Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco AC modellen door Martijn193
Vandaag om 20:12:45
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door René 4312
Vandaag om 20:11:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:01:06
19 Toen door Benelux795
Vandaag om 19:50:24
Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:36:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 19:32:03
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 19:06:01
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 19:05:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 19:04:26
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door Keska
Vandaag om 18:33:03
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
Vandaag om 18:30:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Jelle1969
Vandaag om 18:22:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:16:25
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ben
Vandaag om 17:51:54
Probleem bij inbouw decoder door Ben
Vandaag om 17:51:26
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 17:20:36
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Edsko Hekman
Vandaag om 17:03:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Daafs128
Vandaag om 16:54:16
PB Models, ICR-rijtuigen door Arjan6511
Vandaag om 16:45:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:05:11
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 15:57:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:46:52
Wat is dit voor component door bellejt
Vandaag om 15:31:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Edwin2121992
Vandaag om 14:59:26
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Eric B
Vandaag om 14:49:32
3 januari NVBS oliebollenrit door thevandijks
Vandaag om 14:32:11
Layne, Somewhere South. door Noordernet
Vandaag om 14:01:59
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 13:40:48
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door basjuh1981
Vandaag om 13:38:05
Alle detectiepunten S88 slaan even tilt door jorgendp
Vandaag om 13:36:46
  

Auteur Topic: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.  (gelezen 22306 keer)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #15 Gepost op: 12 November 2015, 09:34:23 »

Volgens mij beide in het lage prijs segment? dan zie je wat toch uiteindelijk de doorslag geeft....
« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 13:59:38 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 4005
  • de hondsrug baan
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #16 Gepost op: 12 November 2015, 10:20:48 »
Volgens mij beide in het lage prijs segment? dan zie je wat toch uiteindelijk de doorslag geeft....

je moet het wel zo zien dat je verzamelaar hebt en rijders,Bas en ik horen bij het laatste dat wil niet zeggen dat we alleen maar goedkope treinen hebben.
De grootste angst is om bv met de AMCE 186 238 te rijden dat er geen onderdelen afvallen onder het rijden , die ervaring heb ik al jaren met roco.

Kijk een naar de piko 186 rijdt super net als de andere merken, maar is (veel) minder gedetailleerd maar het rij plezier is er zeker  niet minder  om.

mvgr Evert en Bas

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #17 Gepost op: 12 November 2015, 10:40:47 »
Aangezien ik zelf op een clubbaan rijdt gebruik ik dezelfde argumenten als jou. De ACME en/of LS en/of soortgelijke merken zijn erg kwetsbaar en bij botsing of ontsporing ben je er niet altijd bij als een "hulpvaardig clublid" jouw trein/wagon weer herspoort met afgevallen/gebroken onderdelen als gevolg. Daarnaast zeer goede rij-eigenschappen van mn Piko icm de prijs...

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2360
  • Oude meuk in h0
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #18 Gepost op: 12 November 2015, 10:42:49 »
De grootste angst is om bv met de AMCE 186 238 te rijden dat er geen onderdelen afvallen onder het rijden , die ervaring heb ik al jaren met roco.

Dus de Fyra was niet zo uniek ☺

Alfred O

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #19 Gepost op: 12 November 2015, 12:21:21 »
Zie ik nu goed dat Piko beide cabines 2 heeft genoemd ?



Dit viel mij op toen ik zag dat Piko de enige is die het identnummer links heeft en de rest rechts.
« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 12:23:05 door Alfred O »

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 4005
  • de hondsrug baan
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #20 Gepost op: 12 November 2015, 12:31:44 »

wij hebben de 186 002 ,en hier is het wel goed.



mvgr evert en Bas

manuelspot

  • Gast
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #21 Gepost op: 12 November 2015, 13:01:41 »
Zie ik nu goed dat Piko beide cabines 2 heeft genoemd ?

Dit viel mij op toen ik zag dat Piko de enige is die het identnummer links heeft en de rest rechts.

Dit is wel correct. Het is net aan welke zijde van de locomotief je kijkt.
De Piko heeft een andere fout waardoor ik een klein beetje in de war ben geraakt om de modellen aan de juiste zijde te fotograferen.
De tweede lichting Piko NS TRAXX'en heeft de cabine nummers niet in orde. Cab 2 staat aan één zijde en cab 1 staat aan één zijde. Zoals op de foto hierboven is te zien zie je twee keer cabine 1.  Links zal cabine 1 moeten zijn.

