Maar wij hebben wel gemeten, en ja ik weet dat digitale spanning niet goed te meten is, maar op een gewone multimeter gaf de Roco 24 volt af en een Intellibox 18. Eerlijk gezegd weet ik niet wat dit zegt, maar vind het wel een groot verschil.
Dat verschil in spanning vermoede ik al. blij dat anderen deze ervaring ook hebben heb ik het toch goed.
De rookgenerator is standaard ingebouwd maar het is de elektronische schakeling die ervoor zit die in rook opgaat. Deze schakeling stuurt een ventilatortje aan die de rook synchroon laat puffen met het geluid.
Hum... wel een mooie lok Lekker apart! Een DCC-decoder zit er standaard ingebouwd. Heb je al eens een mail richting Paragon2 (de fabrikant?) gedaan met de vraag of zij iets meer weten van deze decoder in combinatie met de hogere baanspanningen? De multimaus geeft een baanspanning die gewoon moeten kunnen volgens de specificaties van DCC, daar moet een decoder mee kunnen omgaan.Groeten Ronald.
Alleen heeft dit alles niets met de centrale te maken in basis, maar met de gebruikte trafo spanning waarop de centrale is aangesloten.Als je een beetje slimme centrale hebt kun je misschien nog de baanspanning aanpassen. Maar volgens de NMRA voldoen alle centrales aan de voorschriften.De vraag is of de rookgenerator dat ook doet, en wel voor zijn taak geschikt is.MvgWim.