Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Tams app door reinderlf
Vandaag om 00:01:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
Site Uhlenbrock door Hasenwald
08 August 2025, 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24

Auteur Topic: Rail 2016  (gelezen 49506 keer)

Boele

• Offline Offline
Re: Rail 2016
« Reactie #135 Gepost op: 21 February 2016, 16:03:13 »
Dichterlijke vrijheid moet kunnen, niet waar?
« Laatst bewerkt op: 21 February 2016, 17:26:22 door Boele. Reden: NUANCERING »

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #136 Gepost op: 21 February 2016, 16:06:49 »
Beste allen,

Zullen we deze discussie maar beëindigen? Het vervuilt het draadje....

Gr, Bert

DV modelspoor

• Offline Offline
    • DV modelspoor
« Reactie #137 Gepost op: 21 February 2016, 16:55:43 »
Vandaag even met mijn zoon van 2,5 jaar wezen kijken .
Heerlijk om eens met zo'n buggy door de mensen massa te gaan.
Werkt erg goed om iedereen aan de kant te beuken, zodoende kon ik lekker doorlopen.

Bij stichting  doorreis even genoten van de schitterende vitrines gevuld met prachtig tp-2 materieel, een lust voor het oog.

Mijn zoon herkende de fel gekleurde treinen uit tp-2 als Thomas trein ;D ;D

Pluim voor de organisatie voor alle kinder activiteiten, zo betrek je de jeugd erbij (y) (y)

Ingenum stond lekker te ouwehoeren bij de vitrines van doorreis, zodoende kon ik eens een keer bagage bakken scoren ;D

1 om te verbouwen en 1 om in tw zetten in een int trein, als Duitse bagage bak (y)
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #138 Gepost op: 21 February 2016, 16:59:47 »
Heerlijk om eens met zo'n buggy door de mensen massa te gaan.
Werkt erg goed om iedereen aan de kant te beuken, zodoende kon ik lekker doorlopen.

Toch ook wel een flinke rugzak op om tijdens een draai ook mensen omver te kegelen?  ;D

DV modelspoor

• Offline Offline
    • DV modelspoor
« Reactie #139 Gepost op: 21 February 2016, 17:05:51 »
Uiteraard ;D (y)

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #140 Gepost op: 21 February 2016, 18:14:02 »
Ah, was jij dat, ik stond Ingenium bij de vitrines aan de praat te houden maar geen dank hoor  ;D.

DV modelspoor

• Offline Offline
    • DV modelspoor
« Reactie #141 Gepost op: 21 February 2016, 18:26:47 »
Hey dat is jammer had je graag de hand geschut. (y) (y)
Maar evengoed bedankt (y)

arnout

• Offline Offline
« Reactie #142 Gepost op: 21 February 2016, 18:59:28 »
Ja van die personen heb je ook.
Bij ons op de vereniging hadden we er een keer 1 die vond dat de treinen niet op schaal reden.
Zie hem nog staan met zn stopwatch.
« Laatst bewerkt op: 21 February 2016, 21:36:50 door Bert van Gelder. Reden: tekst vriendelijker gemaakt »

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #143 Gepost op: 21 February 2016, 19:54:05 »
En dan heb je er ook die vinden dat een boemel de snelheid van de TGV moet evenaren  ::)

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #144 Gepost op: 21 February 2016, 20:21:29 »
Beste allen,

Zullen we deze discussie maar beëindigen? Het vervuilt het draadje....

Gr, Bert

NS264

• Offline Offline
  • Het leven op de weg.
    • Midland
« Reactie #145 Gepost op: 21 February 2016, 20:22:58 »
Heeft er iemand nog de smurfen gevonden op die Belgische baan waar nog al veel dieren losliepen???
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #146 Gepost op: 21 February 2016, 20:25:11 »
Vandaag dan ook maar Rail bezocht, het weer was er perfect voor. Na een foto van de omgeleide Austria-Express werd richting Euretco gereden rond 11uur. De angst om met deze weersomstandigheden ver weg te moeten parkeren viel mee, ik kon bijna voor de deur parkeren.
Dit keer geen losse kassa's meer voor de deur, maar kassa net als een gewone Houten. De rij was extreem kort, na ongeveer een minuut was ik al door de kassa heen waar ik werd opgewacht door een clubgenoot en eerst een van de vele lege tafels in de koffiecorner werd bezocht met uitzicht op de mega stand van Molenkamp (zou die nou echt geld overhouden met zo'n enorme stand en vrijwel alleen kijkers?) De hal was op dit tijdstip bijna uitgestorven  :o
Eerst maar even langs de verkoop.
De verkopers en standhouders zaten er verveeld/slaperig bij, op een na, die net binnenkwam om waarschijnlijk ook de Austria-Express vast te leggen ;D
Je kon uitgebreid kijken bij de (in mijn ogen meer dan vorig jaar) kraampjes van de verkopers en zowaar ook nog een enkel koopje meenemen!

