemen, je kunt hem altijd nog wel doen mocht er ergens in 2307 met een kloppend model komen :P

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

NS2200

• Offline Offline
  • NS 2200
« Reactie #89 Gepost op: 09 November 2007, 21:10:32 »
Tja. Ik heb het zo even gevolgd en misschien een idee om paint aan te brengen om de DB logistics logo's te verbergen en de lok verder te superen en gelijk het peilglas mee te nemen? Overigens heb ik de echte nog niet eens real life gezien maar het is toch een goed ogend model vind ik.

Ik kom er vandaag achter dat er een geweatherde Carin bestaat (gewone had ik al) en de Enschede heb ik ook al gemist omdat ik van e-mail (baan) gewisseld was en inderhaast vergeten de dealer hiervan op de hoogte te brengen (iemand nog een idee of een dealer dat ding nog heeft?) :(

Groetjes,

Iwan

« Laatst bewerkt op: 09 November 2007, 21:56:01 door Iwan. Reden: verkeerd verwoord »