Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door AlbertG
Vandaag om 17:27:31
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
Vandaag om 17:19:14
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door R1954
Vandaag om 17:07:34
lima spoor N lok schoonmaken door tothebeach
Vandaag om 16:58:25
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:43:41
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 16:35:17
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:34:02
Roco 290 digtaliseren door Reinout van Rees
Vandaag om 16:33:28
Messing op z'n Zweeds (h0) door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door phdirk
Vandaag om 15:49:43
Pendel module door Mar-Cas
Vandaag om 14:49:58
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 14:34:38
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Menno
Vandaag om 14:17:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:05:55
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 13:59:20
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door NS264
Vandaag om 13:38:25
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 13:27:02
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 13:25:44
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 13:24:43
CTA’s jaren …70? / 80… door AB 7216
Vandaag om 13:24:27
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:20:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door hervé
Vandaag om 13:19:48
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door MOVisser
Vandaag om 13:05:16
Haperende locs door Hasenwald
Vandaag om 12:59:18
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:31:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:21:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 11:39:59
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 11:29:53
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door hervé
Vandaag om 11:24:36
  

Auteur Topic: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.  (gelezen 20934 keer)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #15 Gepost op: 12 November 2015, 09:34:23 »

Volgens mij beide in het lage prijs segment? dan zie je wat toch uiteindelijk de doorslag geeft....
« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 13:59:38 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #16 Gepost op: 12 November 2015, 10:20:48 »
Volgens mij beide in het lage prijs segment? dan zie je wat toch uiteindelijk de doorslag geeft....

je moet het wel zo zien dat je verzamelaar hebt en rijders,Bas en ik horen bij het laatste dat wil niet zeggen dat we alleen maar goedkope treinen hebben.
De grootste angst is om bv met de AMCE 186 238 te rijden dat er geen onderdelen afvallen onder het rijden , die ervaring heb ik al jaren met roco.

Kijk een naar de piko 186 rijdt super net als de andere merken, maar is (veel) minder gedetailleerd maar het rij plezier is er zeker  niet minder  om.

mvgr Evert en Bas

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #17 Gepost op: 12 November 2015, 10:40:47 »
Aangezien ik zelf op een clubbaan rijdt gebruik ik dezelfde argumenten als jou. De ACME en/of LS en/of soortgelijke merken zijn erg kwetsbaar en bij botsing of ontsporing ben je er niet altijd bij als een "hulpvaardig clublid" jouw trein/wagon weer herspoort met afgevallen/gebroken onderdelen als gevolg. Daarnaast zeer goede rij-eigenschappen van mn Piko icm de prijs...

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
  • Oude meuk in h0
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #18 Gepost op: 12 November 2015, 10:42:49 »
De grootste angst is om bv met de AMCE 186 238 te rijden dat er geen onderdelen afvallen onder het rijden , die ervaring heb ik al jaren met roco.

Dus de Fyra was niet zo uniek ☺

Alfred O

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #19 Gepost op: 12 November 2015, 12:21:21 »
Zie ik nu goed dat Piko beide cabines 2 heeft genoemd ?



Dit viel mij op toen ik zag dat Piko de enige is die het identnummer links heeft en de rest rechts.
« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 12:23:05 door Alfred O »

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #20 Gepost op: 12 November 2015, 12:31:44 »

wij hebben de 186 002 ,en hier is het wel goed.



mvgr evert en Bas

manuelspot

  • Gast
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #21 Gepost op: 12 November 2015, 13:01:41 »
Zie ik nu goed dat Piko beide cabines 2 heeft genoemd ?

Dit viel mij op toen ik zag dat Piko de enige is die het identnummer links heeft en de rest rechts.

Dit is wel correct. Het is net aan welke zijde van de locomotief je kijkt.
De Piko heeft een andere fout waardoor ik een klein beetje in de war ben geraakt om de modellen aan de juiste zijde te fotograferen.
De tweede lichting Piko NS TRAXX'en heeft de cabine nummers niet in orde. Cab 2 staat aan één zijde en cab 1 staat aan één zijde. Zoals op de foto hierboven is te zien zie je twee keer cabine 1.  Links zal cabine 1 moeten zijn.

