Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

pantograaf vastzetten door joespoor
Vandaag om 16:51:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:49:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 16:33:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
Vandaag om 16:32:09
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:22:23
23 augustus modelspoorbeurs Houten door MichielB
Vandaag om 16:12:59
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:03:29
PB models: koplopers (voorbespreking) door cor_b
Vandaag om 15:46:29
Configureren GCA50/GCA50a door Gijs
Vandaag om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:34:23
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 14:20:22
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 13:56:11
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:10:04
Zillertalbahn door Overet
Vandaag om 11:34:11
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:30:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:16:48
US diorama in H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:08:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:07:17
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:04:43
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 10:56:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:44:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 00:36:13
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
22 August 2025, 23:38:37
Stalen rijtuigen van NS door KNed
22 August 2025, 23:20:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 August 2025, 22:33:12
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
22 August 2025, 22:21:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
22 August 2025, 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 August 2025, 21:46:33
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
22 August 2025, 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
22 August 2025, 21:13:36
  

Auteur Topic: Productnieuws Rail Magazine  (gelezen 14618 keer)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #30 Gepost op: 02 February 2016, 13:39:17 »
De één vindt het leuk, de ander niet, daar kunnen we met elkaar tig pagina's over vullen. Waar ik wel benieuwd naar ben of jullie zelf wel eens een artikel aanleveren?
Het lijkt me dat er hier ook (modelbouw) potentie genoeg zit  ;)

Grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12472
    • sleutelspoor
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #31 Gepost op: 02 February 2016, 13:59:57 »
Ja, en?
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5408
  • Modelspoor is emotie...
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #32 Gepost op: 02 February 2016, 15:20:59 »
 ;D
Tbinnebarretije…

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9410
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #33 Gepost op: 02 February 2016, 15:29:28 »
Ja, en?

Nou daar was ie gewoon benieuwd naar.. :P

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2884
    • foto's op Imgur
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #34 Gepost op: 02 February 2016, 15:48:42 »
Waar ik wel benieuwd naar ben of jullie zelf wel eens een artikel aanleveren?

Ja. Eén keer, in RM no. 128 (1995).
Voordat je zo'n artikel gereed hebt kost best veel tijd. Toen ook omdat digitale fotografie nog niet bestond.
Regelmatig iets op dit forum schrijven over wat je doet, in je eigen draadje, is veel makkelijker.
« Laatst bewerkt op: 03 February 2016, 08:56:22 door MarcNL »
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #35 Gepost op: 02 February 2016, 15:57:38 »
Hoe dat zo? De fotografie wordt door RM geregeld. Ik heb redacteur Len de V. een paar keer over de vloer gehad. Keertje in het analoge tijdperk, keertje digitaal... koste ongeveer net zoveel tijd  ;)

Voor het schrijven van een artikel zijn geen richttijden aan te geven. De een doet dat in 10 minuten en anderen hebben daar een hele winter voor nodig.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26737
    • Pagina van klaas
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #36 Gepost op: 02 February 2016, 16:38:13 »
De een doet dat in 10 minuten en anderen hebben daar een hele winter voor nodig.
10 minuten? Dat is wel erg kort. Ik heb in het verleden ook het een en ander voor RM geschreven, en mijn ervaring is dat de tijd die gaat zitten in het schrijven ongeveer 100 keer zoveel is als de tijd die iemand nodig heeft om het te lezen. Dat is dus inclusief het maken van foto's en tekeningen.
Op het moment heb ik nog wel wat in de pijplijn zitten, maar het wil er nog niet erg uit komen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #37 Gepost op: 02 February 2016, 16:44:32 »
De journalist die die verhouding aan zijn baas uitlegt staat waarschijnlijk snel buiten  ;D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26737
    • Pagina van klaas
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #38 Gepost op: 02 February 2016, 16:48:00 »
Als je een artikel voor RM schrijft ben je nog geen journalist. Dat is heel andere koek.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #39 Gepost op: 02 February 2016, 16:53:06 »
Zeker waar Klaas.

Ik schrijf zelf vrij vlot een artikel, maar ik ben dan weer jaren bezig met de bouw van het onderwerp. Ik had het zelf liever andersom gehad...
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #40 Gepost op: 02 February 2016, 17:28:42 »
Als je een artikel voor RM schrijft ben je nog geen journalist. Dat is heel andere koek.

Ach, wat is een journalist. Iemand die voor een medium als RM schrijft mag zich best journalist noemen. Doorgaans zijn de meeste journalisten geen begenadigde schrijvers. Sommigen kunnen misschien best inhoudelijk schrijven, maar leesbaar schrijven is iets wat maar weinigen gegeven is.

Mensen denken vaak "Hoe moeilijk kan het zijn om iets leuks te schrijven?" Nou, daar verkijken velen zich op.  ;D

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9410
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #41 Gepost op: 02 February 2016, 17:40:03 »
Citaat
De fotografie wordt door RM geregeld.

Niet in alle gevallen, lijkt me erg lastig voor Len om een fotoreeks bij een bouwbeschrijving te schieten, mits hij hier een maand wil logeren. Doe tot nu toe mijn artikelen plus foto's zelf, alleen niet voor RM...

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9410
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #42 Gepost op: 02 February 2016, 17:41:01 »
Ach, wat is een journalist. Iemand die voor een medium als RM schrijft mag zich best journalist noemen. Doorgaans zijn de meeste journalisten geen begenadigde schrijvers. Sommigen kunnen misschien best inhoudelijk schrijven, maar leesbaar schrijven is iets wat maar weinigen gegeven is.



Daar heb je redacteuren en editors voor..

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #43 Gepost op: 02 February 2016, 18:42:53 »
Het enige wat die kunnen is samenvatten en een kop bedenken.

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 478
Re: Productnieuws Rail Magazine
« Reactie #44 Gepost op: 02 February 2016, 19:24:15 »
Tja, correct is dan ook "het enige dat...."
Mvrgr
Koopmans