Ik heb even voor de duidelijk heid wat foto's erbij geplaatst.Dit is dan dat schoonmaakblokje van Roco Art.No. 10002 Hier maak ik gewoon de rails mee schoon door er gewoon overheen te schuren met dit blokje. Dit is mijn mijn ogen de beste oplossing voor schone rails.En met dit blokje maak ik ook de wielen schoon. Bij roco is het vaak wel makkelijker om even de wielen te demonteren uit de lok. En dan poetsen tot de wielen weer als nieuw glimmen. Dan rijd de lok ook gelijk weer stukken beter.Manuel Geplaatst door: Manuel geplaatst op: 03 november 2007, 17:27:20 Voeg citaat toe de wielen maak ik altijd met een schoomaakrubber schoon. En kijk ook eens naar de contacten die tegen de wielen aan drukken. Daar wil ook wel eens een stofnesje zitten. Manuel
heb je daar ook een artikelnummer van?dat lijkt me effectiever dan de reinigings wagens van fleischmann
Deze manier van rails reinigen leek mij tot gisteren de ideale manier, ware het niet dat ik enkele maanden geleden tot mijn verbazing in een Modelspoormagazine las dat gebruik van een blok als dat van Roco, nieuwzilver rails deed slijten. En inderdaad zag ik gisteren na reiniging van een stuk baanvak fijne glittertjes rond de rails.Wie weet hier meer van? ...Groet, Bert