Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Duikeend
Vandaag om 23:16:49
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door hervé
Vandaag om 23:11:59
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door maartenvdb
Vandaag om 23:01:02
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
Vandaag om 22:41:43
Opstelbaan door HenkN
Vandaag om 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:08:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
Vandaag om 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
Vandaag om 21:55:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
Vandaag om 20:56:01
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 20:49:41
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
Vandaag om 20:49:05
Database software door AlbertG
Vandaag om 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
Vandaag om 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 19:29:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:57:58
Rheinburg, TP V/VI door Joz
Vandaag om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09

Auteur Topic: MK modelbouw studio's  (gelezen 11300 keer)

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: MK modelbouw studio's
« Reactie #15 Gepost op: 11 November 2015, 23:45:39 »
Ik heb het ook heel druk, maar als ik een mailtje krijg over de (mijn) Tramfabriek, zorg ik wel dat die bijna altijd binnen 24 uur beantwoord is. Daarnaast stuur ik ook eenmaal in de twee, drie maanden een mailtje naar de mailinglijst, om de laatste stand van zaken door te geven. Ik heb er zelf ook een hekel aan als je geen antwoord op een mail krijgt van een zaak, hoe klein of groot dan ook. Als ik na een eerste mail al geen antwoord krijg, doe ik al geen zaken met het bedrijf. Als je niet op je mail antwoord, moet je op de website zetten dat je geen mail beantwoord. De wil is er ongetwijfeld wel, maar je moet wel realistisch en eerlijk tegen jezelf en je klanten zijn. Telefoon doe ik juist weer niet, want daar kun je niet op antwoorden wanneer het je uitkomt. Ik kan helemaal voorstellen dat er frustratie is bij sommige van zijn klanten. Ik heb het idee dat degene die er toleranter  mee zijn, bevriend zijn met Maikel of een persoonlijke band hebben. Dus voor de sympathieke man opkomen. Begrijpelijk, maar dat begrip moet hij dan ook bewerkstelligen bij de mensen die niet zijn sympathisanten  zijn, maar "gewoon" klanten.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #16 Gepost op: 11 November 2015, 23:48:44 »
Sven , tuurlijk hebben de klagers gelijk.
Maar als je nederlands stoom wil bouwen moet je helaas een lange adem hebben en dat geldt niet alleen voor MK
« Laatst bewerkt op: 11 November 2015, 23:50:19 door roadster36 »

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #17 Gepost op: 11 November 2015, 23:50:23 »
Hoeveel kits heb jij nog van mij liggen? ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 12 November 2015, 00:00:05 »
Maar ik snap het wel, als je iets al betaald hebt en 2 jaar later heb je de beloofde onderdelen nog niet, tsja, dan zou ik ook chagrijnig worden...
Spoor 0 adept

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #19 Gepost op: 12 November 2015, 00:06:38 »
Hoeveel kits heb jij nog van mij liggen? ;D

Mwa.... stuk of 10?
En nog 5 van Gert, 6 van philo en dan nog 15 van MK of zo.

Dus das ook nog een lange adem
;D

al hoewel ik de afgelopen maand al 5 kits heb gebakken. (y)
« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 00:20:14 door roadster36 »

henk

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 12 November 2015, 07:12:40 »
Sven , tuurlijk hebben de klagers gelijk.
Maar als je nederlands stoom wil bouwen moet je helaas een lange adem hebben en dat geldt niet alleen voor MK

Nee, maar ik vind MK Modelbouwstudio's ook binnen de categorie welwillende kleinseriefabrikanten wel een geval apart qua beroerde communicatie en het niet nakomen van toezeggingen aan individuele klanten. De meesten doen dat toch beter en die gaan ook weleens verhuizen of krijgen kinderen of weet ik veel wat we allemaal hebben meegekregen aan huiselijke beslommeringen.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Carel Ruysink

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 12 November 2015, 14:57:59 »
Beste roadster je hoeft me niet uit te leggen dat kleinseriekits bouwen een kwestie van lange adem is. Mijn eerste kit was een rongenwagen van Jos Blatter een paar decennia geleden.
En van Maikel is het ook al mijn vijfde kit. Ook rijden er diverse kits van Philo en Kleinspoor rond.
Tevens heb ik bij Philotrain en Piet Peetoom (en die heeft ook moeilijke tijden gehad) nog wat dingen in bestelling van een jaar geleden maar die reageren gewoon direkt en to the point op navraag van mij. Ik heb best wel geduld want het is per slot alleen maar een hobby en er liggen toch nog twee andere kits waar ik wel aan bouw en het aantal rijtuigen waar nog verlichting in moet is ook haast niet te tellen.

Wat mij stoort is dat ik als redelijk regelmatige klant hem al twee jaar niet heb kunnen bereiken. Het zal wel aan mij liggen omdat ik maar twee of drie keer per jaar in Houten kom dat ik hem daar niet tref.
Trouwens aangaande de telefoon heeft hij een jaar geleden een algemene mail rondgestuurd waarin hij zei het te druk te hebben en niet zal reageren op mails EN de telefoon, en langs komen mag ook al niet.
Sorry maar ik vind het gewoon allemaal niet leuk hoeveel begrip ik ook kan hebben voor overmacht en zelfs voor teveel hooi op je vork te hebben gnomen.
Oude en lopende klanten zijn echte klanten die je kan en macht doodzwijgen.

