Even wat zout in open wonden, ik denk dat een splitsing in infra en vervoer zoals hier in Nederland in ProRail en NS sneller tot een oplossing zou leiden. Maar die Duitsers hebben dat toch kunnen uitstellen/voorkomen, alles is nog steeds in handen van DB. En dan is dit het resultaat. Infra doet kalm aan zodat DB de lijn kan sluiten, of in dit geval een concurrent het werken onmogelijk maakt (wat op hetzelfde neerkomt).
Infra doet kalm aan zodat DB de lijn kan sluiten, of in dit geval een concurrent het werken onmogelijk maakt (wat op hetzelfde neerkomt).
Natuurlijk, maar op de achtergrond speelt natuurlijk wat geen politicus durft uit te spreken: is deze verbinding het wel waard om met spoed in de oude vorm te worden hersteld? Met alle respect, maar 700 reizigers per dag is niks voor een spoorlijn. Dan ligt verbussing misschien ook wel voor de hand.
Er wordt juist tussen Duitsland en Nederland samengewerkt om een snellere treinverbinding te realiseren tussen Groningen en Bremen. Deze gesneuvelde spoorbrug vormde een groot obstakel om een betrouwbare dienstregeling op te kunnen zetten, omdat de scheepvaart voorrang heeft t.o.v. de trein. Voor dit project zou een nieuwe conflictvrije spoor/waterkruising dus een uitkomst zijn.Jeroen
Bovendien reden er al geen goederentreinen tussen G-town en Leer.