Zoals deze van Roco staat precies andersom en zit het ID nummer dus ook rechts.


En draaien we de locomotief om dan zien we het ID nummer wel in 1x links staan.


Dus dat klopt allemaal wel. Het zijn de cabine nummers die de Piko in de war schoppen.
Nu hopen dat wanneer Piko het groene licht geeft voor een derde variant dat deze dan wel helemaal correct mag zijn.

Groetjes,

« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 13:48:15 door Bert van Gelder. Reden: Reden bekend.. »

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #22 Gepost op: 12 November 2015, 14:35:13 »
ik heb ook een ACME en die komt toch ook het dichtste bij qwa kleurverschil met de LS ICRm rijtuigen. Ik wil wel binnenkort een 2e Traxx aanschaffen en helaas kan nog een ACME, kan natuurlijk geen zelfde loc nummer gebruiken.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22547
Re: Re: Roco 2015
« Reactie #23 Gepost op: 12 November 2015, 15:46:34 »
Aangezien ik zelf op een clubbaan rijdt gebruik ik dezelfde argumenten als jou. De ACME en/of LS en/of soortgelijke merken zijn erg kwetsbaar en bij botsing of ontsporing ben je er niet altijd bij als een "hulpvaardig clublid" jouw trein/wagon weer herspoort met afgevallen/gebroken onderdelen als gevolg. Daarnaast zeer goede rij-eigenschappen van mn Piko icm de prijs...

Dat doet Brawa dan weer aardig. Detaiileren zonder dat de modellen al te kwetsbaar worden. Kwestie van materiaalkeuze voor zover ik kan zien.
Opmerkelijk kenmerk: de draaistellen zijn echt verend ten opzichte van de bak gemonteerd. De betreffende veren zijn geen imitaties maar uitgevoerd als functionele schroefveertjes die tegen de onderkant van de bak rusten. Daar kom je pas achter als je het ding voor de lol helemaal uit elkaar haalt.  ;D Doet Brawa dat vaker?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #24 Gepost op: 12 November 2015, 16:59:27 »
Is dat geen onderdeel van de stroomvoorziening om de binnenverlichting te voeden?

Maar ook Brawa's zijn kwetsbaar hoor. Bij m'n G10 wagens liggen sommige opstaptredes er al af. Ze zijn wel flexibel tot op zekere hoogte, maar een keer is het teveel en knap liggen ze eraf...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22547
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #25 Gepost op: 12 November 2015, 17:35:07 »
Het houdt een keer op. :)
Nee, het zijn echt schroefveren tussen draaistel en bak die op dezelfde plek zitten en dezelfde functie vervullen als bij het grote voorbeeld. De stroomafname loopt gewoon via lippen en draadjes.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #26 Gepost op: 12 November 2015, 19:20:27 »
Heb van de trix met mijn telefoon wat filmpjes gemaakt

https://www.youtube.com/watch?v=Edu472WyrWI
moet zeggen na dat ik dit filmpje had gemaakt dat er nog tal van geluiden opzitten.



mvgr evert en Bas

Bierwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 331
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #27 Gepost op: 13 November 2015, 11:33:11 »
ook van mij  (y) (y) Bedankt
groet
Bierwagen

manuelspot

  • Gast
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #28 Gepost op: 16 November 2015, 13:16:45 »
Net de bevestiging officieel binnen gekomen.
Piko komt met een derde nummer variant van de NS TRAXX in 1:87.
Het betreft de E 186 014. Deze zal medio maart 2016 de winkels gaan bereiken.
Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=sSnIBtytZn0

Groetjes,

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2021
  • A-C
Re: NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken.
« Reactie #29 Gepost op: 04 December 2015, 18:24:15 »
Omdat dit het recentste bericht is vraag ik het hier maar even,

Kan ik de roco kortkoppelingen combineren met de acme loc. en de lsmodel wagens?
Ik vond dat er nogal wat speling was bij het inschuiven van de koppeling in de acme.
Maar die speling was er ook als ik de bijgeleverde koppelingen gebruik.