Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 290 digtaliseren
door
Tijdperk||
Vandaag
om 12:40:49
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset
door
Ben
Vandaag
om 12:32:30
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:05:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 11:45:57
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Benelux795
Vandaag
om 11:32:07
Verschil in grootte huizen......
door
Peter Kleton
Vandaag
om 11:27:36
Roco gebogen wissels 2,5 mm
door
Albert de Heer
Vandaag
om 11:27:12
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 11:24:30
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
Vandaag
om 11:15:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:59:30
Ervaring nieuwe Z21 app
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:58:54
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:33:59
Aachenau West
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:33:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:26:09
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:23:34
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr…
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:12:38
Tandwieltje Electrotren NS 1300
door
VAM65
Vandaag
om 07:37:51
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
rjr
12 June 2025, 23:15:38
Alternatief gezocht voor Roco motoren
door
hmmglaser
12 June 2025, 22:51:05
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
12 June 2025, 22:06:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
12 June 2025, 21:23:33
Sound inbouwen in roco 185.2
door
bellejt
12 June 2025, 20:49:07
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE
door
M. Ardon
12 June 2025, 20:25:34
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
12 June 2025, 20:19:41
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
12 June 2025, 20:09:26
Postwagen Hbbkkss Schaal-0
door
FritsT
12 June 2025, 17:53:55
RivaRossi - Overzicht van Italiaanse stoomlokomotieven
door
Ferdinand Bogman
12 June 2025, 17:41:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
12 June 2025, 17:11:31
Draaischijf aansturen met standaard decoder.
door
AlbertG
12 June 2025, 17:05:18
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
Scratchbuilt
12 June 2025, 17:03:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Zelf H0 figuurtjes maken
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Zelf H0 figuurtjes maken (gelezen 16951 keer)
ruudns
Offline
Berichten: 6307
***
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #15 Gepost op:
13 January 2016, 13:29:04 »
leuk gemaakt, erg leerzaam
. Is het niet goedkoper als alles aan "één" boompje zit?
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Fedor
Offline
Berichten: 260
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #16 Gepost op:
13 January 2016, 13:46:47 »
@Ruud: het is afhankelijk van het materiaal, voor S&F betaal je per los onderdeel €1,50 plus een bedrag voor het volume. Voor FUD betaal je alleen voor het volume.
Het boompje heb ik er aan gemaakt voor mijn eigen gemak. Het is praktisch bij het schilderen. En die kleine gastjes raken wat minder snel kwijt zo.
Gelogd
Bezig met:
- De bouw van een EAR Class 59 Garratt
- Diverse andere Afrikaanse modelspoorprojecten
- TRAX - de gratis webbased ontwerpsoftware voor jouw modelbaan
Sven
Offline
Berichten: 8291
Eton Wick, UK
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #17 Gepost op:
13 January 2016, 15:14:37 »
Ik kan zien dat je er veel aandacht aan hebt besteed, het ziet er mooi uit. Je hebt het over de vingers: wat me bij is gebleven na het verdiepen in dit onderwerp, is dat je vingers niet los moet maken, maar aan elkaar (zeker in schaal 1:87). Je ziet het niet en ik kan je bijna garanderen dat je afgebroken vingers gaat krijgen. Maar goed, ik ben benieuwd naar je ervaringen als het uit de printer komt.
Ik heb dit zelf ook nog op mijn lijstje van projecten staan. Stationspersoneel met het juiste uniform, bijvoorbeeld. Marvelous Designer kun je in 2D het patroon mee ontwerpen en het drapeert dan vanzelf over het lichaam van de figuur. Helaas is dit behoorlijk dure software, per maand te betalen.
Nog een vraagje waar ik zelf nog niet uit ben: hoe en waarmee maak jij het skelet ná het bewerkt te hebben in Sketchup en welk programma beweeg je het?
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Sven
Offline
Berichten: 8291
Eton Wick, UK
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #18 Gepost op:
16 January 2016, 18:11:37 »
Ik ben nog steeds benieuwd naar een antwoord op mijn laatste vraag.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
roadster36
Offline
Berichten: 5555
Team Mitropa
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #19 Gepost op:
17 January 2016, 10:26:08 »
Gek, ik zie de foto`s niet
Gelogd
Sven
Offline
Berichten: 8291
Eton Wick, UK
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #20 Gepost op:
17 January 2016, 10:27:23 »
Ik ook niet. Ze staan (stonden) op een externe server, dus ze lijken te zijn verwijderd. Of de server ligt eruit.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Sven
Offline
Berichten: 8291
Eton Wick, UK
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #21 Gepost op:
17 January 2016, 10:28:05 »
"This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources."
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Fedor
Offline
Berichten: 260
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #22 Gepost op:
18 January 2016, 05:18:52 »
Heren,
De plaatjes staan er weer. De plaatjes staan op mijn eigen webserver en daar was de bandbreedte op. Het is weer gefixt.
@Sven: sorry, ik had je vraag niet gezien. Je kunt de figuurtjes van een skelet voorzien met Blender, dat hoeft niet helemaal opnieuw, je kunt het skelet dat MakeHuman al heeft toegevoegd kopiëren - of, wat ik voor een aantal karakters heb gedaan - eerst poseren dan pas met Sketchup petjes en andere zaken toevoegen.
