Ik kijk even verbaasd naar "ik moest iets afvijlen: die rookgeneratoren hoor je er gewoon in te kunnen steken. Wel moet je soms de kap eraf halen omdat 'ie niet door de schoorsteen past.Essentieel is dat 'ie aan de onderkant contact maakt, net zoals je een reguliere gloeilamp ver genoeg in moet draaien (alleen hoef je niet te draaien bij een rookgenerator). De bovenste rand van de generator hoort gelijk te zitten met de rand van de metalen behuizing waar je hem in steekt (normaliter).Heb je een multimeter om door te meten of er spanning op het lipje onder in de rookgenerator-houder zit? Of even met een gloeilampje experimenteren? Dan kan je ook gelijk controleren welke functieuitgang eraan hangt en of alles verder goed is aangesloten.Over verschil nummer 10 en 11: 10 is voor 12 V analoog bedoeld, 1 voor 18-20V digitaal. Maar... vaak staat inderdaad de functieuitgang wat gedimt. En als je, zoals ik, oude roco's digitaliseert hangt de rookgenerator normaliter aan één van de spoorstaven, dus krijgt hij effectief maar de helft van de peut door.=> Normaliter is nummer 10 de juiste: je kan 'em altijd wel dimmen.Reinout