Zo en nu heb ik genoeg stoom afgeblazen en alvast excuses aan diegene dit dan weer teveel vonden.

Groet, Carel.
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Carel Ruysink

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 12 November 2015, 15:01:27 »
Klein typfoutje en te snel verzenden;
Oude en lopende klanten mag je dus NIET doodzwijgen. (IMHO).
Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 12 November 2015, 15:29:10 »
Carel,

Bovenaan elk berichtje zie je de knop "verander". Je kunt op dit forum gedurende een dag nog je bericht aanpassen..

Gr, Bert
Team moderatoren..

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 12 November 2015, 16:49:57 »
Weet niet of ik iets kan toevoegen aan de discussie:
Ik denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat als je als commercieel bedrijf zo met klanten om gaat je snel failliet zou zijn. Dat mensen daar boos over worden en uiteindelijk als klant afhaken lijkt me ook heel vanzelfsprekend.

Tegelijkertijd heb ik Maykel leren kennen sinds hij in Houten (al bijna 20 jaar of zoiets) zijn producten verkoopt en ik mag hem graag vanwege zijn kennis van zaken van het spoor, zijn vaak ingenieuze vindingen hoe een kit in elkaar vouwt en puur vanwege het feit dat ik een verwoed bouwer ben van NS modelspoor en hij een aantal modellen uitbrengt die mijn verzameling enorm in waarde laten toenemen. En verder is het gewoon een aardige mede modelbouwer. En ook ik moet vaak net als de meesten heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten, maar plotseling is het er dan ineens en soms ook niet. Hij heeft zich ook heel erg verkeken op de mat '33 Diesels door die ook gebouwd aan te bieden. Die bleek bijzonder populair, maar kostte veel te veel tijd (en geld als je het moet uitbesteden) om te bouwen.

Zou ook heel graag eindelijk een model van de NS 1000 willen bouwen (heb ik ook al meer dan 10 jaar geleden een aanbetaling voor gedaan), maar ik ben bang dat die er niet gaat komen, vanwege te weinig bestellingen.

Bij mij slaat de balans duidelijk door richting waardering en fijn dat hij mooie modellen als kit uitbrengt. Ik begrijp heel goed dat ik daarin een uitzondering ben, want ik heb op zolder waarschijnlijk nog meer kits staan om te bouwen dan ik gedurende mijn leven nog kan realiseren. Dus voor mij maakt wachten niet zoveel uit.

Misschien moeten we het daar maar bij laten: mooie modellen, maar het kan even duren.  ;) ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #25 Gepost op: 12 November 2015, 17:55:31 »
Weet niet of ik iets kan toevoegen aan de discussie:
Ik denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat als je als commercieel bedrijf zo met klanten om gaat je snel failliet zou zijn. Dat mensen daar boos over worden en uiteindelijk als klant afhaken lijkt me ook heel vanzelfsprekend.

Hij heeft zich ook heel erg verkeken op de mat '33 Diesels door die ook gebouwd aan te bieden. Die bleek bijzonder populair, maar kostte veel te veel tijd (en geld als je het moet uitbesteden) om te bouwen.

Misschien moeten we het daar maar bij laten: mooie modellen, maar het kan even duren.  ;) ;D

mvg,
Ivo

Neem aan dat je mat '36 bedoelde? Wel begrijpelijk dat de gebouwde modellen populair waren, aangezien iets van Maikel meestal net niet past (ik weet waar ik over praat, is jarenlang mede-clublid geweest) en het dan lekkerder is om de leverancier zelf te laten klungelen. Zal ook veel extra tijd gekost hebben om al die modellen dan goed in elkaar te krijgen en dan heb je ff geen zin in "gezeur" op de mail of de telefoon.......  :-\

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #26 Gepost op: 12 November 2015, 18:31:16 »
Nee, mat '36 was elektrisch. De DE III'en waren mat '34.

Eelco

ronald1956

• OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #27 Gepost op: 12 November 2015, 18:36:51 »
Diesel 3 oftewel mat 34 .

Ik heb ook een aanbetaling gedaan ( in guldens ) op de NS 1000 .
Natuurlijk kan ik zo mijn geld terugkrijgen , maar dan weet ik zeker dat ik nooit een NS 1000 stoomloc ga krijgen .
Maikel geeft nog steeds aan dat het model op een klein aantal onderdeeltjes bijna productie klaar is .
Wil je dit soort exclusieve modellen graag hebben dan is het een zaak van heel veel geduld , en ik heb al zoveel modellen van MK waarop ik ook heb moeten wachten ( ook regelmatig op de onderdelen om de kit compleet te maken) dat ik weet dat het met het vertrouwen wel goed zit .

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #28 Gepost op: 04 May 2018, 16:20:54 »
Vandaag weer een flinke update, met een aantal verrassingen (voor mij in elk geval). Een NS 8500 (niet zo heel spannend) en een NS 2000 (wel weer spannend voor een jaren vijftig rijder).

http://mkmodelbouwstudio.nl/

Natuurlijk afwachten wanneer alles uitkomt (ik wacht op de NS 3600), maar het zijn weer leuke dingen  (y)

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 04 May 2018, 21:15:53 »
Ik wacht op de NS 1000. Als jullie die nou ook eens bestellen. Hij heeft te weinig bestellingen om er rendabel een kit voor uit te brengen.

En natuurlijk de ex SS 3 as D.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*