Maar eerlijk gezegd vind ik Blender vrij lastig.
Gelogd
Bezig met:
- De bouw van een EAR Class 59 Garratt
- Diverse andere Afrikaanse modelspoorprojecten
- TRAX - de gratis webbased ontwerpsoftware voor jouw modelbaan
Wim Janse
Offline
Berichten: 412
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #23 Gepost op:
18 January 2016, 22:44:53 »
Fedor,
leuk om te zien dat je zelf figuren ontwerpt.
Als je enkele daarvan zou kunnen "verwesteren" ben ik wel geïnteresseerd.
Leuke variatie naast al diezelfde P,N,M enz.
M vr gr,
Wim
Gelogd
Sven
Offline
Berichten: 8291
Eton Wick, UK
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #24 Gepost op:
18 January 2016, 22:51:15 »
Waar ik op zoek naar ben is meer de mogelijk om één standaard model te maken (in de klassiek Jesus houding), volledig aan te kleden en dan in verschillende posities kunnen zetten. Evt met verschillende hoofden. Kan Blender dat?
Uiteraard is Blender lastig. Maar als ik iets voor elkaar wil krijgen, dan krijg ik het voor elkaar. Moet alleen zeker weten of het mogelijk is wat ik wil. Anders kan ik zoveel wel willen...
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Sven
Offline
Berichten: 8291
Eton Wick, UK
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #25 Gepost op:
18 January 2016, 22:52:51 »
Dat eerst poseren en dan pas aankleden in een 3D programma (ik gebruik ViaCad) kan ik nu ook wel. Het gaat er meer om dat je makkelijk weer variaties van je figuur kan maken, zonder dat je weer een nieuw gepositioneerd figuur helemaal aan moet kleden.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Fedor
Offline
Berichten: 260
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #26 Gepost op:
19 January 2016, 06:59:09 »
@Sven: ik heb die weg nog niet geprobeerd. De weg die ik bewandel is een beetje een omweg maar ik voel me nu eenmaal meer thuis in Sketchup. Een tool die alles lijkt te kunnen en de toch eenvoud van Sketchup heeft, is 3DCrafter. Maar ik krijg die niet aan de praat in Wine en ik weiger nog terug te gaan naar Windows.
@Wim: Verwesteren zit er wat mij betreft niet in, ik ben ze gaan maken omdat er niet of nauwelijks afrikaanse en aziatische figuurtjes te krijgen zijn en mijn modelspoor interesse uit gaat naar Afrikaans en alles wat niet Westers is. Ik overweeg de figuurtjes wel te gaan verkopen via Shapeways, want het lijkt me wel een gat in de markt... gek genoeg zijn er zelfs weinig Japanse en Chinese figuurtjes, en dat zijn qua modelspoor behoorlijk opkomende markten.
Gelogd
Bezig met:
- De bouw van een EAR Class 59 Garratt
- Diverse andere Afrikaanse modelspoorprojecten
- TRAX - de gratis webbased ontwerpsoftware voor jouw modelbaan
sdz1976
Offline
Berichten: 2233
ovmv.be
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #27 Gepost op:
19 January 2016, 09:50:11 »
Interessant draadje man!!
Echt benieuwd naar het resultaat.
Bouwen namelijk een Egyptische baan in 0e, en hebben hetzelfde probleem kwa mannekes.
Grtz,
Samuel.
Gelogd
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.
Fedor
Offline
Berichten: 260
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #28 Gepost op:
19 January 2016, 22:16:17 »
Eind deze middag kreeg ik de printjes binnen, en ik moet zeggen dat ik niet helemaal ontevreden ben:
Veel details zijn prima geprint. Zelfs de miniscule vingertjes zien er prima uit. Ik moest wel een bril pakken om het goed te kunnen bekijken want het is allemaal wel heel klein.
Er zijn wat dingetjes mis gegaan, maar dat zijn geen printfouten maar fouten die ik in de laatste controle na upload naar Shapeways over het hoofd moet hebben gezien: twee mannen missen een deel van hun hoofd en de kolenschep is voor een deel niet geprint. Vaak ontstaat dit soort fouten doordat er ergens een gat in het object zit.
De foto's zijn niet heel duidelijk, maar hopelijk wordt het beeld beter als ik ze geschilderd heb. Het wachten is even op de spulletjes van modelbouwverf.nl...
Gelogd
Bezig met:
- De bouw van een EAR Class 59 Garratt
- Diverse andere Afrikaanse modelspoorprojecten
- TRAX - de gratis webbased ontwerpsoftware voor jouw modelbaan
sdz1976
Offline
Berichten: 2233
ovmv.be
Re: Zelf H0 figuurtjes maken
«
Reactie #29 Gepost op:
19 January 2016, 23:10:15 »
Ziet er goed uit!
Razend benieuwd naar de geschilderde versie,s.
Grtz,
Samuel.
Gelogd
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Zelf H0 figuurtjes maken