Met betrekking tot je laatste alinea: Ik krijg hier op het forum wel eens het gevoel dat er een hele grote groep 2railrijders is die alles van Märklin/Trix per definitie slecht vindt. En die laten zich, naar mijn gevoel de laatste maanden, weer steeds harder horen. Wellicht krijgt de fabrikant ook dat gevoel en speelt dat mee in de overweging?
Daarnaast zijn innovaties nodig, in de jaren '70 en '80 was de grootste kostenpost volgens veel artikelen in de modelspoorpers het vervaardigen van mallen, wat toen allemaal handwerk was. Met de moderne CAD technologie zou er ergens in het proces toch een kostenverlaging geweest moeten zijn. Zie maar in het DE-5 draadje wat Kast er in korte tijd in 3D uitpoept . Maar dit zie ik eigenlijk alleen bij Piko (en een heel klein beetje bij Roco).
het lijkt mij erg simpel. Je bent ondernemer. Als je dan klaagt dat je klanten je spullen niet voldoende kopen zeg je dus indirect dat je het als ondernemer niet goed doet. Je kunt heel veel argumenten aanhalen waarom het niet goed gaat met de omzet. Het verschil tussen een matige en een succesvolle ondernemer is dat de succesvolle ondernemer die argumenten weet te analyseren in een vroegtijdig stadium en er op kan anticiperen. Klagende ondernemers zien hun kansen niet en roepen daardoor vaak weer nieuwe problemen op.
Wir wollen auf der einen Seite unsere Neuheiten über Innovationen und technische Feinheiten von den alten Produkten abgrenzen. Auf der anderen Seite müssen wir auch mit dem Fachhandel sprechen, damit der seinen Fokus wieder stärker auf unsere Neuheiten als auf die Vermarktung von gebrauchten Artikeln konzentriert.