Zoals deze van Roco staat precies andersom en zit het ID nummer dus ook rechts.


En draaien we de locomotief om dan zien we het ID nummer wel in 1x links staan.


Dus dat klopt allemaal wel. Het zijn de cabine nummers die de Piko in de war schoppen.
Nu hopen dat wanneer Piko het groene licht geeft voor een derde variant dat deze dan wel helemaal correct mag zijn.

Groetjes,

« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 13:48:15 door Bert van Gelder. Reden: Reden bekend.. »

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #22 Gepost op: 12 November 2015, 14:35:13 »
ik heb ook een ACME en die komt toch ook het dichtste bij qwa kleurverschil met de LS ICRm rijtuigen. Ik wil wel binnenkort een 2e Traxx aanschaffen en helaas kan nog een ACME, kan natuurlijk geen zelfde loc nummer gebruiken.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22736
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #23 Gepost op: 12 November 2015, 15:46:34 »
Aangezien ik zelf op een clubbaan rijdt gebruik ik dezelfde argumenten als jou. De ACME en/of LS en/of soortgelijke merken zijn erg kwetsbaar en bij botsing of ontsporing ben je er niet altijd bij als een "hulpvaardig clublid" jouw trein/wagon weer herspoort met afgevallen/gebroken onderdelen als gevolg. Daarnaast zeer goede rij-eigenschappen van mn Piko icm de prijs...

Dat doet Brawa dan weer aardig. Detaiileren zonder dat de modellen al te kwetsbaar worden. Kwestie van materiaalkeuze voor zover ik kan zien.
Opmerkelijk kenmerk: de draaistellen zijn echt verend ten opzichte van de bak gemonteerd. De betreffende veren zijn geen imitaties maar uitgevoerd als functionele schroefveertjes die tegen de onderkant van de bak rusten. Daar kom je pas achter als je het ding voor de lol helemaal uit elkaar haalt.  ;D Doet Brawa dat vaker?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #24 Gepost op: 12 November 2015, 16:59:27 »
Is dat geen onderdeel van de stroomvoorziening om de binnenverlichting te voeden?

Maar ook Brawa's zijn kwetsbaar hoor. Bij m'n G10 wagens liggen sommige opstaptredes er al af. Ze zijn wel flexibel tot op zekere hoogte, maar een keer is het teveel en knap liggen ze eraf...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22736
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #25 Gepost op: 12 November 2015, 17:35:07 »
Het houdt een keer op. :)
Nee, het zijn echt schroefveren tussen draaistel en bak die op dezelfde plek zitten en dezelfde functie vervullen als bij het grote voorbeeld. De stroomafname loopt gewoon via lippen en draadjes.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 4005
  • de hondsrug baan
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #26 Gepost op: 12 November 2015, 19:20:27 »
Heb van de trix met mijn telefoon wat filmpjes gemaakt

https://www.youtube.com/watch?v=Edu472WyrWI
moet zeggen na dat ik dit filmpje had gemaakt dat er nog tal van geluiden opzitten.



mvgr evert en Bas

Bierwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #27 Gepost op: 13 November 2015, 11:33:11 »
ook van mij  (y) (y) Bedankt
groet
Bierwagen

manuelspot

  • Gast
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #28 Gepost op: 16 November 2015, 13:16:45 »
Net de bevestiging officieel binnen gekomen.
Piko komt met een derde nummer variant van de NS TRAXX in 1:87.
Het betreft de E 186 014. Deze zal medio maart 2016 de winkels gaan bereiken.
Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=sSnIBtytZn0

Groetjes,

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2058
  • A-C
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #29 Gepost op: 04 December 2015, 18:24:15 »
Omdat dit het recentste bericht is vraag ik het hier maar even,

Kan ik de roco kortkoppelingen combineren met de acme loc. en de lsmodel wagens?
Ik vond dat er nogal wat speling was bij het inschuiven van de koppeling in de acme.
Maar die speling was er ook als ik de bijgeleverde koppelingen gebruik.