Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 21:51:06
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 21:49:16
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:48:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:31:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: Rangeerwagen, de bouw.  (gelezen 12025 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #15 Gepost op: 15 November 2015, 16:20:58 »

Koppeling in de hoogste stand


en in de laagste stand.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #16 Gepost op: 02 December 2015, 08:11:00 »
Als SHD materieelbeheerder en verantwoordelijke voor de koppelwagen aldaar :

De foto van de HIJSM is dezelfde foto als waar Mantaray op doelt en is de koppelwagen die thans bij de SHD in bezit is
Meer foto's onder andere op http://www.dieseltreinen.nl/goederenwagens/koppelwagen-40-84-944-1-534-7 en http://www.dieseltreinen.nl/v/album03_0/album16/koppelwagen
Dit type koppelwagens had de spoorstaven onder de vloer liggen, origineel was het een houten vloer met hierop 2 stelcon platen. Bij de SHD is de houten vloer vervangen door een Stabag vloer vanwege veiligheid en levensduur.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #17 Gepost op: 03 December 2015, 21:19:21 »
Mijn Beste, Dank voor de aanvulling van de koppelwagen. Ik heb er goede nota van genomen. Als de Artitec koppelingen op de markt komen ga ik weer verder met dit project. Tot die tijd staat het even stil. (alhoewel!!!)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #18 Gepost op: 03 December 2015, 21:29:59 »
Ik wist dat ik iets verder was gegaan

De tafel waar de koppeling op moet komen is er al


nu de koppeling nog.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #19 Gepost op: 10 March 2017, 15:26:28 »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Roy van Dijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 477
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #20 Gepost op: 12 March 2017, 17:32:33 »
Wagen 534-7 in het 'vorige leven'. Destijds gefotografeerd op 2-2-2004 in Haarlem. Deze wagen is gebaseerd op een onderstel van een GTU:











:)
« Laatst bewerkt op: 12 March 2017, 17:46:49 door RoyvanDijk »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #21 Gepost op: 16 April 2017, 19:05:00 »

Nu de Artitec  automatische werkende koppelingen, de zgn Scharffenberg montjesmaat op de markt zijn gekomen,is het mogelijk om de Pec onderling te koppelen met mat Plan U, 46, 54 en de koppelwagen.


Met de Att gekoppeld aan de koppelwagen


In close up


De wagen gelijk een ip-date gegeven


De gebruikte koppeling van de Blauwe Engel. Geluik de wagen zijn buffers terug gegeven


Voor betere rijeigenschappen, twee betonplaten (lood) aangebracht.
Uiteraard is het model nog niet af, maar het werkt probleemloos. Ik het op facebook een filmpje gezet.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.