Foto's van de banen heb ik niet gemaakt, eerlijk gezegd was alleen Lunetten de fraaiste baan, puur vanwege het feit dat ik nou eenmaal niks heb met de finescale banen vanwege allemaal dezelfde thema's. De Fremobaan was zeer fraai, alleen de deelnemers hadden totaal geen interactie met het publiek dat naar een lege baan stond te kijken, omdat er druk met kaartjes werd gespeeld en getelefoneerd. Na een half uur te hebben gekeken zag ik zowaar 1 trein rijden....

Er waren ook weer een paar banen vanaf de stoffige zolder gehaald (waarschijnlijk gebouwd in de jaren 60) en normaliter niet welkom op Rail, maar je moet wat denk ik dan maar..... 4 fantasietreintjes reden onophoudelijk hun rondjes.

Ik vond dat er relatief ook veel N-spoor te zien was..

Rond een uur of twee, eigenlijk op een zondag toch het hoogtepunt zou je denken, was het eigenlijk net zo rustig als om 11uur en begonnen de eerste stiekem al wat materieel in te pakken.
De frietkraam voor de deur geloofde het wel en was om half 4 al vertrokken, je kon toen wel een kanon afschieten in de hallen....

Alhoewel de beurs tot 17uur open was begonnen enkele deelnemers rond 16uur al goed zichtbaar in te pakken dus werd de auto maar weer opgezocht.

Totaalbeeld van de dag, opvallend weinig rugtassen en buggy's, erg rustig en afnemend kwaliteitsnivo. Jammer!
Positief voor de bezoeker was wel dat je overal goed kon kijken, maar of het commercieel succesvol was....?

Misschien beter om Rail een keer per TWEE jaar te gaan houden, zoals in den beginne?

Gelukkig, ondanks dat het zondag was, nog wat leuks kunnen scoren voor een nette prijs:
« Laatst bewerkt op: 22 February 2016, 06:15:54 door Floris »

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #147 Gepost op: 21 February 2016, 21:40:19 »
Vandaag zijn we al voor de derde dag op rij naar Rail gegaan het weer was er perfect voor. We waren er, net zoals alle ander standhouders om 9 uur. De angst om met deze weersomstandigheden ver weg te moeten parkeren viel mee, ik kon bijna voor de deur parkeren.
Dit keer ook de armbandjes bij de "artiesteningang" zeer goed geregeld door de organisatie. De rij was extreem kort, na ongeveer een minuut was ik al door controle heen . Ander clubleden waren al binnen en wachtten met ongeduld op mijn komst. Geweldig  om alle andere deelnemers hun handelswaar te zien uitstallen. Toch maar weer alles meezeulen en klaarzetten voor het publiek. Ik vroeg me af of al die standhouders nou echt geld overhouden met zo'n enorme stand en vrijwel alleen kijkers?".
Vele bezoekers liepen vandaag toch ook weer rond zonder directe belangstelling te tonen. Daar zit je dan als welwillend deelnemer. Maar goed, iedereen zijn interesse.
Je kon door de ruime opzet van de beurs uitgebreid kijken bij kraampjes van de verkopers en zowaar ook nog een enkel koopje meenemen! Gelukkig gingen er ook topstukken tegen aanzienlijke bedragen weg. De schoorsteen moet wel roken.

Bezoekjes aan de banen heb ik als deelnemer niet kunnen maken. Geen tijd. Vanuit mijn positie zag ik wel overal beweging. Jammer dat veel mensen dan achteloos langslopen. jammer, jammer, jammer.Totaal geen interactie met de deelnemers....

Prachtig zijn de melancholieke banen die na lange tijd weer eens bekeken kunnen worden. Jeugdsentiment voor de oudere modelspoorder.

Ik vond dat er relatief ook veel 0-spoor (mijn specifieke interesse gebied) te zien was..

Rond een uur of twee, eigenlijk op een zondag toch het hoogtepunt zou je denken, was het volgens mij drukker als vroeg in de morgen, dus veel gelegenheids bezoekers. Maar iets later begonnen de eerste bezoekers stiekem het pand te verlaten.

Alhoewel de beurs tot 17 uur open was, begonnen bezoekers rond 4 uur al heel goed zichtbaar te vertrekken dus werd het laatste uur voor ons wat minder, maar we gaan door tot het gaatje. Beloofd is beloofd.
Rond 7 uur waren we klaar met inpakken en konden we naar huis vertrekken.

Totaalbeeld van de dag, veel plezier en genoeg jong grut aan de tafel gehad. Zowel jongetjes als meisjes. Leuk.

