Wat wij vaak deden, was een drupje olie op de as van de spoel, dat doet ook wonderen!
PS: Waar kan ik meer info vinden omtrent die beurs in Houten? Lokatie etc...
Vandaag weer ff tijd gehad om wat te checken. Bij de 1200 (1220) heb ik de lipjes van de koolborsteltjes wat opgelicht, om de staat van de borstels te bekijken. Die waren dus een beetje te ver versleten, maar erger nog....het lipje van de rechter koolborstel is afgebroken. Weet niet of ik dat er nog op krijgzonder dat het materiaal er omheen smelt.
Ander toch maar op zoek naar zo'n CD motortje als ik de juiste kan vinden. Zie ze overigens wel staan op Ebay en Aliexpress en dat soort sites, en dan kosten ze gemiddeld 5 tot 8 eurootjes, (en goedkoper als je er > 500 besteld) en voltages van 12 - 24 volt DC.Maar...er zijn verschillende maten, en ik weet niet zo gauw wat er in die Lima past, qua diameter als dikte.
Er zijn diverse opties die door mijn gedachten gaan. Ook die van een rondlopend traject met brug/module gedeelte voor de deur. Die wil ik eigenlijk doormidden zagen, waardoor het bovenste deel naar binnen kan opengaan als de baan "in bedrijf" is. (Zo'n soort "boerendeur")Ron