Gelukkig, nog een mede modelspoorder blij kunnen maken zonder hem veel in rekening te brengen. Wordt je blij van als je een ander blij kan maken.

Volgend jaar weer?...tuurlijk

FritsT.
Nulpunt, stand 1.41
« Laatst bewerkt op: 21 February 2016, 21:45:20 door FritsT »

bosje77

• Offline Offline
« Reactie #148 Gepost op: 21 February 2016, 21:41:21 »
Vandaag ook even geweest en even een kijkje genomen op rail 2016.
Eerste indruk begon al bij de kassa  :( een minpunt dat er niet aangegeven stond dat er 2 verkopers waren per tafel en niet 1 zodat er onnodig een rij ontstond nu was dit geen groot probleem maar een beetje jammer.
Entree betalen met pinpas is nog steeds niet mogelijk 2e gemiste kans  :-\ vooral als met meerdere mensen tegelijk komt.
Eenmaal binnen stond er een dubbele mobiele pinautomaat  (y) maar daar werkte er maar 1 van  :-X en daar kon je dan ook max maar 1 x op de dag pinnen dus daar maar even mee gewacht mocht het echt nodig zijn gezien er gelukkig een hoop standhouders hun eigen mobile pinautomaat hebben.
Het was ERG rustig maar konden daardoor natuurlijk wel lekker rond kijken naar evt spul maar bij sommige standhouders logen de prijzen er niet om  ::) vooral bij de Duitsers maar goed.
De banen zelf moet ik mij toch bij Floris hierboven aansluiten en ben er ook snel voorbij gelopen op een enkeling na.
We waren er tegen 10.30 en konden ook vrijwel vooraan parkeren en dit heb ik wel anders meegemaakt daar en na een bak koffie tussen door na 2 hallen zijn we tegen 13.30 maar weer richting het oosten van het land gegaan want we hadden alles gezien en hal 2 nog voor een 2e keer en daar dan nog wel een nieuwe BR13 4114 van Fleischmann gescoord.
Volgend jaar weer  ??? ??? We zullen zien maar 1 ding is zeker ons volgende ritje wordt 13 mrt.ONTRAXS (y) (y)

Gr Robin

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #149 Gepost op: 21 February 2016, 22:30:59 »
Eenmaal binnen stond er een dubbele mobiele pinautomaat  (y) maar daar werkte er maar 1 van  :-X en daar kon je dan ook max maar 1 x op de dag pinnen dus daar maar even mee gewacht mocht het echt nodig zijn gezien er gelukkig een hoop standhouders hun eigen mobile pinautomaat hebben.

Als je wat later in de middag wilde pinnen had je pech, want toen was de pinautomaat gesloten  ???
Desondanks goed dat er na heel veel jaren ein-de-lijk een pinautomaat was in Houten, volgende normale Houten ook?

Citaat
Het was ERG rustig maar konden daardoor natuurlijk wel lekker rond kijken naar evt spul maar bij sommige standhouders logen de prijzen er niet om  ::) vooral bij de Duitsers maar goed.

Daar ben ik het niet mee eens! Zo zag ik bij een Duitser de Trix 1252 (Das Orginal gibt's bei Marklin) voor slechts 199,00 nieuw en ook Lorenz Niessen (met bijvoorbeeld een ACME 186 voor 139Eur) is het prijspeil retestrak!

Citaat
De banen zelf moet ik mij toch bij Floris hierboven aansluiten en ben er ook snel voorbij gelopen op een enkeling na.
We waren er tegen 10.30 en konden ook vrijwel vooraan parkeren en dit heb ik wel anders meegemaakt daar en na een bak koffie tussen door na 2 hallen zijn we tegen 13.30 maar weer richting het oosten van het land gegaan want we hadden alles gezien en hal 2 nog voor een 2e keer en daar dan nog wel een nieuwe BR13 4114 van Fleischmann gescoord.
Volgend jaar weer  ??? ??? We zullen zien maar 1 ding is zeker ons volgende ritje wordt 13 mrt.ONTRAXS (y) (y)
Gr Robin

En daar zit volgens mij het grootste pijnpunt voor Rail, Ontraxs op slechts 2 weken later.... de mensen kunnen hun geld maar 1x uitgeven en gezien de goed georganiseerde reclame-campagne voor die laatste en de bijna non-info voor Rail vrees ik een dalende trend. Alex F zal zich toch echt beter moeten gaan organiseren en ik denk echt dat hij moet gaan nadenken over eens per 2 jaar.... of Houten de beste locatie is???? Zeker gezien dat vele Houten verkopers op dezelfde plek stonden is het meer een Houten-plus,,,,,
« Laatst bewerkt op: 21 February 2016, 23:09:53 door Floris »